Η διευθύντρια Προϊόντων και Αγορών της TUI, Helen Caron μιλά στο NEWS 24/7 για τον ελληνικό τουρισμό, την πορεία, τις εκτιμήσεις για τη σεζόν του ’24, τις προκλήσεις και τον ανταγωνισμό, το άνοιγμα σε νέους προορισμούς και την επέκταση της σεζόν.
ΒΙΚΗ ΒΑΜΙΕΔΑΚΗ
Η Helen Caron, η ισχυρή κυρία του Ομίλου της TUI, διευθύντρια Προϊόντων και Αγορών σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο NEWS 24/7 για τον ελληνικό τουρισμό. Η ίδια είναι υπεύθυνη για την επίβλεψη της εμπορικής δραστηριότητας των ξενοδοχείων, για τις συνεργασίες του ομίλου με τις κυβερνήσεις των διαφόρων χωρών, καθώς και για τη στρατηγική των προορισμών και των προϊόντων της TUI. Η κα. Caron είναι επίσης διαχειριστής του Ιδρύματός TUI Care, ένας άνθρωπος που υπηρετεί με πάθος τους στόχους του Ομίλου για τη βιωσιμότητα.
Το συμπέρασμα που προκύπτει από τη συνέντευξη της κα. Caron είναι η δυναμική του ελληνικού τουρισμού στο παρόν και στο μέλλον και η σημαντικότητα του προορισμού Ελλάδα για τον μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό του κόσμου, του TUI Group. H ίδια μιλά για την πορεία της τρέχουσας τουριστικής σεζόν στη χώρα μας, για το πώς αντιμετώπισαν και οι ίδιοι το θέμα των πυρκαγιών στη Ρόδο, για τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, κυρίως σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αποκαλύπτει τα σχέδια του ομίλου για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τις προϋποθέσεις επέκτασης της τουριστικής σεζόν. Η κα. Caron μιλάει για τις διαχρονικές επενδύσεις των εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας και εξηγεί το μέγεθος της παρουσίας του Ομίλου στην Ελλάδα. Κατονομάζει τους «Μεγάλους 5» προορισμούς και δίνει το στίγμα για την καλοκαιρινή σεζόν του 2023. Με πάνω από 2.000 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, η TUI συνεχίζει να επενδύει στη χώρα, προβλέποντας θετική ανάπτυξη για την επόμενη τουριστική σεζόν του 2024.
Ποια είναι η πορεία της τρέχουσας τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα;
Η τρέχουσα τουριστική σεζόν στην Ελλάδα ήταν πολύ δυνατή και έχουμε δει αύξηση της ζήτησης από όλες τις αγορές μας. Περίπου το 20% όλων των επισκεπτών της TUI αυτό το καλοκαίρι, ταξιδεύουν στην Ελλάδα για τις διακοπές τους.
Ποιες είναι οι κύριες αγορές εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα και ποιος είναι ο αριθμός των τουριστών που αναμένεται να φέρει η TUI φέτος.
Και οι 14 αγορές προέλευσης πελατών μας πετούν στην Ελλάδα και η πλειονότητα των επισκεπτών μας προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθούμενη από τη Γερμανία. Υπολογίζουμε ότι περίπου το 20% των επισκεπτών της TUI θα έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα φέτος και αναμένουμε ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί περαιτέρω το επόμενο έτος (σ.σ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χτες 19/9, η TUI είχε αύξηση 5% στις καλοκαιρινές κρατήσεις που ανήλθαν σε 13,7 εκατομμύρια).
Ποια είναι η κατάσταση με τη Γερμανική αγορά, καθώς αρχικά είδαμε πτώση φέτος στη χώρα μας;
Δεν έχουμε δει μείωση της ζήτησης από τη γερμανική αγορά, στην πραγματικότητα η Γερμανία έχει αυξηθεί σημαντικά φέτος και αναμένουμε ότι ακόμη περισσότεροι Γερμανοί επισκέπτες της TUI θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα την επόμενη σεζόν.
