“Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι κάθε 15 ημέρες επανεξετάζουμε το πρόγραμμα δρομολογίων, τόσο λόγω των περιορισμών, όσο και λόγω της ζήτησης που μεταβάλλεται ανάλογα με την πορεία της πανδημίας”. Με αυτή την φράση περιέγραψε την κατάσταση υπό την οποία καλείται να λειτουργήσει την εποχή του κορονοϊού η Aegean, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Γερογιάννης.
Ο ίδιος, μιλώντας στη χθεσινή γενικής συνέλευση των μετόχων, σημείωσε ότι η διαδικασία επαναφοράς των πτήσεων, που ξεκίνησε τον Ιούνιο και αναμένεται να κορυφωθεί τον Αύγουστο, δεν θα είναι εύκολη, ούτε ομαλή. Η διοίκηση της εταιρείας εκτίμησε ότι τον επόμενο μήνα το πτητικό πρόγραμμα θα φτάσει το 50% της προ κορονοϊού εποχής, καθώς μέχρι τις αρχές Αυγούστου η Aegean θα συνδέει την Αθήνα με 73 προορισμούς και αντίστοιχα με 52 προορισμούς αθροιστικά από τις υπόλοιπες βάσεις της σε Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά και Λάρνακα, με συνολικά 1.600 πτήσεις την εβδομάδα.
Ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ακόμη ότι οι πληρότητες των πτήσεων εμφανίζουν σταδιακά μια θετική εξέλιξη μεταξύ Ιουνίου, Ιουλίου και όπως διαφαίνεται, και τον Αύγουστο, εκτιμάται όμως ότι θα παραμείνουν σημαντικά χαμηλότερες από τα συνήθη επίπεδα. Η συνεισφορά τους όμως θα είναι θετική, ώστε να μετριασθούν οι απώλειες σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.
Περαιτέρω προβλέψεις για την πορεία των πτήσεων το επόμενο διάστημα είναι ιδιαίτερα δύσκολες. Και αυτό διότι, όπως εξηγούν παράγοντες του κλάδου των αερομεταφορών, οι συνθήκες που επικρατούν είναι πρωτόγνωρες: Πλέον οι ταξιδιώτες δεν προγραμματίζουν μακροπρόθεσμα τα ταξίδια τους και κλείνουν εισιτήρια την τελευταία στιγμή. Γεγονός, το οποίο δυσκολεύει ιδιαίτερα τον προγραμματισμό. Από την άλλη πάγιες πρακτικές για τη διαμόρφωση της ζήτησης, όπως οι προωθητικές ενέργειες των αεροπορικών για συγκεκριμένους προορισμούς, έχουν πλέον ελάχιστη σημασία.
Θωράκιση της ρευστότητας
Μην μπορώντας ουσιαστικά να κάνει πολλά για τη διαμόρφωση της ζήτησης, η διοίκηση της Aegean επικεντρώνεται στη συγκράτηση του κόστους και στην προστασία της ρευστότητας που διαθέτει για να ανταπεξέλθει στους επόμενους δύσκολους μήνες.
Με τις ζημιές να είναι δεδομένες (κινήθηκαν στα 26-28 εκατ. ευρώ τον μήνα το β’ τρίμηνο), οι χθεσινές δηλώσεις της διοίκησης της εταιρείας έκρυβαν δύο θετικά μηνύματα. Πρώτον, ότι η απώλεια κεφαλαίων ήταν χαμηλότερη από τα 40 εκατ. ευρώ τον μήνα που εκτιμούσαν αρχικά και δεύτερον ότι ο δείκτης P&L (profit&losses) των πτήσεων ήταν και πάλι καλύτερος από τις αρχικές προβλέψεις.
Όπως είπε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, το σημαντικό πλέον είναι η διαχείριση και η μείωση του μεταβλητού κόστους των πτήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία έχει προχωρήσει στη χρήση του μηχανισμoύ “Συνεργασία” για το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της, μειώνοντας το μισθολογικό κόστος. Παράλληλα, προχωρά σε επαναδιαπραγμάτευση με τους προμηθευτές της, μια διαδικασία που όπως τόνισε ο κ. Γερογιάννης έχει ήδη αποτελέσματα αλλά θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Πηγή: capital.gr
Του Κώστα Κετσιετζή