Ειδήσεις

40 χρόνια κάνουμε μελέτες για το κυκλοφοριακό!

Πάνω από…. 40 ολόκληρα χρόνια, ο Δήμος Ρόδου (στην προτέρα και στην μετά-Καλλικράτη εποχή) κάνει μελέτες για το κυκλοφοριακό της πόλης!
Το πρόβλημα αυτό, το οποίο κάθε χρόνο χειροτερεύει, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν τους Ροδίτες και καμία δημοτική αρχή δεν θέλει να το αγγίξει ουσιαστικά και να δώσει λύση.
Άγνωστο για ποιον λόγο, όλοι περιορίζονται στο να «κάνουν μελέτες», να τις αναθέτουν σε διάφορους μελετητές, να πληρώνουμε όλοι μας το… μάρμαρο αλλά τελικά, αποτέλεσμα «μηδέν»!
Αφορμή για την έρευνα της «δ» στάθηκε η τοποθέτηση του επικεφαλής της ΡΟΠΟΑΝ κ. Γιώργου Υψηλάντη στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου, ο οποίος επανέφερε την πρότασή του για την συζήτηση της κυκλοφοριακής μελέτης για την πόλη, που έχει παραμείνει στα…. συρτάρια της δημοτικής αρχής από την θητεία του κ. Στάθη Κουσουρνά διότι «η κατάσταση στην πόλη με το κυκλοφοριακή έχει καταστεί μη βιώσιμη», όπως τόνισε. Και φυσικά, έχει απόλυτο δίκιο.
Όλα αυτά τα χρόνια, παρατηρούμε ότι κυριαρχεί η έλλειψη στρατηγικής, έλλειψη πολιτικής βούλησης για να παρθούν αποφάσεις που συνδυάζονται με την άρνηση για αλλαγή νοοτροπίας στο κυκλοφοριακό.

ΑΠΟ ΤΟ 1974
ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ
Ιστορικά, η πρώτη κυκλοφοριακή μελέτη έγινε το 1974 από το συγκοινωνιολόγο κ. Φραντζεσκάκη, ο οποίος επανεμφανίσθη επί θητείας του κ. Στάθη Κουσουρνά.
Η ανάθεση εκπόνησης μελέτης με περιεχόμενο «κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης της Ρόδου», είχε απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου στη συνεδρίασή του, την Τετάρτη 3 Αυγούστου του 2011.
Η σχετική εισήγηση ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Προκύπτει η ανάγκη της άμεσης και επείγουσας σύνταξης μελέτης ‘Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης της Ρόδου’ με αντικείμενο:
1) την επικαιροποίηση των ρυθμίσεων κυκλοφορίας, στάθμευσης και ελεγχόμενης στάθμευσης για το κέντρο της πόλης
2) την χωροθέτηση των ανοικτών και στεγασμένων χώρων στάθμευσης όπως παραπάνω στην εισήγηση έχουν περιγραφεί
3) την ιεράρχηση του οδικού δικτύου, τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων
Προεκτιμώμενης αμοιβής 36.900,00 Ε συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (30.000,00 συν 6.900,00 ΦΠΑ)
Μετά τα ανωτέρω ζητείται:
1) Η ανάθεση εκπόνησης της μελέτης «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης της Ρόδου», προϋπολογισμού 36.900,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (6.900,00 Ε Φ.Π.Α.), με τη διαδικασία της επείγουσας περίπτωσης σύμφωνα με το Ν.3316/2005 Αρθρο 10 παρ.2στ, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν.3481/2006 Αρθρο 5 παρ.4.
Η ένταξη στο κεφάλαιο του προϋπολογισμού <30-7413 Λοιπές μελέτες> του κωδικού 30-7413.0009 με πίστωση του 2011 ύψους 36.900,00¤ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και τίτλου «Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης της Ρόδου»
3) Η μεταφορά του παραπάνω ποσού από τον κωδικό του προϋπολογισμού 30-7412.0008 πίστωσης 400.000,00Ε με αντίστοιχη μείωσή του.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ…. ΤΟ 2013
Από το 2011, πήγαμε αισίως στο Νοέμβριο του 2013, όπου το δ.σ. είχε εγκρίνει την παραλαβή της μελέτης που συντάχθηκε για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη της Ρόδου, με την προϋπόθεση ότι έπρεπε να εκπονηθούν οι μελέτες εφαρμογής. Τα ποσά ήταν 28.500 ευρώ για τους συντάκτες+14.300 ευρώ για τις μελέτες εφαρμογής. Μάλιστα, την παρουσίαση της μελέτης είχε κάνει στο δ.σ. ο πολιτικός μηχανικός του ΕΜΠ συγκοινωνιολόγος κ. Χ. Ριζομυλιώτης, στέλεχος της εταιρείας Denco. Για την μελέτη υπήρχαν αντιρρήσεις από φορείς, όπως η ΕΥΘΥΤΑ και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου.
Έκτοτε, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε.
Όταν στο πρόσφατο δ.σ. ο κ. Υψηλάντης έθεσε το θέμα, ο δήμαρχος κ. Χατζηδιάκος (προφανώς χάριν αστεϊσμού) τον κάλεσε να ‘δουν μαζί την μελέτη την οποία έχει στο γραφείο του…’ –παραπέμποντας στις καλένδες, φυσικά.
Προφανώς, εάν και όταν επανέλθει στο δ.σ. η συζήτηση για την μελέτη Κουσουρνά, να χρειαστεί πάλι επικαιροποίηση –δηλαδή κι άλλα χρήματα- και ίσως επανασχεδιασμό.
Αυτό που θα πρέπει να καταλάβουν όλοι είναι ότι η πόλη αντιμετωπίζει πλέον μια κατάσταση με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, η οποία δεν είναι βιώσιμη. Κρίνεται απαραίτητο να παρθούν αποφάσεις, να δοθούν λύσεις και πρωτίστως, να υπάρχει συναίνεση και συνεργασία από όλους.
Ειδάλλως, θα συζητάμε για τα επόμενα…. 40 χρόνια και θα πληρώνει ο Ροδιακός λαός για μελέτες που είτε είναι ανέφικτες, είτε είναι ανύπαρκτες!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου