Συγκρατημένη αισιοδοξία παρά τα πολύ θετικά μηνύματα για την επόμενη σεζόν και με βάση τα τωρινά δεδομένα, εκφράζει με δηλώσεις του στην «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος. Αν και η περίοδος μετά το κλείσιμο της φετινής σεζόν είναι ακόμη στις προκρατήσεις με τα Early Bookings, η εξέλιξη διαφαίνεται ομαλή και μια ολοκληρωμένη εικόνα θα είναι δυνατόν να υπάρξει μόνον μέχρι τον Μάρτιο του 2018. Ωστόσο, το κλίμα είναι θετικό, τόσο ως προς την Ελλάδα γενικώς όσο και ως προς την Ρόδο, σαν τουριστικό προορισμό.
«Οι πωλήσεις για την επόμενη χρονιά εξελίσσονται ικανοποιητικά και ακολουθούν θετικό πρόσημο. Είναι βέβαια, πάρα πολύ νωρίς για να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει μια καταγεγραμμένη αύξηση στις πωλήσεις και στις προβλεπόμενες αφίξεις για την Ρόδο. Ούτως ή άλλως είναι αναγκαίο να έχουμε αύξηση των αφίξεων, λόγω και των καινούργιων ξενοδοχειακών κλινών που θα προστεθούν. Ένα πρόβλημα που παρουσιάστηκε πρόσφατα είναι η διολίσθηση της αγγλικής λίρας, η οποία πλησιάζει το ένα προς ένα με το ευρώ, που σημαίνει ότι τα πακέτα από την αγγλική αγορά είναι ακριβότερα. Μάλιστα παρατηρήθηκε μία μικρή μείωση στον ρυθμό των κρατήσεων αυτές τις ημέρες αλλά αυτό οφείλεται και σε άλλους λόγους όπως η αναμονή για τις εορτές των Χριστουγέννων. Η περίοδος των Early Bookings, είναι μέχρι τον Δεκέμβριο και ακολουθεί ακόμη μία μέχρι τον Μάρτιο όπου συνδυάζονται οι προκαταβολές με τα συνολικά πακέτα» όπως είπε.
Ωστόσο, λόγω της αύξησης των κλινών, απαιτείται και αύξηση στις πληρότητες. Συνεπώς, ο πήχης ανεβαίνει στις 180.000 για την επόμενη σεζόν, ώστε να μπορούν να μιλούν όλοι για μια καλή εξέλιξη.
Οι θέσεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου
Σε ερώτηση σχετικά με τις αεροπορικές θέσεις, ο κ. Ματσίγκος δήλωσε πως η ζήτηση αφορά μόλις 100.000 θέσεις, ενώ τα ασφαλή συμπεράσματα θα εξαχθούν αργότερα: «Επειδή μιλάμε για αύξηση σε αεροπορικές θέσεις, αυτό συνεπάγεται και περισσότερα αεροσκάφη. Μέχρι πρότινος δεν υπήρξε τέτοιο περιθώριο γι αυτό ζητήσαμε από το αεροδρόμιο να αυξήσει ει δυνατόν κατά δύο τις θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών στις περιόδους αιχμής. Η μόνη δυνατότητα είναι να βελτιωθούν οι υπηρεσίες, να αυξηθούν κατά έναν ιμάντα οι αποσκευές και η στάθμευση των αεροσκαφών. Εκεί προσανατολίζονται αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη το πλάνο».
Προβληματισμός για το
τέλος διανυκτέρευσης
Έντονος είναι πάντως ο προβληματισμός που επικρατεί στον τουριστικό κλάδο με την επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης, καθώς, ενώ έχει θεσμοθετηθεί δεν έχει διευκρινιστεί ο τρόπος είσπραξης. «Είναι δεδομένο πως ψηφίστηκε και αποτελεί νόμο του κράτους. Ξέρουμε λοιπόν ότι θα εφαρμοστεί αλλά το ζητούμενο είναι ο τρόπος. Εάν θα το εισπράττουμε με την είσοδο του πελάτη στο ξενοδοχείο, θα υπάρχει θέμα καθώς θα δυσανασχετεί αφού θα κληθεί να πληρώσει ένα έξτρα ποσό που δεν θα ξέρει για ποιον λόγο το πληρώνει. Στην Ευρώπη όπου εφαρμόζεται, έχει ανταποδοτικότητα ενώ στην Ελλάδα είναι μια φορολογία. Επαφίεται λοιπόν, στους τουρ οπερέιτορς με ποιον τρόπο θα ενημερώνουν τους πελάτες και θα το περιλαμβάνουν στα συμβόλαιά τους. Ωστόσο περιμένουμε ακόμη τις….λεπτομέρειες».
Οι αγορές και
οι ‘ανταγωνιστές’
Σχολιάζοντας το θέμα με τις αγορές αλλά και τους ανταγωνιστές μας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, τόνισε τα εξής: «Όλα θα ξεκαθαρίσουν μέχρι τον Μάρτιο. Οι βασικοί μας ανταγωνιστές εκτός Ελλάδας, ήταν και θα είναι η Τουρκία, η Τυνησία και η Αίγυπτος. Αυτό επειδή σημειώθηκε μια συγκυρία με τα προβλήματα που είχαν αυτοί οι τρεις προορισμοί, που ήταν αποκλεισμένοι για τρία χρόνια. Από πέρσι, ξεκίνησε σιγά – σιγά η κίνηση προς την Τουρκία με αυξητικές τάσεις στις αφίξεις. Η ρωσική αγορά π.χ. στράφηκε εκεί με συνέπεια να έχει χάσει η Ελλάδα το 50% της δύναμης των Ρώσων τουριστών που ταξιδεύουν προς την Τουρκία όπου εκτιμάται ότι θα πλησιάσουν την επόμενη σεζόν τα 4εκ. Βεβαίως, υπάρχουν άλλες παράμετροι, όπως επιδοτούμενα αεροπορικά δρομολόγια, πολύ χαμηλές τιμές κ.λπ. Όσον αφορά τις άλλες δύο χώρες είναι πιο ελκυστικές στους Ευρωπαίους (Γάλλοι, Βρετανοί κ.ά.) Σίγουρα, λοιπόν, θα έχουμε έναν ανταγωνισμό πιο δυνατό το 2018. Παράλληλα, να μην ξεχνάμε και τον δικό μας ανταγωνισμό αφού ανοίγουν νέα ξενοδοχεία και θα υπάρξει ανταγωνισμός ανάμεσά μας! Ναι μεν οφελείται η Ρόδος σαν προορισμός, αλλά το ζητούμενο είναι οι πληρότητες ώστε να μπορέσει να κινηθεί ο αγορά και βεβαίως, να έχουν δουλειά οι εργαζόμενοι με καλύτερα ημερομίσθια».