Σερί χαμηλών επιδόσεων σημειώνει η γερμανική αγορά διακοπών και τον περασμένο μήνα, με πτώση των πωλήσεων κατά 7,2%, κυρίως λόγω της χαμηλής ζήτησης για Τουρκία. Το χαμηλό ποσοστό του Αυγούστου προκύπτει από την τελευταία μηνιαία ανάλυση κρατήσεων σε 1500 ταξιδιωτικά γραφεία από τους ερευνητές της αγοράς GfK. Οι καλοκαιρινές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής δεν παρουσίασαν μεγάλη κινητικότητα, αλλά και οι κρατήσεις διακοπών των αρχών του χειμώνα ηταν επίσης χαμηλότερες συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Τα νούμερα του Αυγούστου κράτησαν τις συνολικές πωλήσεις μέχρι σήμερα για την τουριστική σεζόν 2015/16 μειωμένες κατά 7% με μόνο 90% από το συνολικό όγκο της περασμένης χρονιάς να έχει πωληθεί στο τέλος του περασμένου μήνα. «Οι συσσωρευμένες ζημιές δεν μπορούν πλέον να ισοσκελιστούν», δηλώνουν οι ερευνητές της αγοράς. Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής ατόνησαν τον περασμένο μήνα, πράγμα που σημαίνει ότι οι συνολικές αναχωρήσεις τον Αύγουστο (συμπεριλαμβανομένων όλων των κρατήσεων κατά τους προηγούμενους μήνες) ήταν κατά ένα δραματικό ποσοστό 18,1% μειωμένες σε σχέση με πέρυσι. Ο Ιούλιος ήταν ο μόνος μήνας της σεζόν το καλοκαίρι του 2016 που κατέγραψε θετικό πρόσημο -μόλις 0,3%.
Η μειωμένη ζήτηση για την προσεχή χειμερινή περίοδο ήταν ιδιαίτερα εμφανής τον περασμένο μήνα. Οι χειμερινές κρατήσεις μειώθηκαν κατά 12% τον Αύγουστο, παρ’ όλο που οι ταξιδιωτικοί πράκτορες διατηρούσαν ελπίδες για ικανοποιητική έγκαιρη ζήτηση για δημοφιλείς προορισμούς, όπως τα Κανάρια νησιά αλλά και μακρινούς προορορισμούς. Συνολικά οι κρατήσεις του χειμώνα είναι μέχρι στιγμής κατά 8,1% πίσω από τα επίπεδα του περασμένου έτους. Συγκριτικά, οι χειμερινές κρατήσεις την ίδια εποχή πέρυσι παρουσίασαν έντονη αύξηση της τάξεως του 10,1%. Από πλευράς αναχωρήσεων τους χειμωνιάτικους μήνες της περιόδου 2016/17, όλα τα στοιχεία δείχνουν ισχυρή πτώση σε σχέση με πέρυσι, με μοναδική εξαίρεση το μήνα Απρίλιο, που έχει να κάνει με την ημερομηνία που πέφτει το Πάσχα το επόμενο έτος. Ο Απρίλιος έχει μια αύξηση 38% στις κρατήσεις, ενώ ο Μάρτιος είναι πεσμένος κατά 20%, σύμφωνα με την GfK.
Δημοφιλής η Ελλάδα
Η τελευταία μηνιαία έρευνα από την IT Services TATS έδειξε παρόμοιες τάσεις. Υπήρξε μια πτώση 3,7% στις συνολικές πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων τον περασμένο μήνα, καθηλώνοντας τις πωλήσεις κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους σε κλασματική αύξηση της τάξης του 0,4%. Οι πωλήσεις ταξιδιών αναψυχής μειώθηκαν κατά 7,8%, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα από τις κρατήσεις κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκαν κατά 6,6%, σύμφωνα με την έρευνα σε περίπου 2.500 πρακτορεία. Σε επίπεδο προορισμών, οι κρατήσεις για την Τουρκία και την Αίγυπτο μειώθηκαν και πάλι τον περασμένο μήνα, ενώ η Ισπανία, η Ελλάδα και η Βουλγαρία παρέμειναν δημοφιλείς, σύμφωνα με τα στοιχεία από τον πάροχο κρατήσεων πακέτων διακοπών στη γερμανική αγορά TravelTainment. Οι κρατήσεις στην Αττάλεια μειώθηκαν κατά 18% τον περασμένο μήνα, μια επίδοση τουλάχιστον καλύτερη από την ύφεση του 46% που καταγράφηκε τον Ιούλιο και τις μεγάλες διψήφιες πτώσεις τους προηγούμενους μήνες. Ομοίως, οι κρατήσεις προς Χουργκάντα ήταν 26% χαμηλότερες τον Αύγουστο, συνεχίζοντας τη διψήφια πτώση του προορισμού στη φετινή ζήτηση. Η Πάλμα επικύρωσε τη θέση της ως το μεγαλύτερο αεροδρόμιο προορισμού με μια αύξηση 18% στις κρατήσεις τον περασμένο μήνα, ενώ οι κρατήσεις για τα Κανάρια Νησιά ήταν καλές πριν από τη σημαντική χειμερινή περίοδο. Το Λας Πάλμας εκτοξεύτηκε κατά 24%, η Νότια Τενερίφη είδε μια αύξηση 14% και το Φουερτεβεντούρα αυξήθηκε κατά 3%.
Η Ελλάδα διατήρησε την καλή χρονιά της στη γερμανική αγορά, με άνοδο 14% για τη Ρόδο και αύξηση 4% για το Ηράκλειο. Στη Βουλγαρία, η Βάρνα κατέγραψε μια δυνατή αύξηση 43% στις κρατήσεις.