«Η κίνηση στο αεροδρόμιο της Ρόδου κατά τον μήνα Αύγουστο ξεκίνησε και εξελίσσεται καλά με υψηλούς ρυθμούς αφίξεων που συνεχίζονται με αμείωτη ένταση μέχρι σήμερα. Αν συνεχισθούν οι ίδιοι ρυθμοί τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, η θερινή σεζόν θα κλείσει –όσον αφορά τις αφίξεις εξωτερικού- με μηδενικές ή ελάχιστες απώλειες σε σχέση με πέρυσι».
Την εκτίμηση ότι η φετινή σεζόν θα κλείσει με μικρές απώλειες σε σύγκριση με πέρσι κάνει, σε συνέντευξή της στη «δ», η αερολιμενάρχης Ρόδου κ. Ξανθή Κριτσινέλια.
Η κ. Ξανθή Κριτσινέλια δηλώνει επίσης ότι ο αερολιμένας Ρόδου ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στις αυξημένες απαιτήσεις της θερινής περιόδου παρά τις οικονομικές δυσχέρειες και τη γενικότερη οικονομική κρίση.
«O αερολιμένας της Ρόδου είναι από τους δημοφιλέστερους και δεύτερος στην Ελλάδα σε κίνηση charter πτήσεων με ετήσια διακίνηση επιβατών πάνω από 4.500.000. Παρέχει αεροπορική σύνδεση με 176 αεροδρόμια, συνδέοντας τη Ρόδο με 46 κράτη τόσο στην Ευρώπη όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους διαδρόμους στην Ελλάδα, εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα ενόργανης προσέγγισης ακριβείας (ILS) κατηγορίας 1, παρέχεται δε εξυπηρέτηση με radar το οποίο αυξάνει κατακόρυφα την ασφάλεια των πτήσεων», τονίζει η αερολιμενάρχης.
H κ. Ξανθή Κριτσινέλια αναφέρεται και στις παρεμβάσεις που έχουν προγραμματιστεί στο αεροδρόμιο για τη χειμερινή περίοδο.
Η συνέντευξη της κ. Ξανθής Κριτσινέλια, αναλυτικά :
• Τι δείχνουν τα στοιχεία για την κίνηση στο αεροδρόμιο της Ρόδου τον Αύγουστο; Πιστεύετε ότι η θερινή σεζόν θα κλείσει με απώλειες στις αφίξεις τουριστών;
Η κίνηση στο αεροδρόμιο της Ρόδου κατά τον μήνα Αύγουστο ξεκίνησε και εξελίσσεται καλά με υψηλούς ρυθμούς αφίξεων που συνεχίζονται με αμείωτη ένταση μέχρι σήμερα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά φέτος αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συγκεκριμένα ο φετινός Αύγουστος κινείται με ρυθμούς αφίξεων επιβατών εξωτερικού στο +4,30% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο. Οι αφίξεις επιβατών εσωτερικού συνεχίζονται όπως και καθ’ όλη τη φετινή περίοδο να κινούνται σε εντυπωσιακούς ρυθμούς, στο +15,8% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο. Παρατηρώντας την κίνηση αφίξεων εξωτερικού ανά μήνα έως σήμερα, βλέπουμε ότι η μείωση που είχε σημειωθεί ιδιαίτερα στο προηγούμενο διάστημα και που εκινείτο στο -5% κατά μέσο όρο περίπου, έχει μεταβληθεί σε αύξηση. Τον μήνα Αύγουστο όλες οι αγορές κινούνται ικανοποιητικά, ενώ ακόμη και οι αφίξεις από Ρωσία, που φυσικά παραμένουν σε πτώση σε σχέση με πέρυσι, έχουν περιορίσει τις απώλειες στο υψηλό -45% σε σχέση με το ακόμη υψηλότερο -52% του προηγούμενου διαστήματος. Εκτιμάται ότι αν συνεχισθούν οι ίδιοι ρυθμοί και υπάρξει ικανοποιητική κίνηση τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, η θερινή σεζόν θα κλείσει –όσον αφορά τις αφίξεις εξωτερικού- με μηδενικές ή ελάχιστες απώλειες σε σχέση με πέρυσι.
• Πώς εξελίσσεται μέχρι τώρα η κίνηση στις γραμμές εσωτερικού δηλαδή παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις ημεδαπών;
Οι αφίξεις ημεδαπών διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα από την αρχή του έτους. Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι οι αφίξεις επιβατών εσωτερικού από 01/01/2015 σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση +18,74%. Σημειώνουμε αφενός τη σταθερή επί χρόνια εξυπηρέτηση των εσωτερικών γραμμών από την Aegean Airlines και την είσοδο στη γραμμή Αθήνας Ρόδου της Ryan Air που επίσης πιθανότατα έδωσε μία περαιτέρω ώθηση στην αύξηση των ημεδαπών επιβατών. Επίσης και οι πληρότητες των υπόλοιπων μικρότερων σε μέγεθος αεροπορικών εταιρειών πτήσεων εσωτερικού (SkY Express, Minoan Airlines, Astra Airlines) διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
• Ποιές είναι οι αγορές που θα πάνε πολύ καλά φέτος και θα δώσουν μεγάλο αριθμό τουριστών;
Στο διάστημα 01/01/2015 έως σήμερα σημειώνεται μία συνολική μείωση στις αφίξεις επιβατών εξωτερικού, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα της τάξης του -3,14%. Η υπερβολική μείωση των αφίξεων από Ρωσία (-54,13%) έχει συμψηφισθεί από την ικανοποιητική αύξηση που παρουσιάζουν οι αγορές της Γερμανίας (+11,56%), Ηνωμένου Βασιλείου (+7,4%), Δανίας (+15,61%), Βελγίου (+5,41%), Πολωνίας (+17,98%), Ολλανδίας (+2,95%) Φιλανδίας (+4,78%) και Τσεχίας (+3,13%). Οι υπόλοιπες αγορές παρουσιάζουν είτε μικρές αυξήσεις ή ελάχιστες απώλειες. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι αν εξαιρέσουμε την Ρωσία και φυσικά και την Ουκρανία που για γνωστούς λόγους είχαν κάθετη πτώση στην κίνηση, η υπόλοιπη τουριστική κίνηση παρουσιάζει σημαντικά αυξητική τάση.
• Ειδικά στη γραμμή της Κωνσταντινούπολης πώς εξελίχθηκε η κίνηση;
Η γραμμή Κωνσταντινούπολη – Ρόδος – Κωνσταντινούπολη έχει κινηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα, με 3 πτήσεις την εβδομάδα και με εξυπηρέτηση περίπου 800 επιβατών από την έναρξη της θερινής περιόδου έως σήμερα.
• Πώς εξελίχθηκαν οι αφίξεις τουριστών από τη Ρωσία και ποιές είναι οι προοπτικές για την ερχόμενη σεζόν;
Οι αφίξεις από Ρωσία όπως προανέφερα ξεκίνησαν με κάθετη πτώση στο -68% για τον μήνα Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό. Στους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο διατήρησαν μία πτώση κοντά στο -52%, ενώ τον τρέχοντα μήνα Αύγουστο παρατηρείται να μετριάζεται η πτώση στο -45% παραμένοντας πάντα μεγάλη. Ευελπιστούμε ότι η συνέχεια θα είναι καλύτερη ώστε να μετριασθούν περαιτέρω οι συνολικές απώλειες. Δεν έχουμε πρόβλεψη για την επόμενη θερινή περίοδο.
• Ποιά έργα έγιναν την περίοδο 2014-2015; Αντιμετωπίστηκε το ζήτημα που είχε προκύψει με την έλλειψη πιστώσεων;
Σχετικά με τα έργα που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2014-2015, αναφέρουμε ότι έγιναν οι καθιερωμένες συντηρήσεις των ηλεκτρομηχανολογικών και κτιριακών εγκαταστάσεων, μονώσεις παλαιού και νέου κτηρίου, επεμβάσεις-συντηρήσεις στους φωτισμούς κτηρίων και πυλώνων χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, καθαρισμός τάφρων & αποψιλώσεις ζωνών ασφαλείας, συντηρήσεις συστημάτων αεροναυτιλίας (radar, ILS, VOR κ.λ.π.) και διαρκής αντιμετώπιση των παρουσιαζομένων θεμάτων. Μπορούμε να πούμε από τα μέχρι τώρα στοιχεία ότι ο Αερολιμένας ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά στις αυξημένες απαιτήσεις της θερινής περιόδου παρά τις οικονομικές δυσχέρειες και τη γενικότερη οικονομική κρίση.
• Σε σύγκριση με τα αεροδρόμια της υπόλοιπης χώρας σε ποιά θέση θα τοποθετούσατε τον αερολιμένα «Διαγόρας»;
O αερολιμένας της Ρόδου είναι από τους δημοφιλέστερους προορισμούς και δεύτερος στην Ελλάδα σε κίνηση charter πτήσεων με ετήσια διακίνηση επιβατών πάνω από 4.500.000. Παρέχει αεροπορική σύνδεση με 176 αεροδρόμια, συνδέοντας τη Ρόδο με 46 κράτη τόσο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους διαδρόμους στην Ελλάδα , εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα ενόργανης προσέγγισης ακριβείας (ILS) κατηγορίας 1, παρέχεται δε εξυπηρέτηση με radar το οποίο αυξάνει κατακόρυφα την ασφάλεια των πτήσεων.
• Έχουν προγραμματιστεί νέες παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Ρόδου τη χειμερινή περίοδο;
Τη χειμερινή περίοδο θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επεμβάσεις σε πολλούς τομείς:
α. Αναβαθμίσεις και Εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου Ρόδου, ιδιαίτερα εκείνων του παλαιού κτηρίου.
β. Αντικατάσταση του συστήματος ελέγχου αποσκευών με αυτοματοποιημένα σύγχρονα συστήματα.
γ. Επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με την αξιοποίηση των απαλλοτριωμένων εκτάσεων, γεγονός που θα αυξήσει σημαντικά την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης.
δ. Ολοκλήρωση του έργου ανακατασκευής του Πυροσβεστικού Σταθμού Αεροδρομίου Ρόδου
ε. Επισκευή περίφραξης και περιφερειακού δρόμου ασφαλείας
στ. Συντηρήσεις και εκσυγχρονισμός όλων των κτιριακών εγκαταστάσεων.
ζ. Επεμβάσεις στον διάδρομο προσγείωσης αεροσκαφών καθώς και στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών
η. Αντικατάσταση και Αναβάθμιση Συστημάτων Αεροναυτιλίας
θ. Ανασχεδιασμός αντιμετώπισης της διαρκώς αυξανόμενης κίνησης οχημάτων πέριξ του Αερολιμένα (τουριστικών λεωφορείων, ταξί , Ι.Χ, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα) με τροποποιήσεις των χώρων στάθμευσης και των ροών προσέγγισης.
ι. Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών εξυπηρέτησης αεροπορικής κίνησης π.χ. αυτοματοποίηση check-in, χρήση βιομετρικών στοιχείων, καθώς και άλλες απαραίτητες εργασίες προκειμένου να εξασφαλισθεί η καλύτερη εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών καλής λειτουργίας του Αερολιμένα.