Τοπικές Ειδήσεις

«Φωτιά» τα αεροπορικά εισιτήρια έναν μήνα πριν από τις γιορτές

• Οσο οι μέρες περνούν το κόστος αυξάνεται καθημερινά, καθιστώντας τη Ρόδο απαγορευτικό προορισμό για τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς

Εως και 270 ευρώ καλείται να πληρώσει ο επιβάτης που επιθυμεί να ταξιδέψει στη Ρόδο την εβδομάδα των Χριστουγέννων αν κλείσει εισιτήρια μετ΄επιστροφής και μόνο με χειραποσκευή σήμερα (!) έναν και πλέον μήνα πριν από τις γιορτές.
Οσο οι μέρες περνούν το κόστος αυξάνεται καθημερινά, καθιστώντας τη Ρόδο απαγορευτικό προορισμό για τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αφού ένα ζευγάρι θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα από 500 ευρώ μόνο στα εισιτήρια για να περάσει την περίοδο των εορτών στο νησί μας, κι αυτό αν προνοήσει να κάνει κράτηση τουλάχιστον έναν μήνα πριν.
Προφανώς η Ρόδος είναι απλησίαστη για οικογένειες, είτε αποφασίσουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο από την Αθήνα είτε με πλοίο από τον Πειραιά γι΄αυτό και είναι εκτός της λίστας των προτιμήσεων των Ελλήνων επισκεπτών.
Για να ταξιδέψει μια τετραμελής οικογένεια από την Αθήνα στη Ρόδο με αεροπλάνο θα χρειαστεί περίπου 600 με 800 ευρώ (ανάλογα και την ηλικία των παιδιών), όσο δηλαδή και να πάει από την Αθήνα στο Λονδίνο ή στην Βιέννη.
Με τα ίδια ή και με λιγότερα χρήματα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε προορισμούς του εξωτερικού από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας ή από το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.
Ο ίδιος λόγος είναι εκείνος που περιορίζει τους κατοίκους της Ρόδου στη διάρκεια των εορτών αφού πολλές φορές κοστίζει ακριβότερα να ταξιδέψουν από τη Ρόδο στην Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό απ’ ό,τι θα πληρώσουν το εισιτήριο για να μεταβούν από την Αθήνα σε άλλη ευρωπαϊκή πόλη.
Για όσους δε για οποιονδήποτε λόγο κληθούν να ταξιδέψουν την τελευταία στιγμή -με τις περισσότερες φορές οι απρογραμμάτιστες μετακινήσεις να αφορούν λόγους υγείας- τότε το χέρι μπαίνει πολύ βαθιά στην τσέπη.
Όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες, ικανοποιητικά νούμερα στις αφίξεις εσωτερικού τουρισμού, τα Δωδεκάνησα έχουν να καταγράψουν πάνω από μια δεκαετία.
Η εορταστική περίοδος, αποτελεί μια καλή ευκαιρία για απόδραση κυρίως για τους κατοίκους των αστικών κέντρων. Η απόφαση λαμβάνεται κυρίως με βάση τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, αφού τα πλοία δεν ενδείκνυνται ως μέσο μεταφοράς όταν η διάρκεια των διακοπών είναι μικρότερη της μιας εβδομάδας και υπό τον φόβο του ενδεχόμενου απαγορευτικού απόπλου, λόγω των πολλών ωρών που απαιτούνται για να φτάσει κανείς από τον Πειραιά σε ένα από τα νησιά της Δωδεκανήσου.
Ο… κούκος αηδόνι στοιχίζει η μετακίνηση των φοιτητών από και προς τη Ρόδο για την περίοδο των εορτών, των εκπαιδευτικών και γενικότερα των δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν στο νησί μας και επιθυμούν να ταξιδέψουν για να περάσουν τις γιορτές με αγαπημένα τους πρόσωπα. Τα έξοδα της μετακίνησης είναι δυσβάστακτα για τον οικογενειακό προϋπολογισμό είτε πρόκειται για αεροπορικά είτε για ακτοπλοϊκά εισιτήρια που και αυτά στην περίοδο των εορτών εκτοξεύονται στα ύψη ακόμα και για τις λεγόμενες «οικονομικές» θέσεις. Αν κάποιος επιλέξει καμπίνα για να αντέξει το δρομολόγιο της άγονης -και όχι μόνο- γραμμής, τότε μπορεί το κόστος να ξεπεράσει ακόμα και αυτό των αεροπορικών εισιτηρίων.
Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι στη σύγκριση… η Ρόδος βγαίνει πολλαπλώς χαμένη ως προορισμός εσωτερικού τουρισμού, αφού καθίσται ασύμφορη.
Η διαμορφωθείσα κατάσταση στις τιμές των εισιτηρίων και στις περιορισμένες επιλογές των νησιωτών γεννούν πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο που διαμορφώνονται.
Σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται μια αύξηση στα εισιτήρια που ξεπερνά το 25%. Οι αυξήσεις διαφέρουν ανάλογα με τη διάρκεια των πτήσεων. Οι πτήσεις μικρής διάρκειας (έως 1.499 χλμ. όπου εμπίπτει η πτήση από Αθήνα προς Ρόδο) αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών, φτάνοντας το 41,5% (!), οι πτήσεις μεσαίας διάρκειας (1.500-3.999χλμ.) παρέμειναν σχεδόν στην ίδια τιμή (αύξηση μόλις 2,5%), ενώ εκείνες της μεγάλης διάρκειας (πάνω από 4.000χλμ.) παρουσιάζουν μείωση κατά 25%.
Αξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός, πώς είναι δυνατόν να κοστίζει φθηνότερα μια πτήση που διαρκεί περισσότερες ώρες, που στις περισσότερες περιπτώσεις περιλαμβάνει και γεύμα και που προσγειώνεται επίσης σε διεθνή αεροδρόμια.
Οι εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια από την Αθήνα προς τη Ρόδο, ακολουθούν την ίδια οικονομική πολιτική, χωρίς να λαμβάνεται καν υπ΄όψη η περιβόητη νησιωτικότητα που πλέον έχει απωλέσει κάθε έννοια και κάθε υπόσταση, όταν για να ταξιδέψει ένας νησιώτης πρέπει να καταβάλει μισό τουλάχιστον μισθό.
Από μια έρευνα της «δ» μέσω μεγάλης πλατφόρμας αναζήτησης πτήσεων, την στιγμή που ο κάτοικος ή ο επισκέπτης της Ρόδου καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μεταβεί ή να αναχωρήσει από το νησί, ο επιβάτης με αφετηρία την Αθήνα έχει την ευκαιρία για το ίδιο χρονικό διάστημα με λιγότερα ή και περίπου τα ίδια χρήματα να ταξιδέψει στο εξωτερικό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • νικος νικος    22.11.2024 09:13

    Κατά τα άλλα βραβέψαμε την aegean ως Δήμος….
    Μπράβο μας!!!

Σχολιασμός άρθρου