Με την τιμή της βενζίνης να καλπάζει και το καλάθι του νοικοκυριού να γίνεται ολοένα και πιο ασήκωτο, τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν ένα σχέδιο ώστε να πέσουν οι τιμές στα νησιά, όπου η αμόλυβδη βενζίνη έχει ξεπεράσει ακόμη και τα 2,60 ευρώ το λίτρο
Παρέμβαση με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των καυσίμων στα νησιά που ακολουθούν μια ξέφρενη πορεία εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Με την τιμή της βενζίνης να καλπάζει και το καλάθι του νοικοκυριού να γίνεται ολοένα και πιο ασήκωτο, τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν ένα σχέδιο ώστε να πέσουν οι τιμές στα νησιά, όπου η αμόλυβδη βενζίνη έχει ξεπεράσει ακόμη και τα 2,60 ευρώ το λίτρο (όπως συμβαίνει για παράδειγμα στη Νίσυρο) και κινείται προς τα 3 ευρώ.
Τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής όπως η επιδότηση των 40 – 50 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης και η επιδότηση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, την ώρα που οι καταναλωτές βλέπουν την τιμή της αμόλυβδης να σπάει όλα τα ρεκόρ και να είναι αυτή τη στιγμή η δεύτερη υψηλότερη στην Ευρωζώνη πίσω μόνο από τη Φινλανδία.
Στόχος να πέσουν οι τιμές σε όλα τα νησιά
Στόχος της παρέμβασης θα είναι να μειωθεί η τιμή στην αντλία, οριζόντια και για όλους κατά περίπου 15% με 20% σε όλα τα νησιά της χώρας, ενδεχομένως πλην της Κρήτης όπου οι τιμές διατηρούνται σε πιο χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα έχει ανακοινωθεί και η παράταση της επιδότησης για το πετρέλαιο κίνησης και τον Ιούνιο.
«Στα νησιά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα καύσιμα, πρώτον λόγω μεταφορικών καθώς έχει αυξηθεί το κόστος, δεύτερον υπάρχουν νησιά χωρίς ανταγωνισμό, με ένα – δύο πρατήρια. Συζητάμε σενάρια για τα νησιά, θα γίνουν ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό. Το πρόβλημα με τα καύσιμα απασχολεί πάρα πολύ την κυβέρνηση», υποστήριξε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.
Η γραμμή του οικονομικού επιτελείου
Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για νέα επιδότηση στα καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος.
«Είναι νωρίς για να τα συζητήσουμε αυτά. Τώρα φτιάχνουμε την πλατφόρμα για να επιδοτήσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, μέχρι να δημιουργηθεί και πάλι δημοσιονομικός χώρος, δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα. Όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία τρία χρόνια, πρώτα σχεδιάζουμε, βρίσκουμε τους πόρους, και στη συνέχεια ανακοινώνουμε τα μέτρα.
Θα δούμε ποια θα είναι η κατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, και ανάλογα θα πράξουμε. Υπάρχει πρόβλημα, το πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με τον πρωθυπουργό».
Στον αντίποδα,ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης σε συνέντευξή του στο ethnos.gr ξεκαθάρισε ότι «αυτή τη στιγμή, ο δημοσιονομικός χώρος, μέχρι τέλος του 2022, έχει εξαντληθεί. Εάν προκύψουν θετικότερες εξελίξεις, είτε στην τιμή του φυσικού αερίου είτε στον τουρισμό – όπου ο δημοσιονομικός σχεδιασμός έχει κάνει την συντηρητική υπόθεση ότι θα ανακτήσει το 80% του κύκλου εργασιών του 2019, τότε μπορεί να ξανασυζητήσουμε το θέμα».
Εχουν ξεφύγει οι τιμές των καυσίμων
Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων εχουν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτοξευθεί σε σχέση με αυτές της περιόδου πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Στις Κυκλάδες η αμόλυβδη βενζίνη πωλούνταν στις αρχές Φεβρουαρίου κατά μέσο όρο 2,03 ευρώ ανά λίτρο και σήμερα έχει αυξηθεί στα 2,38 ευρώ ανά λίτρο, σημειώνοντας αύξηση 17,2%.
Στα Δωδεκάνησα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης το χρονικό διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί κατά 37 λεπτά του ευρώ. Στην Ικαρία και τους Φούρνους η τιμή ανέρχεται στα 2.577 €/ ανά λίτρο.
Αποκλείουν τη μείωση του ΕΦΚ
Πάντως, την ώρα που ακόμα και στη Γερμανία αποφασίστηκε η δραστική μείωση για ένα τρίμηνο του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα στην κυβέρνηση απορρίπτουν αυτό το ενδεχόμενο καθώς θα είχε δημοσιονομικές επιπτώσεις .
«Δεν γίνεται να μειώσουμε τα έσοδα του κράτους και να αυξήσουμε τις δαπάνες τη στιγμή που η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ σε όλο τον κόσμο» ανέφερε σχετικά ο υπουργός Ανάπτυξης.
Πηγή imerisia.gr