Ειδήσεις

Ν. Κεραμέως: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην κλιματική αλλαγή

Τον ρόλο της εκπαίδευσης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής εξήρε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από το βήμα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, η οποία διεξάγεται στη Νέα Υόρκη.

Η Ελληνίδα υπουργός συμμετείχε στις εργασίες της συνέλευσης, κατόπιν πρόσκλησης του ειδικού απεσταλμένου για την Παγκόσμια Σύνοδο της Δράσης για το Κλίμα 2019, Λουίς Αλφόνσο ντε Άλμπα.

Μάλιστα, ήταν ομιλήτρια στο προσυνέδριο του ΟΗΕ με θέμα τον ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή.

Η κα Κεραμέως, κατά την παρέμβασή της, αναφέρθηκε στη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία αποτελείται από υλικά, όπως τα μνημεία, τα μουσεία, οι αρχαιλογικοί χώροι, αλλά και άυλα κληροδοτήματα, όπως τα έθιμα και οι παραδόσεις μας, τα οποία κινδυνεύουν από την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος.

Στη συνέχεια, τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή, μπορεί και πρέπει να συμβάλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς, ενδεικτικά με:

  • την παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή, μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • την ανάδειξη της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία, σύμφωνα με την UNESCO, “είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές”
  • τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη
  • την προετοιμασία της νέας γενιάς για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς

Το πιο σημαντικό, πρόσθεσε, είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις, προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν την καθοδική σπείρα στην οποία βρισκόμαστε.

Σ’ αυτή την κατεύθυνση, κατέληξε η κα Κεραμέως, «πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδώσουμε στους νέους, ακόμη περισσότερο, ηθικές αξίες όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη».

naftemporiki.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου