Γράφει ο Γιώργος Αλεξάκης
Με μικτά συναισθήματα αντιμετωπίζουν στελέχη της Ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς την προσπάθεια της TUI PLC να στηρίξει τη θυγατρική της στη Ρωσία.
Όπως είναι γνωστό η θυγατρική μετά την μεγάλη αναστάτωση στη Ρωσική τουριστική αγορά με τις απανωτές χρεοκοπίες και την απαξίωση του κλάδου αποφάσισε να προχωρήσει σε εκκαθαρίσεις, αλλά και να κάνει γενναίες ενέσεις ρευστότητας στη χώρα της στέπας, ώστε να εξυγιάνει την εταιρία και να την καταστήσει leader. Τη στόχευση αυτή μάλιστα επεσήμανε πρόσφατα σε συνάντηση γνωριμίας με δημοσιογράφους ο νέος διευθύνων σύμβουλος της TUI Ελλάς Μιχάλης Μαυρόπουλος.
Ωστόσο οι κινήσεις αυτές, σύμφωνα με όσα μεταφέρουν στο bluebirds.gr στελέχη της εγχώριας αγοράς δημιουργούν προβληματισμό. Αφενός θεωρούν θετικό το να δημιουργηθεί μια αξιόπιστη εταιρία στην πολύ σημαντική για τον ελληνικό τουρισμό Ρωσική αγορά, αφετέρου, όμως, θεωρούν ότι σε βάθος χρόνου υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρξει μονοπώληση της αγοράς με όλα τα συνακόλουθα ζητήματα στην τιμολόγηση των Ελληνικών ξενοδοχείων. Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέποντας την τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε ο κορυφαίος τουριστικός οργανισμός καλύπτοντας τα κενά των χρεοκοπημένων ρωσικών πρακτορείων «συνοφρυώνουν». Είναι γνωστό άλλωστε ότι η TUI ακολουθεί συντηρητική πολιτική, που είναι στον αντίποδα των γενναιόδωρων τιμών των Ρώσων. Βέβαια σε πολλές περιπτώσεις ήταν «έπεα πτερόεντα»…
Στον εισερχόμενο τουρισμό από Ρωσία κυριαρχούν μέχρι στιγμής τα γραφεία Μουζενίδη, TEZ, PEG κλπ αλλά μετά τις χρεοκοπίες των ρωσικών tour operator το τοπίο ανοίγει. Σημειώνεται ότι οι πάσης φύσεως δραστηριότητες του ομίλου στην ελληνική αγορά προκαλούν ετήσιο τζίρο της τάξης των 750 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 100 εκατ. ευρώ προέρχονται από την Tui Hellas. Επίσης ο όμιλος της Tui έχοντας συνεργασία με 2.800 ξενοδοχεία διακίνησε στη χώρα μας περισσότερους από 2 εκατ. τουρίστες εκ των οποίων περίπου 1 εκατ. από τη Γερμανία και τη Βρετανία, ενώ, προς μεγάλη πίκρα άλλων… έχει και τη μερίδα του «λέοντος» από τις προωθητικές δαπάνες που κάνει ο ΕΟΤ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την τρίτη θέση κατέλαβε φέτος η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ρώσων που ταξίδεψαν μέσω της Tui Ρωσίας σε ευρωπαϊκούς προορισμούς….Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας, που δημοσιοποίησε η Tui Ρωσίας για τους δημοφιλέστερους καλοκαιρινούς προορισμούς των Ρώσων στην Ευρώπη κατά τη φετινή τουριστική σεζόν. Σύμφωνα με την έρευνα, η Κρήτη ήταν ο πρώτος προορισμός σε πωλήσεις στην Ελλάδα και ακολούθησαν η Ρόδος και η Κέρκυρα. Ο διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων της Tui Ρωσίας Ι. Vukelik δήλωσε, μεταξύ άλλων, για το 2015 ότι θα επικεντρωθεί στην αποκλειστικότητα διαφοροποιημένων προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό πρόσθεσε ότι στο πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνονται αρκετές νέες αποκλειστικότητες στην Ελλάδα και την Ισπανία.
Την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Ρώσων που μετακίνησε η Tui Ρωσίας μεταξύ των ευρωπαϊκών προορισμών κατέλαβε η Ισπανία. Ωστόσο, η ζήτηση μετατοπίστηκε από τις Βαλεαρίδες νήσους στη Μαγιόρκα και την Ίμπιζα. Τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των πελατών της Tui Ρωσίας κατέλαβε η Βουλγαρία. Μετά την Ελλάδα, στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Ιταλία και ακολούθησαν στη πέμπτη θέση το Μαυροβούνιο στη έκτη η Κροατία και στην έβδομη η Κύπρος.
bluebirds.gr