«Όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για τη δήθεν αδράνειά της στη διάρκεια της Κατοχής είναι βλάσφημος», δήλωσε ο Μανώλης Γλέζος, με αφορμή τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για την Εκκλησία.
«Όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για τη δήθεν αδράνειά της στη διάρκεια της Κατοχής είναι βλάσφημος. Όταν ο Στρατηγός Σταυράκος, διοικητής στρατιωτικός των Αθηνών και της Αττικής, κάλεσε τους δημάρχους, τις αρχές και τους περιφερειάρχες να έρθουν στους Αμπελοκήπους για να παραδώσει τα κλειδιά της πόλης στους κατακτητές, ο Αρχιεπίσκοπος τότε αρνήθηκε και δήλωσε ότι η ‘’Εκκλησία παρίσταται στην απελευθέρωση των λαών και όχι στη σκλαβιά τους’’», σχολίασε αρχικά μιλώντας στο ραδιόφωνο του ALPHA και συνέχισε:
«Αυτή ήταν η πρώτη αντίσταση την ημέρα της κατοχής της Αθήνας από τα γερμανικά στρατεύματα. Ο ίδιος αρνήθηκε να ορκίσει την κυβέρνηση Τσολάκογλου και όταν τον κάλεσαν (οι Γερμανοί) να τελέσει δοξολογία για την κατοχή της Ελλάδος στους Γερμανούς αρνήθηκε. Γι’ αυτό τότε η Ιερά Σύνοδος δέχτηκε και ήρθε στην θέση του ο Δαμασκηνός που έπαιξε τη γνωστή βυζαντινή πολιτική. Η πρώτη αντίσταση στην Ελλάδα έγινε από την Εκκλησία. Είναι να κλαίει και να γελάει κανείς (με αυτά που λέει ο κ. Φίλης)».
Ο κ. Γλέζος, σχολίασε και τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες, με τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας.
enikos.gr
Σέβομαι κι εκτιμώ όσο δεν φαντάζεστε τον Μ. Γλέζο. Η συγκεκριμένη δήλωση όμως ίσως είναι κάπως ατυχής. Το δια ταύτα ποιο είναι; ότι επειδή κάποιοι ιεράρχες στάθηκαν στο ύψος τους στην κατοχή ή άλλοτε, πρέπει η ορθόδοξη εκκλησία να είναι ταμπού κι η χώρα να παραμείνει ημι-θεοκρατική μέχρι τη δευτέρα παρουσία;
έχετε απόλυτο δίκιο, αγαπητέ. Αφού λοιπόν το άγιο πνεύμα συνέχει την εκκλησία ΣΑΣ, άρα προφανώς ούτε το ελληνικό δημόσιο ούτε το Υπουργείο Παιδείας ούτε το δημόσιο σχολείο, γιατί δεν ασχολείστε με τα του οίκου σας και να αφήσετε εμάς τους υπόλοιπους στην ησυχία μας; Δηλαδή, επειδή ζούμε στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και στέλνουμε τα παιδιά μας στο ίδιο σχολείο, εάν εγώ πιστεύω στον Μεγάλο Κθούλου πρέπει να απαιτώ η λατρεία του να διδάσκεται στο σχολείο;
Αυτό είναι σωστό. Και μάλιστα είναι βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, γιατί το Πνεύμα συνέχει την Εκκλησία! Πράγμα που είναι ασυγχώρητο αν δεν κάνω λάθος.