Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του γενικού διευθυντή της ΔΕΥΑΡ κ. Γιώργου Υψηλάντη με θέμα την διάνοιξη της οδού Καμείρου – ένα χρονίζον ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.
Όπως δήλωσε στην “δ” ο κ. Υψηλάντης: «Ήταν μία σύσκεψη ανάμεσα στις Τεχνικές Υπηρεσίες, την Πολεοδομία του Δήμου Ρόδου και τις αντίστοιχες της ΔΕΥΑΡ με αντικείμενο την επικείμενη διάνοιξη της οδού Καμείρου. Είναι μια υπόθεση πολλών ετών, που “σκόνταφτε” σε πολλά ζητήματα, όπως αποζημιώσεις ιδιωτών, απαλλοτριώσεις και με θέματα που είχαν να κάνουν με την αρχαιολογία. Σε γενικές γραμμές, τα περισσότερα από αυτά θεωρούνται ήδη λυμένα και σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε, η πρόθεση του δημάρχου Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη είναι να προχωρήσει η διάνοιξη, το συντομότερο δυνατόν -μιας και επιλύονται οριστικά τα προβλήματα με τους εμπλεκόμενους, ιδιώτες και υπηρεσίες. Βεβαίως, για την διάνοιξη αυτή απαιτούνται και άλλα έργα, ενώ θα πρέπει να περάσουν και δίκτυα νερού, ομβρίων και ακαθάρτων. Κι επειδή είναι ένας άξονας που πρέπει να πάρει πολλά υδραυλικά φορτία της περιοχής και πειδή ο δρόμος ήταν κλειστός, η ΔΕΥΑΡ πέρασε αυτά τα φορτία μέσα από την οδό Μιχαήλ Πετρίδη με αποτέλεσμα να μην επιλύονται τα προβλήματα αφού οι υφιστάμενοι αγωγοί δεν μπορούσαν να δεχτούν τόσο φορτίο. Το θέμα είναι πώς θα συντονιστούν όλες οι υπηρεσίες ώστε παράλληλα με τις εργασίες για την διάνοιξη να γίνει και η τοποθέτηση των δικτύων. Συζητήθηκαν όλες οι πτυχές και καταλήξαμε σε ένα σχέδιο δράσης βήμα – βήμα ώστε να μην υπάρχουν πολλές καθυστερήσεις».
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2019 η προηγούμενη δημοτική αρχή, είχε ανακοινώσει ότι η οδός Μιχαήλ Πετρίδη προβλεπόταν να γίνει κάθοδος και μάλιστα διπλής κυκλοφορίας μετά τις ανασκαφές στην οδό Καμείρου που ολοκληρώθηκαν από την αρχαιολογική υπηρεσία με χρηματοδότηση του Δήμου Ρόδου.
Στόχος ήταν να προστατευτούν και να μην “σκεπαστούν” τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή.
«Είτε γίνει το ένα, είτε το άλλο θα το αποφασίσουν, η αρχαιολογική υπηρεσία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Ενδεχομένως, να προχωρήσουμε τελικά σε ‘επίχωση’ των αρχαίων και να γίνει μια ομαλή κλίση ώστε ο δρόμος να είναι βατός τόσο για τα οχήματα, όσο και για τους πεζούς. Υπάρχει μια δυσκολία όσον αφορά τους αγωγούς που πρέπει να περάσουν και να μην καταστρέψουν τα αρχαία. Γι αυτό ζήτησα τις μελέτες ώστε να δούμε πού ακριβώς θα σκάψουμε. Η τελική μελέτη θα σταλεί στην αρχαιολογία και θα ξεκινήσουμε μόνον όταν λυθούν όλα τα προβλήματα ώστε να μην κάνουμε “δουλειές του ποδαριού” και μείνουν στην μέση», ξεκαθάρισε ο κ. Υψηλάντης.
Το μεγάλο εγχείρημα, της διάνοιξης της οδού Καμείρου, μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες που διήρκησαν συνολικά 44 ολόκληρα χρόνια, από την ημέρα εκπόνησης του σχεδίου αστικής ανάπλασης της πόλης Ρόδου (1974) “Σχέδιο Δοξιάδη”, οδεύει στην τελική του ευθεία. Από το 1994 που πραγματοποιήθηκε η αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως Ρόδου, γίνονταν προσπάθειες για τη διάνοιξη της οδού Καμείρου, ώστε να κατεδαφιστούν τα ρυμοτομούμενα ακίνητα, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η διάνοιξη της οδού Καμείρου και η μονοδρόμησή της παράλληλα με την οδό Μιχαήλ Πετρίδη, θα δώσει μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ευρύτερη περιοχή.