Την ώρα που η καθίζηση έως και 40% στην τουριστική κίνηση της Μυκόνου -με τη Σαντορίνη να ακολουθεί κατά πόδας- απασχολεί τους τοπικούς φορείς των νησιών, τα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Ρόδος παρά την άνοδο που καταγράφει στις αφίξεις έχει μπει στο κάδρο των αρνητικών δημοσιευμάτων ως «απαγορευτικός προορισμός» για τους Ελληνες επισκέπτες.
Η είδηση για την κατακόρυφη μείωση στη Μύκονο, αποδίδεται κυρίως στις ακριβές τιμές με τα δημοσιεύματα να καυτηριάζουν πως η διαμονή σε ξενοδοχεία τεσσάρων ή πέντε αστέρων κοστίζει συχνά μεταξύ 400 και 800 ευρώ ανά διανυκτέρευση ενώ στις παραλίες, πολλά beach bars χρεώνουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ για τις πολυτελείς ξαπλώστρες στην πρώτη σειρά ακριβώς δίπλα στη θάλασσα.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η άνοδος που καταγράφεται στους φθηνούς προορισμούς και η συζήτηση που έχει ανοίξει αν τελικά ξεκίνησε η αρχή του τέλους της παντοκρατορίας για τους ακριβούς προορισμούς.
Η Ρόδος μπήκε στο κάδρο -παρά την άνοδο που καταγράφει στις αεροπορικές αφίξεις- ως ακριβός προορισμός για τους Ελληνες επισκέπτες οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν έως και τρεις με τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα για μετακίνηση και διαμονή απ΄ό,τι οι αλλοδαποί επιβάτες που έρχονται από το εξωτερικό με πτήσεις τσάρτερς και δελεαστικά πακέτα διακοπών.
Επισκέπτες που επιθυμούν να επισκεφθούν τη Ρόδο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους αναφέρουν σε διαδικτυακές τους αναρτήσεις και παρεμβάσεις ότι αναγκάστηκαν να αλλάξουν προορισμό αφού για τον Αύγουστο για ένα ταξίδι περίπου 13 ωρών χωρίς καμπίνα, μια τετραμελής οικογένεια καλείται να πληρώσει από 350 έως 515 ευρώ (!) για οικονομικές θέσεις και ένα αυτοκίνητο ΜΟΝΟ για την μετάβαση από τον Πειραιά. Αν η οικογένεια επιλέξει και καμπίνα τότε το κόστος για την μετάβαση από τον Πειραιά στη Ρόδο αγγίζει μέχρι και τα 800 ευρώ (!).
Αντιλαμβάνεται κανείς, πως η ακτοπλοϊκή μετάβαση από τον Πειραιά στη Ρόδο με επιστροφή είναι απαγορευτική για την μέση ελληνική οικογένεια γι΄αυτό και το νησί μας δεν βρίσκεται μέσα στις επιλογές τους με τη φήμη επίσης του «ακριβού προορισμού» να παγιώνεται στα τελευταία χρόνια. Οι ημεδαποί επισκέπτες που έρχονται τη Ρόδο για διακοπές είναι κυρίως ζευγάρια ή παρέες, οι περισσότεροι από τους οποίους έρχονται αεροπορικώς ή μέσω εκδρομών -περιορισμένων ωστόσο- που διοργανώνουν πρακτορεία και που μπορούν να διασφαλίσουν καλύτερες τιμές.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της «δημοκρατικής», τα Δωδεκάνησα θα είναι αυτά που θα πληρώσουν και πάλι την… νύφη, αφού είναι ο πιο απομακρυσμένος νησιωτικός νομός από το λιμάνι του Πειραιά κι αυτό αποτελεί από μόνο του ανασταλτικό παράγοντα καθώς εκτός από τις πολλές ώρες, οι εν δυνάμει επισκέπτες θα πρέπει να δαπανήσουν και περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι για άλλους προορισμούς, για να ταξιδέψουν είτε με πλοίο, είτε με αεροπλάνο στα νησιά μας.
Οσες οικογένειες επιθυμούν ευελιξία στις διακοπές τους και εισιτήρια και διαμονή που μπορούν να καλύψουν λαμβάνοντας υπ΄όψιν το μέσο εισόδημα έχουν αποκλείσει τη Ρόδο και γενικά τους προορισμούς της Δωδεκανήσου, επιλέγοντας νησιά που δεν απαιτούν πολύωρες μετακινήσεις και κοντινά στην Αθήνα.
Σε κάθε περίπτωση, τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια δεν προσφέρονται για ταξίδι στα νησιά της Δωδεκανήσου, αφού οι ταξιδιώτες θα πρέπει να «θυσιάσουν» εκτός από χρήμα και μέρες από τις διακοπές τους καθώς η άφιξη στον προορισμό είναι την επόμενη ημέρα.
Είναι λογικό ότι με τα περιορισμένα χρήματα και τον περιορισμένο χρόνο που θα διαθέσει ο Ελληνας επισκέπτης για να κάνει και φέτος τις διακοπές του, θα προτιμήσει έναν κοντινότερο προορισμό δαπανώντας λιγότερα χρήματα στα εισιτήρια και περνώντας λιγότερο χρόνο μέσα στο πλοίο. Τα Δωδεκάνησα δεν ανήκουν σε αυτές τις επιλογές.
Την ώρα που τα αθηναϊκά μέσα προβάλλουν καθημερινώς τα γεμάτα πλοία που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά για διάφορους νησιωτικούς προορισμούς, η απουσία των Δωδεκανήσων από τις επιλογές των ταξιδιωτών αποδεικνύεται περίτρανα, αφού επικρατούν κατά κράτος οι Κυκλάδες και τα κοντινά νησιά.
Με την διεξαγωγή των εκλογών και τον Ιούλιο να βρίσκεται προ των πυλών οι εικόνες στους τηλεοπτικούς μας δέκτες με Ελληνες τουρίστες, να σχηματίζουν ουρές έξω από τα πλοία του Πειραιά περιμένοντας κάθε πρωί να επιβιβαστούν για να απολαύσουν μερικές ημέρες ξεγνοιασιάς σε ένα από τα νησιά της Ελλάδας με αποκορύφωμα τις διακοπές του Αυγούστου, ενισχύοντας σημαντικά την τοπική οικονομία, ούτε φέτος θα περιλαμβάνουν τα νησιά της Δωδεκανήσου.
Η δρομολόγηση ενός σύγχρονου, γρήγορου πλοίου, στα Δωδεκάνησα καθίσταται αναγκαία όπως υποστηρίζουν κάτοικοι αλλά και φορείς των μικρών νησιών, αναδεικνύοντας παραλλήλως το τεράστιο κενό που άφησε το λουκέτο στη ΔΑΝΕ το οποίο δεν αναπληρώθηκε ποτέ.
https://www.dimokratiki.gr/23-06-2023/telos-i-pantokratoria-gia-tous-akri/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Ακόμα κ ταχύπλοο πλοίο να βάλουν πάλι δεν θα είναι εύκολη η μετάβαση σε αυτά τα νησιά γτ τότε το κόστος θα ανέβει ακόμα περισσότερο.