Ενημερώθηκε εγγράφως από την Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής – Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας & Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.) στο νομό Δωδεκανήσου για επικείμενο διαχειριστικό έλεγχο στον Δήμο Ρόδου η Οικονομική Υπηρεσία, την 17η Ιανουαρίου 2024.
Πρόκειται για προγραμματισμένο τακτικό διαχειριστικό έλεγχο κατόπιν της υπ’ αριθ. πρωτ. 100778 ΕΞ/05-07-2023 απόφασης κατανομής της προϊσταμένης της Δ/νσης Προγραμματισμού και Συντονισμού Ελέγχων στη ΔΥΕΕ νομού Δωδ/σου.
Ο έλεγχος θα διενεργηθεί έως 30/06/2024 και πρόκειται για «τακτικό διαχειριστικό έλεγχο» βάσει του Ν.3492/2006 (ΦΕΚ Α’ 210), όπως ισχύει.
Αντικείμενό του είναι να επαληθευθεί η επάρκεια του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του Δήμου καθώς και να ελεγχθεί η χρηστή διαχείριση του προϋπολογισμού του για την οικονομική χρήση έτους 2022.
Ο έλεγχος θα διεξαχθεί με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στον ιστοχώρο της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων και η διερεύνηση ορισμένων επιμέρους θεμάτων θα στηριχθεί σε δείγμα φακέλων, οι οποίοι θα εξεταστούν λεπτομερώς.
Εχει ήδη ζητηθεί από την Οικονομική υπηρεσία να αποσταλούν έως την Δευτέρα 29/01/2024 τα ακόλουθα:
– Γενικά στοιχεία του Φορέα
• Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας (Οργανισμός / Κανονισμός Λειτουργίας, Κανονισμός Προσωπικού κ.α.)
• Οργανόγραμμα – Διάρθρωση των υπηρεσιών και κατανομή του στελεχιακού δυναμικού στις υπηρεσίες, ανά κατηγορία και κλάδο
• Θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα έσοδα και τις δαπάνες,
• Πορίσματα ελέγχων από άλλα ελεγκτικά όργανα, εφόσον υπάρχουν
– Αναλυτική κατάσταση χρηματικών ενταλμάτων ή λοιπών τίτλων πληρωμής που εξοφλήθηκαν εντός του έτους 2022, κατηγοριοποιημένη ανά αριθμό εντολής, ημερομηνία έκδοσης, ΚΑΕ/ λογαριασμό γενικής λογιστικής, προμηθευτή, ποσό εντάλματος, ημερομηνία εξόφλησης και ποσό εξόφλησης, για τις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού (πλην των δαπανών που αφορούν συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την Ε.Ε.)
-Αναλυτική κατάσταση με όλες τις κατακυρωθείσες/συναφθείσες συμβάσεις προμηθειών κάθε φύσεως αγαθών και παροχής υπηρεσιών, μελετών και έργων κατηγοριοποιημένη ανά ημερομηνία κατακύρωσης/σύναψης, είδος δαπάνης, διαγωνιστική διαδικασία, Ανάδοχο-Προμηθευτή και ποσό, από 01.01.2022 έως 31.12.2022, πλην αυτών που αφορούν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την Ε.Ε. ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
-Κατάσταση μισθοδοτούμενου/αμειβόμενου προσωπικού κατά το έτος 2022 διαρθρωμένη ανά σχέση εργασίας (μόνιμοι, ΙΔΑΧ, ΙΔΟΧ, ειδικοί συνεργάτες, νομικοί σύμβουλοι, δικηγόροι, αποσπασμένοι, σπουδαστές κ.λ.π.) ανά κατηγορία και κλάδο.
-Κατάσταση αμειβόμενων οργάνων διοίκησης του Δήμου κατά το έτος 2022.
Επιπλέον ζητήθηκε και αναλυτικός (ανά ΚΑΕ) και συγκεντρωτικός απολογισμός έτους 2022.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ταμείου του Δήμου Ρόδου όπως αυτά διαμορφώθηκαν την 18η Ιανουαρίου 2024 (βλέπε πίνακα) το πραγματικό ταμειακό υπόλοιπο είναι 2.994.777,50 ευρώ και λόγω της υποχρέωσης δέσμευσης δύο μισθοδοσιών προσωπικού (5 εκατ. ευρώ) το διαθέσιμο προς πληρωμές είναι αρνητικό και συγκεκριμένα -2.005.222,50 ευρώ.