Τις δικές του απόψεις εκφράζει ο Γενικός Γραμματέας της Έλληνικής Αεροπορικής Ένωσης κ. Γιάννης Σταυλάς για την κατάσταση που επικρατεί στον οδικό άξονα από τον κόμβο της Φανερωμένης μέχρι το αεροδρόμιο « Διαγόρας» της Ρόδου.
«Το μόνο θετικό στο όλο εγχείρημα είναι ο κυκλικός κόμβος στη σύνδεσή του με τον οδικό άξονα “Τσαΐρι – Αεροδρόμιο”. Από εκεί και πέρα οι βελτιωτικές παρεμβάσεις ελάχιστα έως καθόλου επιλύουν το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα», υπογραμμίζει.
Το κείμενο με τις απόψεις του είναι το ακόλουθο:
“Συνεχίζεται η αναρχία στον οδικό άξονα από τον κόμβο Φανερωμένης έως το αεροδρόμιο «Διαγόρας»”. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο τίτλος της εφημερίδας Δημοκρατική της 21 Σεπτεμβρίου 2024.
Το μόνο θετικό στο όλο εγχείρημα είναι ο κυκλικός κόμβος στη σύνδεσή του με τον οδικό άξονα “Τσαΐρι – Αεροδρόμιο”. Από εκεί και πέρα οι βελτιωτικές παρεμβάσεις ελάχιστα έως καθόλου επιλύουν το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Με λίγα λόγια και όλο το σεβασμό στους έγχρωμους συνανθρώπους μας, ισχύει “τον αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς”.
Το “τοίχος του Βερολίνου”, όπως έχω χαρακτηρίσει τον δρόμο αυτό, θα εξακολουθεί να υφίσταται. Τον απεκάλεσα έτσι, διότι για να τον διασταυρώσει κανείς, είτε πεζός είτε μηχανοκίνητος, πρέπει να ρισκάρει τη ζωή του.
Μου έχουν πει κατά καιρούς αρμόδιοι, ότι πρόκειται για εθνικό επαρχιακό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, και δεν μπορούν να δημιουργηθούν κυκλικοί κόμβοι ή να τοποθετηθούν φανάρια σε διασταυρώσεις, όπως για παράδειγμα στο Super Market Πάππου. Δεν μπορεί επίσης να μειωθεί περαιτέρω η ταχύτητα με “ανάποδα σαμαράκια” ή άλλους μηχανισμούς.
Τι θα γίνει λοιπόν; Θα βελτιώσουμε το οδόστρωμα για να αυξήσουν ταχύτητες και να μην κουνιούνται οι “ιππότες της ασφάλτου”; Θα εξακολουθήσουμε να παρέχουμε προτεραιότητα στο αυτοκίνητο και όχι στον συνάνθρωπό μας με ειδικές ανάγκες, στη μητέρα με το καροτσάκι του μωρού της, στον ηλικιωμένο με το roller ή το μπαστουνάκι του,σε ένα νεαρό ζευγάρι που θέλει να περπατά χέρι-χέρι ή στον ποδηλάτη;
Αυτοί προέχουν και όχι το αυτοκίνητο.
Αγαπητοί μελετητές, έχετε αντιληφθεί ότι πρόκειται για έναν δρόμο που διασχίζει πυκνό αστικό περιβάλλον; Έναν δρόμο έντονης τουριστικής δραστηριότητας, κατά μήκος της πανέμορφης δυτικής ακτής του νησιού με ελάχιστες υψομετρικές διαφορές που ευνοεί πεζοπορία και ποδηλασία.
Γιατί δεν προσπαθήσατε λοιπόν:
1ον: να διοχετεύσετε υποχρεωτικά όλη την κυκλοφορία από τον Αερολιμένα στην πόλη της Ρόδου μέσω του οδικού άξονα “Τσαϊρι-Αεροδρόμιο”
2ον: να μειώσετε με σύγχρονες τεχνικές και συστήματα παρακολούθησης την ταχύτητα στα 30 Km/h, ως αντικίνητρο για τη χρήση του
3ον: να δημιουργήσετε διαβάσεις πεζών με αυστηρά Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές και όχι με απλό βάψιμο του οδοστρώματος
4ον: να δημιουργήσετε πεζόδρομο κατά μήκος της ακτής, επί της παραλιακής ζώνης, είτε με ξύλινη κατασκευή όπως στο Arcachon του Μπορντό, είτε με κυβόλιθους όπως στο Μαϊάμι
5ον: να εξετάσετε τη δυνατότητα παράκαμψης του κέντρου της Κρεμαστής
6ον: να αξιοποιήσετε με κατάλληλη σήμανση τις υπάρχουσες πέντε (5) υπόγειες διαβάσεις για την ασφάλεια των πεζών
7ον: να εγκαταστήσετε φανάρια ή να χαράξετε κυκλικούς κόμβους όπου είναι είναι εφικτό σε διασταυρώσεις
8ον: να εξετάσετε κάθε δυνατότητα χάραξης ποδηλατόδρομου.
Αγαπητοί, αν πραγματικά θέλουμε να σταματήσει η αναρχία στο δρόμο αυτό, πρέπει να απαιτήσουμε εδώ και τώρα την έναρξη των εργασιών για τη “Νέα είσοδο της πόλης” που κάποτε μας υποσχέθηκαν, με εξασφαλισμένη μάλιστα χρηματοδότηση.
Το κεντρικό κράτος βρήκε έτοιμα κτίρια για να στεγάσει όλες τις Δημόσιες Υπηρεσίες, αρκετές σημαντικές υποδομές και μια οικονομία που τροφοδοτεί με αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια το ΑΕΠ. Δικαιούται, λοιπόν, η Ρόδος αυτό το έργο. Ας τολμήσουμε να το απαιτήσουμε με μέτρα και όχι με λόγια.