«Εχουν γίνει αρκετά βήματα στον τομέα του τουρισμού. Μπορούν να γίνουν ακόμη περισσότερα. Το νέο branding των νησιών θα πρέπει να συνδεθεί με την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες από τις τουριστικές επιχειρήσεις”.
Αυτό υπογράμμισε χθες ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Γιάννης Σπιλάνης.
“Πρέπει να δούμε τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και τη σχέση του τουρισμού με τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Θεωρώ πως είναι σημαντικό να αλλάξουμε την εικόνα των ελληνικών νησιών ιδιαίτερα. Τα νέα ευρωπαϊκά προγράμματα επιτρέπουν να έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό”, δήλωσε ο κ. Γιάννης Σπιλάνης και πρόσθεσε πως σε προηγούμενη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου τουρισμού είχε παρουσιαστεί ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός.
“Σε συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Τουρισμού είχαμε παρουσιάσει τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τον συγκεκριμένο τομέα. Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε δράσεις που να σχετίζονται με τις υποδομές και τις επιχειρήσεις. Μιλάμε για δράσεις προβολής, δικτύωσης, εκπαίδευσης εργαζόμενων και εργοδομών. Όλα αυτά συνιστούν μια ολοκληρωμένη πολιτική που θα πρέπει να έχει μια οριζόντια ομπρέλα στο νησιωτικό χώρο και κάθετη εξειδίκευση σε κάθε νησί ξεχωριστά”, δήλωσε ο κ. Σπιλάνης.
Σε ερώτηση αν και με τη συνδρομή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχουν γίνει κάποια βήματα, ο κ. Γιάννης Σπιλάνης δήλωσε:
“Κάποια βήματα στο Νότιο Αιγαίο έχουν γίνει. Η προσπάθεια εξειδίκευσης του τουριστικού προϊόντος ξεκίνησε. Χρειαζόμαστε όμως μια πιο συστηματική και οργανωμένη δουλειά που δεν μπορεί να επιτευχθεί αν δεν υπάρχει στα προγράμματα που διαχειρίζεται η Περιφέρεια η ολοκληρωμένη διάσταση”.
Ο κ. Γιάννης Σπιλάνης δήλωσε πως είναι απαραίτητο να συνδεθεί με τον τουρισμό η κουζίνα του Αιγαίου.
“Είναι απαραίτητο να συνδεθεί η Κουζίνα του Αιγαίου με την ποιότητα του τουρισμού και τον πρωτογενή τομέα. Όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν με την υλοποίηση ολοκληρωμένων δράσεων. Μέχρι τώρα τέτοια λογική δεν υπάρχει”, δήλωσε ο κ. Σπιλάνης.
Σε ερώτηση αν οι κινήσεις που έγιναν μέχρι τώρα είχαν αποσπασματικό χαρακτήρα, ο κ. Σπιλάνης δήλωσε:
“Ενώ κινούνταν στη σωστή κατεύθυνση δεν είχαν το χαρακτήρα που πρέπει για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα και δεν χρησιμοποιούμε τα κατάλληλα εργαλεία. Στη νέα προγραμματική περίοδο θα πρέπει να πιέσουμε ώστε να γίνει αυτό κατανοητό από την κυβέρνηση και όλους τους υπόλοιπους φορείς. Έτσι θα προχωρήσει ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός”.
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου δήλωσε πως το νέο branding των νησιών θα πρέπει να συνδεθεί με την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους επισκέπτες από τις τουριστικές επιχειρήσεις.
“Είμαστε αρκετά πίσω. Πρέπει να συνδέσουμε το νέο branding των νησιών με την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Πρέπει η κουζίνα του Αιγαίου να γίνει κομμάτι του τουρισμού. Αυτό θέλει πολλή δουλειά ακόμη”.
Ο κ. Σπιλάνης αναφέρθηκε και στην 34η Γενική Συνέλευση της Επιτροπής των Νησιών της CPRΜ, που, όπως τόνισε, διεξάγεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για τη χώρα και τα νησιά.
«Αυτή τη στιγμή συζητάμε για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020. Ξεκινάει όμως η συνεργασία και η δουλειά για την μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο 2020- 2027. Μέχρι τώρα ξέρουμε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δεχθεί να υπάρξουν πολιτικές για τα νησιά και να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου. Χρειάζεται νέα προσπάθεια για να το πετύχουμε αυτό», δήλωσε ο κ. Γιάννης Σπιλάνης.
Κατά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Περιφερειακή Πολιτική κ. Johannes Hahn φάνηκε πως οι Ευρωπαίοι είναι διατεθειμένοι να αναγνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες των νησιών φθάνει να γίνεται με ευελιξία η κατανομή των κονδυλίων που θα διατεθούν.