Συνεντεύξεις

Σμαράγδα Λογοθέτη: Είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης αποτελεί θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών, των επιχειρήσεων και του Δήμου, αποσκοπώντας στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης, στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου.
Ο θεσμός υπάρχει από το 2010 στη χώρα μας και ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά, έπειτα από 14 χρόνια. Τα καθήκοντα της συμπαραστάτη του Δημότη ανέλαβε στον Δήμο Ρόδου η κυρία Σμαράγδα Λογοθέτη, μετά τη διαδικασία επιλογής που πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαΐου στο πλαίσιο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.
Σε αποκλειστική της συνέντευξη στη «δ», μιλά για το θεσμό που θα εξυπηρετεί τους πολίτες, γεφυρώνοντας τις όποιες διαφορές προκύπτουν με τις υπηρεσίες του δήμου.
• Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης είναι ένας νέος θεσμός που ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει. Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του;
Είναι προφανές ότι ο κόσμος δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς είναι αυτός ο θεσμός. Πολλοί τον συγχέουν με υπάρχουσες υπηρεσίες του δήμου Ρόδου, όπου υποβάλλονται αιτήματα που αφορούν σε καθημερινά προβλήματα του νησιού. Αναφέρομαι στο portal του δήμου aitimata.rhodes.gr και στο τηλεφωνικό κέντρο 15588, το οποίο υφίσταται για να υποβάλλει ο δημότης ή ο επιχειρηματίας τα αιτήματα της καθημερινότητας, είτε αυτά αφορούν στις Τεχνικές Υπηρεσίες, είτε αφορούν όλες τις άλλες υπηρεσίες του δήμου.
Ο θεσμός του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Θεσμοθετήθηκε το 2010, αλλά είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί στο δήμο Ρόδου με απόφαση του δημάρχου Αλέξανδρου Κολιάδη που ήταν ο πρώτος που τον ενεργοποίησε. Αυτός ο θεσμός είναι καθαρά μεσολαβητικός. Όταν δηλαδή προκύψει μία διαφορά ανάμεσα σε ένα πολίτη με τη διοίκηση, παρεμβαίνει ο συμπαραστάτης προκειμένου να εκφράσει μία άποψη ή να βρει την αναγκαία λύση.
Και για να γίνει πιο κατανοητός ο ρόλος του συμπαραστάτη, θα σας δώσω ένα παράδειγμα… Ας υποθέσουμε ότι ο πολίτης υποβάλλει ένα αίτημα σε κάποια υπηρεσία του δήμου για ένα θέμα που τον αφορά, π.χ. για χορήγηση άδειας, παροχή πληροφοριών κλπ. Αν θεωρήσει ότι υπάρχει πρόβλημα ως προς το χειρισμό του αιτήματός του ή περίπτωση κακοδιοίκησης, τότε μπορεί να απευθυνθεί εγγράφως υποβάλλοντας αίτηση στο συμπαραστάτη για να ερευνήσει την υπόθεση σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και να βρεθεί λύση πριν προσφύγει (ενδεχομένως) στην Δικαιοσύνη. Αυτός είναι συνοπτικά ο θεσμός του συμπαραστάτη.
Ο πολίτης νομίζω ότι βρίσκεται σε σύγχυση θεωρώντας ότι ο συμπαραστάτης ταυτίζεται με το τηλεφωνικό κέντρο 15588. Πιστεύω ότι στην πορεία θα καταλάβει το ρόλο του θεσμού που είναι όπως είπαμε, διαμεσολαβητικός.
• Πιστεύετε ότι ο θεσμός θα καταφέρει να φέρει πιο κοντά τον (δυσαρεστημένο) πολίτη με τον δήμο;
Σίγουρα… Αυτός άλλωστε είναι ο ρόλος του. Σε κάποιους άλλους δήμους της Ελλάδας όπου είχε ήδη ενεργοποιηθεί ο θεσμός, αυτό έχει αποδειχθεί. Μπορεί να είναι χρήσιμος σε πολλά επίπεδα αυτός ο θεσμός. Μπορεί να βοηθήσει τον πολίτη οικονομικά, επιλύοντας την όποια διαφορά υπάρχει και αποτρέποντας την προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτό δεν θα επιβαρυνθεί η Δικαιοσύνη με υποθέσεις οι οποίες δεν είναι απαραίτητο να απασχολήσουν τα δικαστήρια.

