Με μια απολύτως αιφνιδιαστική απόφαση που υπογράφουν η υπουργός αναπληρωτής Τοhttp://media.europartner-travel.com/2015/03/rent-a-car.jpgυρισμού Έλενα Κουντουρά και ο υφυπουργός Υποδομών Π. Σγουρίδης, και η οποία ήδη δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, αυξάνονται τα όρια ηλικίας των Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων, σε 12 χρόνια από 7 ή 9 – ανάλογα με τα κυβικά – που ίσχυε μέχρι τώρα.
Στα αξιοπερίεργα της υπόθεσης αυτής, που μόνο αρνητικές επιπτώσεις έχει στην αγορά και στον ελληνικό Τουρισμό, το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη του ΣΤΕΕΑΕ που καλύτερα από οποιοδήποτε γνωρίζει τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος, αλλά ούτε και έγινε δημόσια διαβούλευση.
Με την τροποποίηση αυτή θα υπάρξουν τα εξής θέματα:
• Ήδη τα 7 ή τα 9 χρόνια ήταν πολλά για τα Ενοικιαζόμενα Αυτοκίνητα. Η αλλαγή πολλών χρηστών/οδηγών και ο μεγάλος αριθμός χιλιομέτρων που διανύουν, υπαγορεύει την ανάγκη για ανανέωση τους, πολύ πριν καλύψουν τα επιτρεπόμενα όρια ηλικίας. Δυστυχώς, μεγάλος αριθμός Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων παραβιάζουν συστηματικά τη διάταξη και διατηρούν στο στόλο τους αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Όπως είναι αναμενόμενο, η τακτική αυτή δεν θα αλλάξει, τα 12 χρόνια, πολύ εύκολα θα γίνουν 15 και ακόμη παραπάνω…
• Σε 12 χρόνια ένα Ενοικιαζόμενο Αυτοκίνητο θα έχει διανύσει τουλάχιστον 120.000 χλμ., νούμερο «δυσθεώρητο»…
Προσφιλές «γιατρικό», το «γύρισμα» του κοντέρ.
Οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχοντας σαν κύρια πηγή για το εμπόρευμα τους τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, θα αγοράζουν φτηνά ακριβώς λόγω των πολλών χιλιομέτρων, θα κατεβάζουν το κοντέρ και θα προωθούν το εμπόρευμά τους στον ανυποψίαστο καταναλωτή σε αναίτια υψηλές τιμές.
Παράλληλα, και τα πολλά RaC που επίσης προμηθεύονται αυτοκίνητα από τις πιο μεγάλες εταιρείες του χώρου θα καταφεύγουν στην ίδια λύση. Και στις δύο περιπτώσεις, χαμένος θα είναι ο απροστάτευτος καταναλωτής…
• Η εν λόγω τροποποίηση δεν συμβαδίζει με την προσπάθεια για αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος που γίνεται από Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς. Οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, που όσοι ασχολούνται σοβαρά με τον Τουρισμό έχουν θέσει σαν στόχο, δεν μπορούν να υποστηριχθούν από αυτοκίνητα τέτοιας παλαιότητας.
• Τελευταίο αλλά πολύ βασικό, δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί: Ηλικία αυτοκινήτων, πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα, σωστή μηχανική συντήρηση, Τεχνικοί Έλεγχοι (ΚΤΕΟ), εκπομπές καυσαερίων (ΚΕΚ), τίποτε από όλα τα παραπάνω δεν ελέγχονται τακτικά και αποτελεσματικά με αποτέλεσμα να ευνοείται ο μη υγιής ανταγωνισμός και να επιβαρύνεται ο καταναλωτής.
Πολύ παράξενο και δεν υπάρχει ούτε ένας που να συμφωνεί…
Θα ακούσουμε κάποιον αντίλογο;
money-tourism.gr