Πώς αντιμετωπίσατε το θέμα των καταστροφικών πυρκαγιών στη Ρόδο;
Είμαστε αληθινά συντετριμμένοι από τις πυρκαγιές που ξέσπασαν στα νοτιοανατολικά τμήματα της Ρόδου αυτό το καλοκαίρι. Χάρη στις απίστευτες προσπάθειες των πυροσβεστών, των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, του προσωπικού μας, των συνεργατών μας και της τοπικής κοινωνίας, το νησί μπόρεσε να ανακάμψει πολύ γρήγορα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, Sebastian Ebel, από πολύ νωρίς βρέθηκε στο πεδίο για να συναντηθεί με τις τοπικές αρχές, να έχει προσωπική εικόνα και να εκφράσει την πλήρη υποστήριξή του και της TUI σε όσους επλήγησαν από τις πυρκαγιές και την υποστήριξη για την ανοικοδόμηση των πληγεισών περιοχών. Επισκέφτηκα και η ίδια τη Ρόδο, για να υποστηρίξω τις τοπικές μας ομάδες και να προσφέρω οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστεί. Εκφράζουμε από καρδιάς την εκτίμησή μας για τις προσπάθειες που κατέβαλαν όλοι σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση.
Ποιοι είναι σήμερα οι πιο σημαντικοί προορισμοί της TUI στην Ελλάδα;
Τους αποκαλούμε «Οι Μεγάλοι 5», διότι αυτοί είναι προορισμοί που καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό της διαθεσιμότητας μας και συνεχίζουν να είναι οι αγαπημένοι των επισκεπτών, χρόνο με τον χρόνο. Είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα. Πετάμε σε 19 προορισμούς στην Ελλάδα. Και οι 14 ευρωπαϊκές χώρες προέλευσης πελατών στις οποίες δραστηριοποιείται η TUI, από όλες στέλνουμε τουρίστες στην Ελλάδα, είτε μέσω της δικής μας αεροπορικής εταιρείας είτε μέσω τρίτων αερομεταφορέων.
Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός;
Μια αναγνωρισμένη πρόκληση, θα είναι πάντα ο ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών στη Νότια Ευρώπη. Οι Έλληνες ξενοδόχοι έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε νέα προϊόντα και αναβαθμίσεις των ξενοδοχείων τους, καταφέρνοντας πάντα να προσελκύουν όχι μόνο επαναλαμβανόμενους επισκέπτες αλλά και νέους. Σε περιόδους που αρκετοί ταξιδιώτες υπολογίζουν περισσότερο το θέμα του κόστους, είναι επίσης σημαντικό να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, με προσφορές καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του ομίλου για την Ελλάδα;
Είναι σημαντικό για εμάς να διατηρήσουμε τη θέση μας ως ηγέτης στην ελληνική αγορά. Η Ελλάδα ήταν πάντα και συνεχίζει να είναι ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς μας. Εκτιμούμε πολύ τη συνεργασία με όλους τους επαγγελματίες και παράγοντες στη χώρα σας.
Ποια είναι τα σχέδια της TUI για την επέκταση της σεζόν. Μπορεί η Ελλάδα να γίνει προορισμός όλο το χρόνο;
Αυτό θα εξαρτηθεί από δύο παράγοντες: Τις προσφορές από αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία – και τη ζήτηση των επισκεπτών για την Ελλάδα. Η επέκταση της τουριστικής σεζόν δεν είναι για εμάς πολύ μεγάλη πρόκληση, καθώς το κάναμε ήδη για τον Νοέμβριο φέτος όπου προγραμματίσαμε επιπλέον πτήσεις και δωμάτια ξενοδοχείων. Αλλά φυσικά αυτοί οι επισκέπτες θα ήθελαν επίσης να πάνε σε εστιατόρια και μπαρ, μουσεία, αξιοθέατα κλπ. Τουρισμός στην Ελλάδα όλο το χρόνο θα σήμαινε ότι οι πελάτες που θα ταξίδευαν το χειμώνα στα Κανάρια Νησιά ή την Αίγυπτο θα άλλαζαν γνώμη και θα ερχόντουσαν στη χώρα σας. Με δεδομένο γεγονός ότι, ο καιρός είναι συνήθως πιο ζεστός και πιο σταθερός μέσα ή γύρω από τη Βόρεια Αφρική, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσελκύσεις επισκέπτες πέραν του μοντέλου ήλιου και θάλασσα, με υπηρεσίες και υποδομές για την προσέλκυση πελατών στους χειμερινούς μήνες.
Ποια είναι τα σχέδια της TUI για τους προορισμούς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης;
Η Ελλάδα έχει τόσους πολλούς μοναδικούς τουριστικούς προορισμούς για να διαλέξει κάποιος και εμείς προσφέρουμε ήδη city-break εκδρομές στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Παρατηρούμε ότι η Αθήνα είναι πολύ δημοφιλής στους επισκέπτες μας και είναι ένας προορισμός που εξετάζουμε την επέκταση μας. Θα διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιό μας σε πολλούς προορισμούς μέσω δυναμικών προσφορών.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την επόμενη τουριστική σεζόν του 2024;
Τα σχέδιά μας είναι πολύ ξεκάθαρα, θα διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά και θα συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας στην Ελλάδα. Αναμένουμε συνεχή και σταθερή ανάπτυξη του χρόνου.
