Ειδήσεις

Η Ρόδος και οι χαμένες ευκαιρίες – Υπόγεια Πάρκινγκ

Του Χατζή Χατζηευθυμίου,
τ. δημάρχου Ρόδου

Πολύς λόγος γίνεται για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης της Ρόδου.
Συνεχείς αναφορές από αγανακτισμένους πολίτες και ορισμένα ΜΜΕ που πραγματικά νοιάζονται και αγωνιούν για την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων του σμαραγδένιου νησιού μας
Επιτρέψτε μου κύριε Διευθυντά, της εφημερίδας «η δημοκρατική της Ρόδου» με αφορμή δημοσίευμά σας της 21ης /9/2017 σχετικό με την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της Ρόδου, και ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης να αναφερθώ στο θέμα, καταθέτοντας και την εμπειρία μου για το πρόβλημα και τη λύση του.
Όπως είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ δεκάδες μελέτες έχουν εκπονηθεί και πληρωθεί από το Δήμο για την επίλυση του προβλήματος του κυκλοφοριακού της πόλης όμως το πρόβλημα όχι μόνο δεν λύθηκε αλλά χρόνο με το χρόνο γιγαντώνεται.
Και όσες ακόμη μελέτες και αν εκπονηθούν το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουν απλά διότι το πρόβλημα δεν είναι το κυκλοφοριακό αλλά η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Είναι αναγκαίο πιστεύω να υπενθυμίζουμε σε κάθε ευκαιρία προσπάθειες που έγιναν για επίλυση προβλημάτων της πόλης αλλά και για ποιους λόγους δεν υλοποιήθηκαν όχι μόνον για το συγκεκριμένο θέμα αλλά και για μια σειρά θεμάτων που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους κατοίκους της πόλης μας και να μειώνουν την ποιότητα ζωής των.
Για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος έγινε στο κοντινό παρελθόν μια συντονισμένη προσπάθεια για την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης .
Έγιναν οι απαιτούμενες γεωλογικές μελέτες σε αρκετά σημεία της πόλης, ορισμένα από τα σημεία αυτά απερρίφθησαν διότι το έδαφος ήταν σαθρό ή παρατηρήθηκε ότι μετά από κάποιο βάθος υπήρξε κυματισμός θαλάσσης ή απεκαλύφθησαν Αρχαιολογικά ευρήματα.
Προκρίθηκαν τρεις θέσεις :
Πλατεία Ρίμινι,
Πλατεία Ενυδρείου και
Παλαιό Νοσοκομείο
Συνεστήθη Ανώνυμη Εταιρεία για την διαχείριση του θέματος « Η Πάρκινγκ ΑΕ»
Εκπονήθηκαν όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές μελέτες με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του π. Δήμου Ροδίων, ολοκληρώθηκε ο φάκελος με τις απαιτούμενες μελέτες και αδειοδοτήσεις και προκηρύχθηκε διεθνής ανοικτός διαγωνισμός.
Υπήρξε ουσιαστικό ενδιαφέρον από αρκετές εταιρείες, τόσον ελληνικές όσον και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών οι οποίες ζήτησαν και αγόρασαν τα τεύχη δημοπράτησης .
Όμως ορισμένα τοπικά μέσα ενημέρωσης και ορισμένοι μικρόνοοι τοπικοί παράγοντες θεωρώντας ότι είχαν την ευκαιρία να πλήξουν τον δήμαρχο λειτούργησαν με τα δικά τους ταπεινά κριτήρια και όχι με αυτά του συμφέροντος της πόλης.
Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν να σταλεί ο φάκελος της υπόθεσης με απόφαση του Δ.Σ. του π. Δήμου Ροδίων στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών.
Οι καταγγελίες μετά παρέλευση αρκετού χρόνου απεδείχθησαν ψευδείς και ο μηχανικός ο οποίος διοχέτευε τις κατηγορίες μέσω συγκεκριμένων τοπικών Μ.Μ.Ε οδηγήθηκε κατηγορούμενος σε δίκη.
Όμως η πόλη έχασε μια ευκαιρία επίλυσης ενός σοβαρού προβλήματος.
Η επόμενη Δημοτική Αρχή διέλυσε την εταιρεία ΠΑΡΚΙΝΓΚ και δεν ασχολήθηκε έκτοτε κανείς με το θέμα
Ο σκοπός επετεύχθη. Οι θιασώτες του απόλυτου μηδέν θριάμβευσαν.
Το έργο ακυρώθηκε από την επόμενη δημοτική αρχή.
Όμως σήμερα αυτοί οι οποίοι προκάλεσαν την ακύρωση του έργου, που θα επέλυε το πρόβλημα της στάθμευσης των αυτ/των, άρα και του δήθεν κυκλοφοριακού διαμαρτύρονται για την επικρατούσα κατάσταση στους δρόμους της πόλης την οποία καταδυναστεύει το αυτοκίνητο.
Πλατεία 7ης Μαρτίου, Πλατεία Κουντουριώτη, Θαλασσινή Πύλη, Λιμάνι Κολόνας και όλοι οι οδικοί άξονες, τα πεζοδρόμια και κάθε ελεύθερος χώρος κατάντησαν αποθήκες αυτοκινήτων.
Κανείς υπεύθυνος υπάρχει; Οι τότε καταγγέλλοντες τι έχουν να πουν στις Ροδίτισσες και στους Ροδίτες;
Θα ζητήσει έστω και τώρα κανείς συγγνώμη;
Και η σημερινή δημοτική αρχή τι κάνει;
Θα αναθέσει σε ειδικούς την εκπόνηση νέων μελετών για την επίλυση του κυκλοφοριακού;
Μήπως να επικαιροποιήσει τις υπάρχουσες μελέτες και να προχωρήσει σε δημοπράτηση του έργου με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης;
Είναι κατανοητό ότι από μόνο του ποτέ δεν θα επιλυθεί το πρόβλημα αυτό, όπως και πολλά άλλα τα οποία φρόντισαν ορισμένοι «καλοί Ροδίτες» να ακυρώσουν .
Η επιμονή στην εκπόνηση μελετών για ανύπαρκτο πρόβλημα (κυκλοφοριακό) το μόνο που θα προσφέρει είναι η διαιώνιση του προβλήματος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • BlueSea2017    24.09.2017 20:58

    Δεν γνώριζα τις λεπτομέρειες αυτές. Είμαι ένας πολίτης που χρόνια υποστηρίζει πως το πρόβλημα της πόλης είναι οι χώροι στάθμευσης, και όχι η δημιουργία περιφερειακού.
    Δεν ήξερα πως το έργο είχε προχωρήσει τόσο. Απλά θυμάμαι τα συνεργεία που έκαναν τις γεωτρήσεις για τις μελέτες.
    Μπορεί να απλουστευτεί. Ας φτιαχτούν αρχικά υπέργεια. Έτοιμες μεταλλικές κατασκευές, προκατ. Χώροι; Πίσω απο την Υγειονομική υπηρεσία (Ενυδρείο). Πίσω απο το Δημαρχείο (Συγκοινωνιών). Χώροι ιδιωτών.
    Διαλύθηκε και η εταιρεία;;;
    Φτου μας…

  • Marios Kordellas    23.09.2017 12:21

    ¨Οχι δεν θέλουμε υπόγειες θέσεις στάθμευσης… Είμαστε <> λαός και κανείς δεν πρόκειται να πληρώνει….. Δεν έχει μάθει ο Ροδίτης να πληρώνει για πάρκινγκ.. Δεν θα μας κάνετε Αθήνα… Οι λύσεις είναι 2…. Αποκεντροποιήση δημοσιων υπηρεσίων ή πεζοδρόμηση των πάντων .. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΠΑΡΚΝΓΚ, ΠΕΡΙ ΔΑΧΤΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΣΤΗ ΡΟΔΟ ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΑ!

Σχολιασμός άρθρου