«Δεν θα υπάρξει και φέτος υστέρηση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Δωδεκανήσου με τον Πειραιά και την Κρήτη».
Αυτό δήλωσε χθες ο Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νίκος Ζωίδης, που ήρθε στη Ρόδο για να παρακολουθήσει τις εργασίες της 34ης Γενικής Συνέλευσης της Επιτροπής των Νησιών της CPRΜ που διεξάγεται στο ξενοδοχείο Rodos Palace.
Όπως δήλωσε ο κ. Νίκος Ζωίδης πριν λίγα χρόνια το κόστος για την ενίσχυση των άγονων γραμμών έφθανε τα 110 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα τα κονδύλια που διαθέτει το κράτος ανέρχονται σε 70.000.000 ευρώ.
O κ. Νίκος Ζωίδης τόνισε πως στο Βόρειο Αιγαίο η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη παρά το γεγονός ότι εκεί είναι λίγα τα επιδοτούμενα δρομολόγια.
«Στο Βόρειο Αιγαίο δεν έχουμε πολλά επιδοτούμενα δρομολόγια. Με εξαίρεση τη Μυτιλήνη και τη Χίο, που εξυπηρετούνται από εταιρείες όπως η Blue Star Ferries και η Hellenic Sea Ways σε άλλα νησιά όπως η Λήμνος τα δρομολόγια γίνονται με ένα πλοίο πεπαλαιωμένο. Δεν είναι καλύτερα και τα πλοία που εξυπηρετούν τη Σάμο και την Ικαρία», δήλωσε ο κ. Νίκος Ζωίδης και πρόσθεσε πως έχει γίνει εξορθολογισμός των δρομολογίων.
«Έχουμε «κόψει» κάποιες γραμμές . Άλλες κρίναμε πως ήταν ανορθολογικά δοσμένες παλαιότερα. Δεν έχουμε νησιά αποκλεισμένα στο Αιγαίο. Δεν υπάρχει όμως η αξιοπιστία που θα θέλαμε σε ό,τι αφορά τα πλοία καθώς και η πυκνότητα των δρομολογίων», δήλωσε ο Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και πρόσθεσε πως το κονδύλι για την κάλυψη των άγονων γραμμών δεν θα ξεπεράσει και φέτος τα 70.000.000 ευρώ.
Σε ερώτηση σχετικά με τον αριθμό των πλοίων που θα εξυπηρετούν τα Δωδεκάνησα, ο κ. Νίκος Ζωίδης δήλωσε:
«Εξυπηρετεί τα νησιά μας η Blue Star Ferries. Nα κάνουμε το σταυρό μας που την έχουμε και αυτή. Το αναφέρω γιατί είχαν κυκλοφορήσει κάποιες φήμες που την ήθελαν να αποχωρεί από τα Δωδεκάνησα. Ο τελευταίος ισολογισμός της δείχνει πως πάει καλά οπότε θα παραμείνει. Θεωρώ πως ο κίνδυνος που διατρέχαμε ξεπεράστηκε».
Σε ερώτηση αν η Blue Star Ferries θα μπορέσει να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της θερινής περιόδου ο κ. Νίκος Ζωίδης δήλωσε πως η Ρόδος και τα άλλα νησιά του νομού μας δεν θα έχουν πρόβλημα.
«Δεν θα έχουμε ένα πλοίο. Καταπλέουν τα Blue Star 1, Blue Star 2 και το ΔΙΑΓΟΡΑΣ, που κάνει δρομολόγιο στην άγονη γραμμή. Θα έχουμε και πλοίο της ΑΝΕΚ που θα συνδέει τη Ρόδο με την Κάσο και την Κάρπαθο. Δεν θα υπάρχει πρόβλημα στα Δωδεκάνησα», δήλωσε ο κ. Νίκος Ζωίδης και πρόσθεσε πως υπάρχουν παράπονα από την Κάλυμνο.
«Στην Κάλυμνο για τεχνικούς λόγους δεν μπορεί να δέσει στο λιμάνι πλοίο της Blue Star. Προσπαθούμε τώρα θα δρομολογήσουμε ένα ταχύπλοο πλοίο που θα συνδέει το Βόρειο Συγκρότημα με τη Σάμο και την Ικαρία. Το δρομολόγιο θα ξεκινά από το νησί των σφουγγαράδων. Η απόφαση για την προκήρυξη του διαγωνισμού θα ληφθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Αναζητούμε όμως τα χρήματα», δήλωσε ο Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και εξέφρασε την ευχή να ξεκινήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο μέσα στο καλοκαίρι.
«Υπάρχουν όμως δυσχέρειες και παράγοντες που λειτουργούν αρνητικά για τις εταιρείες. Όταν η ΝΕΛ αγόρασε το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» η τιμή του πετρελαίου έφθανε τα 16 δολάρια το βαρέλι. Τώρα το κόστος έχει φθάσει στα 116 δολάρια το βαρέλι. Άρα τα πλοία που είναι ενεργοβόρα βγαίνουν εκτός αγοράς», δήλωσε ο κ. Ζωίδης.
Δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα και μικρότερα νησιά, όπως η Αστυπάλαια και το Καστελλόριζο, όπως τόνισε ο κ. Ζωίδης.