Πόσα ξενοδοχεία διαθέτει ο όμιλος της TUI στην Ελλάδα, είτε ως ιδιοκτήτης είτε μέσω συνεργασιών
Συνολικά η TUI προσφέρει περισσότερα από 2.000 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Μέσω ιδιοκτησίας, διαχείρισης, ή λειτουργίας με εμπορικά σήματα της TUI έχουμε 50 ξενοδοχεία με 12.654 δωμάτια στην Ελλάδα μέσω των brands μας Atlantica, TUI Blue, TUI Magic Life, TUI Suneo, Robinson ή Holiday Village. Η Atlantica Hotels & Resorts είναι ένας από τους πιο σημαντικούς και μακροχρόνιους συνεργάτες μας στη Μεσόγειο. Μαζί τους, ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με λίγα ξενοδοχεία, για να τα αυξήσουμε σήμερα σε πάνω από 40. Η προσοχή τους στην ποιότητα και την εξυπηρέτηση αντανακλάται ξεκάθαρα στα σχόλια που λαμβάνουμε από τους πελάτες, αλλά και στη δημοτικότητα αυτών των ξενοδοχείων.
Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει ο όμιλος στην Ελλάδα και ποια είναι η παρουσία σας σήμερα;
Φέρνουμε παραθεριστές στην Ελλάδα εδώ και 50 χρόνια, άρα μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Σίγουρα οι επενδύσεις μας ήταν σημαντικές. Επενδύουμε σε πολλά έργα σε όλη την Ελλάδα, σε ξενοδοχεία και μέσω των διαφόρων συνεργατών μας. Υπολογίζουμε ότι ανά διανυκτέρευση στην Ελλάδα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γεμίζουν κατά μέσο όρο 150.000 κλίνες. Διαθέτουμε σχεδόν 1.000 άτομα προσωπικό, ενώ 7 από τα κρουαζιερόπλοια μας πλέουν στην Ελλάδα.
Έχετε μια φιλόδοξη ατζέντα για τη Βιωσιμότητα. Πείτε μας λίγα λόγια.
Από νωρίς φέτος, ανοίξαμε μια πολύ φιλόδοξη Ατζέντα Βιωσιμότητας, όπου επικεντρωνόμαστε σε τρεις βασικούς πυλώνες, τους ανθρώπους, τον πλανήτη και την πρόοδο. Σκοπεύουμε να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές σε όλες τις δραστηριότητές μας και την αλυσίδα εφοδιασμού μας έως το 2050 το αργότερο και εργαζόμαστε συνεχώς για να μειώσουμε σημαντικά τις εκπομπές μας έως το 2030. Μαζί με τους συνεργάτες μας θα δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο επόμενης γενιάς για την τουριστική βιομηχανία. Περισσότερες πληροφορείς για το Πρόγραμμα Αειφορίας μας: https://www.tuigroup.com/en-en/responsibility/sustainability
Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι στα TUI Global Hotel Awards 2023 τα ελληνικά ξενοδοχεία είχαν πολύ καλή εκπροσώπηση και απέσπασαν σημαντικά βραβεία, καθώς ένα έλαβε τη μεγαλύτερη διάκριση ως το καλύτερο ξενοδοχείο μας παγκοσμίως, 3 βραβεία βιωσιμότητας καθώς και το βραβείο Lifetime Achievement.
Best Hotel Overall Sustainability: Cretan Malia Park
New: Best Hotel Sustainability People Award: Cretan Malia Park
New: Best Hotel Sustainability Planet Award: Creta Maris Resort
Best Hotel Globally: Lindos Blu Luxury Hotel & Suites
Lifetime Achievement: Nikos Daskalantonakis, Grecotel Hotels & Resorts
Πώς προχωρά το Rhodes Co-Lab, το εργαστήριο Βιωσιμότητας στο νησί της Ρόδου;
Το “The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination” είναι μια δημιουργική συνεργασία μεταξύ του Ομίλου TUI και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία φέρνει κοντά τους βασικούς παράγοντες και την τοπική κοινότητα στον προορισμό, οι οποίοι θα δημιουργήσουν από κοινού λύσεις, που ουσιαστικά διαμορφώνουν ένα Ολιστικό βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Στοχεύει στην ανάπτυξη της Ρόδου σε διεθνές μοντέλο για την ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη των προορισμών διακοπών.
Πηγή news247.gr