Μετά από πρόσκληση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου συμμετείχε στην 32η Διεθνή Έκθεση Philoxenia 2016 που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης στο διάστημα από Παρασκευή 18 έως και Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016, στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Στη φετινή διοργάνωση φιλοξενήθηκαν επαγγελματίες του τουρισμού από την Ελλάδα και το εξωτερικό, hosted byers οι οποίοι προέρχονται από το χώρο των tour operators, MICE, corporate και media, εμπορικοί επισκέπτες και εκθέτες οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να προβάλλουν και να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε επαγγελματίες του τουρισμού και στο ευρύ κοινό που επισκέφθηκε την έκθεση.
Παράλληλα με τη Philoxenia λειτούργησε και η διεθνής έκθεση ξενοδοχειακού και επαγγελματικού εξοπλισμού Hotelia η οποία επίσης προσέλκυσε πλήθος επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και απλών επισκεπτών.
Πραγματοποιήθηκαν workshops κατά τη διάρκεια των οποίων αναλύθηκαν ζητήματα αιχμής σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό και τη συνεχή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ενώ οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν πάνω σε θέματα ειδικού ενδιαφέροντος όπως οι νέες μορφές εναλλακτικού τουρισμού (για παράδειγμα γαστρονομικός, ιατρικός και βιωματικός τουρισμός), το digital marketing, το web travelling, το travel blogging, οι νέες τεχνολογίες και άλλα. Αθρόα ήταν επίσης η συμμετοχή στο συνέδριο «Re-branding destinations: Image making» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης.
Στο stand της Ρόδου που φιλοξενήθηκε στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου το οποίο στελεχώθηκε από τη Διευθύντρια της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου κυρία Βεατρίκη Σέρβου και από την υπεύθυνη του Γραφείου Πληροφοριών του Δήμου Ρόδου στο Φαληράκι κυρία Αναστασία Σαββιού, παρουσιάστηκε το τουριστικό προϊόν της Ρόδου στους επισκέπτες της Philoxenia και τους διανεμήθηκε έντυπο προωθητικό υλικό του Δήμου Ρόδου.
Έντονη υπήρξε και η συμμετοχή της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου στις b2b συναντήσεις καθώς πραγματοποιήθηκαν 32 συναντήσεις με διεθνείς εκπροσώπους και επαγγελματίες του τουρισμού και tour operators που στόχο είχαν την προσέλκυση σημαντικού αριθμού επισκεπτών από διάφορες χώρες του κόσμου. Το περίπτερο της Ρόδου είχε μεγάλη επισκεψιμότητα και πολλοί ήταν εκείνοι που ζητούσαν πληροφορίες για το νησί καθώς σχεδιάζουν τις επόμενες διακοπές τους στη Ρόδο.
Η έκθεση Philoxenia που συγκέντρωσε φέτος το πανόραμα του ελληνικού τουρισμού και εκατοντάδες ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες σημείωσε φέτος αύξηση της επισκεψιμότητάς της κατά 17% σε σχέση με πέρυσι. Ιδιαίτερα οι επισκέψεις των εμπορικών επισκεπτών κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας ήταν εντυπωσιακά αυξημένες κατά 72% σε σχέση με πέρυσι. Οι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες και οι hosted byers προήλθαν από 34 χώρες. Συνολικά 621 εκθέτες, 383 hosted byers και περισσότερα από 5.000 προγραμματισμένα επιχειρηματικά meetings συνέθεσαν την πολύ επιτυχημένη διοργάνωση.
Πολύ πλούσιο ήταν επίσης και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων των δύο εκθέσεων όπου παρουσιάστηκαν προορισμοί, βιωματικές τουριστικές εμπειρίες αλλά και επίκαιρα θέματα του τουριστικού κλάδου.
Το stand της Ρόδου στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στήριξαν με την παρουσία τους η Υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά, ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. κύριος Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κύριος Αντώνης Καμπουράκης και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Δ.Ε.Ρ.Μ.Α.Ε. και Δημοτικός Σύμβουλος κύριος Βασίλης Ψυλλάκης.