Από την παράταξη “Ρόδος Αξιών” εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Χτες 22/09/2021 ήταν η τελευταία ημέρα της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (EUROPEAN MOBILITY WEEK – EMW) η οποία από το 2002 έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός της ΕΕ για την προώθηση της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.
Στόχος η επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας και η στήριξη κάθε τοπικής πρωτοβουλίας ώστε οι πόλεις να γίνουν πιο ασφαλείς, πιο πράσινες, πιο συμμετοχικές και προσβάσιμες για όλους.
Το φετινό θέμα της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΕΕΚ) ήταν: «Είμαστε Υγιείς και Ασφαλείς με τη Βιώσιμη Κινητικότητα» και ανέδειξε τέσσερα κεντρικά ζητήματα: την ψυχική και σωματική υγεία, την ασφάλεια και την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19. Στόχος ήταν να αξιοποιηθεί ένα πολύ βασικό συμπέρασμα από την πανδημία του κορωνοϊού, ότι όσο αυξάνονται οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης, τόσο πιο ελκυστικές για τους πολίτες και φιλικές προς το περιβάλλον γίνονται οι πόλεις.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ η οποία φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια ζωής, πραγματοποιήθηκε από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου και ήδη 91 ελληνικές πόλεις έχουν εγγραφεί και έχουν ξεκινήσει το πρόγραμμά τους για να ευαισθητοποιήσουν τους δημότες, την κοινωνία των πολιτών και την ιδιωτική πρωτοβουλία να επιλέξουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο.
Όαση στην απέραντη έρημο της απραξίας στον τόπο μας απετέλεσε η πρωτοβουλία της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου που για μια ακόμη φορά «έδωσε το παρών» στην οδό ΤΑΡΠΟΝ ΣΠΡΙΝΓΚΣ για την ευαισθητοποίηση του κόσμου. Η παράταξη «Ρόδος Αξιών» παραβρέθηκε και συνεχάρη τους διοργανωτές της σχετικής δράσης.
Ο Δήμος όπως πάντα ΑΠΩΝ.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ. ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ…
Μόνον η απλή ερασιτεχνική αντιμετώπιση της καθημερινότητας.
Σημειώνεται ότι με Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας (Φ.Ε.Κ. Β’ 2448/19.6.2020) καθορίστηκαν οι “Τεχνικές Οδηγίες για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή
δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας”.
Πρόκειται για αναλυτικό κείμενο οδηγιών, 44 σελίδων, που εκδόθηκε σε εφαρμογή του αρ.35 του ν.4691/2020 και της παρ.7 του αρ.65 του ν.4688/2020.
Με τις Τεχνικές Οδηγίες, το Υπουργείο Περιβάλλοντος “υποστηρίζει τις Τοπικές Αρχές στο να πραγματοποιήσουν σημαντικές αλλαγές, με μια σειρά από εύκολες, χωρίς κόστος και ευέλικτες παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο τους, με στόχο να αποδώσουν περισσότερο χώρο στους πεζούς, στους ποδηλάτες, στο πράσινο και στην αναψυχή”.
Η Απόφαση παρουσιάζει τις Οδηγίες στις εξής Ενότητες:
1)γενική εισαγωγή “για το που θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα στην αυριανή βιώσιμη πόλη και το πώς η κοινωνία θα καλύψει το κόστος της σχετικής υποδομής“,
2)αναφορά της διεθνούς εμπειρίας (Βερολίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Παρίσι),
3)γενικές αρχές για την ανακατανομή οδικού χώρου, μέτρα και επεμβάσεις,
4)δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης ποδηλάτων
– αναγκαιότητα, προσδοκώμενα οφέλη, υλικά, βήματα σχεδιασμού δικτύου, εναλλακτικές διαδρομές, σήμανση, εκτίμηση κόστους, αξιολόγηση και παρακολούθηση, ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση προσβασιμότητας,
– αμφίδρομες οδοί: χρήση πλήρους λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων για μονόδρομες υποδομές ποδηλάτου,
– απόσπαση πλήρους λωρίδας κυκλοφορίας αυτοκινήτων για διαμόρφωση αμφίδρομης υποδομής ποδηλάτου,
– κατάργηση ζωνών στάθμευσης για δημιουργία ποδηλατόδρομου,
– συνύπαρξη ποδηλάτων και αυτοκινήτων,
– μετατροπή οδού σε δρόμο για πεζούς και ποδήλατα,
– επιλογή οδών για τις οποίες θεσμοθετείται μικρότερο όριο ταχύτητας,
5) Δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών
– αναγκαιότητα, προσδοκώμενα οφέλη, υλικά, πλατφόρμα, κατασκευή, ευθύνη καθαριότητας και καλής κατάστασης, απορροή όμβριων, σήμανση, ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση προσβασιμότητας,
6) Αντικείμενο μελετών που θα εκπονηθούν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες,
7)Διατάξεις που θα πρέπει να τηρούνται.
Πρόταση της παράταξης ΡΟΔΟΣ ΑΞΙΩΝ είναι να δημιουργηθεί ποδηλατοδρόμος από την μαρίνα έως τα Κρητικά, να γίνει πεζοδρόμηση στο ΜΑΝΔΡΑΚΙ από την πλατεία των ταξί έως το εθνικό θέατρο , και να δημιουργηθούν ανοικτά παρκινγκ σε λιμάνι, πανεπιστήμιο, κτίριο περιφέρειας που να συνδέονται με το κέντρο μέσω ηλεκτρικών λεωφορείων, σταθμοί ηλεκτρικών ποδηλάτων και μη ,καθώς και ηλεκτρικών πατινιών, κλειστό παρκινγκ υπέργειο πίσω από το Δημαρχείο (κατασκευή χωρίς αλλοίωση της αρχιτεκτονικής των γύρω κτιρίων) καθώς και ηλιακοί σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκίνητων σε όλο το νησί.
Κάποτε θα πρέπει όχι μόνον να ακολουθούμε την τεχνολογία αλλά να βγούμε μπροστά. ΜΠΟΡΟΥΜΕ