• Ποιο ήταν το κίνητρό σας να διεκδικήσετε τη θέση του συμπαραστάτη του δημότη;
Η ύπαρξη αυτού του θεσμού μου φάνηκε εξαιρετικά χρήσιμη για την πολίτη αλλά και για τη διοίκηση. Κάποιες φορές, και οι διογκούντες εγκλωβίζονται μέσα στη γραφειοκρατία και στη σωρεία αιτημάτων και ενδεχομένως χρειάζονται μία βοήθεια. Το κίνητρό μου δεν ήταν οικονομικό. Θεώρησα ενδιαφέρουσα τη λειτουργία του θεσμού. Πίστευα πώς αν επιλεχθώ θα καταφέρω να βρίσκω λύσεις. Γενικώς είμαι υπέρ του συμβιβασμού και στο επίπεδο άσκησης της δικηγορίας. Προσπαθώ πολλές φορές να επιλύω τις όποιες διαφορές πριν προσφύγει στη δικαιοσύνη ο πελάτης. Με καλή συνεργασία της δημοτικής αρχής και της διοίκησης πιστεύω ότι θα λειτουργήσει αποτελεσματικά ο θεσμός και ότι θα παραχθεί ικανοποιητικό έργο.
• Με ποιο τρόπο θα φροντίσετε να γίνει πιο γνωστός ο θεσμός ώστε να απευθύνετε ο κόσμος σε εσάς;
Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα του συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης έτσι ώστε να αντλούν από αυτή όλες τις αναγκαίες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πολίτες. Θα υπάρχει στην ιστοσελίδα και ένα έντυπο που θα πρέπει να συμπληρώνει ο πολίτης το οποίο θα τον κατευθύνει στα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν. Τις επόμενες μέρες πιστεύω ότι θα υπάρχει λινκ στην ιστοσελίδα του δήμου Rhodes.gr. Θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση στο σάιτ και η περιγραφή όλων των επιμέρους σταδίων για να φτάσει το αίτημα σωστά στον συμπαραστάτη.
Από το μηδέν ξεκίνησαν όλα αυτά. Χρειάζεται λίγη περισσότερη προσπάθεια και συντονισμό τώρα στην αρχή. Προσπαθούμε να οργανωθούμε όσο καλύτερα γίνεται. Σίγουρα ο επόμενος συμπαραστάτης θα βρει μία οργανωμένη δομή.
Με την ευκαιρία, θέλω να ευχαριστήσω τον δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη και όλους τους συμβούλους των παρατάξεων της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας που με στήριξαν με την ψήφο τους. Θέλω να υποσχεθώ ότι στο πλαίσιο του εφικτού, θα προσπαθήσω να αφήσω ένα έργο απτό που να εγγυάται την καλή αλλά και ομαλή συνέχεια του θεσμού.
*Η κ. Λογοθέτη, πτυχιούχος της νομικής σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών είναι δικηγόρος Ρόδου από το 1996 και δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, νομική σύμβουλος της ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΡΟΔΟΥ και του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΡΟΔΙΑΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΠΡΟΤΟΥΡ) από το έτος 1996 μέχρι το έτος 2012, νομική σύμβουλος της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ από το έτος 2000 μέχρι το έτος 2021, και νομική σύμβουλος πολλών μεγάλων εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς και ιδιωτών στην περιοχή της Ρόδου και της Μεγίστης.
Οι πολίτες που επιθυμούν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά με τη Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης μπορούν να αποστείλουν το αίτημά τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: symparastatis@rhodes.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου