Μειώνεται ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου από το σχολικό έτος 2018 – 2019 έτσι όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, στην οποία περιλαμβάνονται και αναλυτικοί πίνακες με τα χαρακτηριζόμενα ως «γραπτώς εξεταζόμενα» και «μη εξεταζόμενα» μαθήματα κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις.
Οι τροποποιήσεις στην αξιολόγηση των μαθητών θα περιλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί. Ειδικότερα:
ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ – ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ – ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΕΤΗ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑ.Λ. (από το σχολικό έτος 2018 – 20019)
Κατά τις Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις, οι μαθητές/-τριες και των τριών τάξεων των ΕΠΑ.Λ., εξετάζονται σε έξι (6) μαθήματα, θεωρητικά ή σχεδιαστικά ως εξής:
Α΄ ΤΑΞΗ :
«Μαθήματα Γενικής Παιδείας»:
Νέα Ελληνικά
Άλγεβρα
Γεωμετρία
Φυσική
Χημεία
Ιστορία
Μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 (από 14 που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Β΄ ΤΑΞΗ :
3 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλους τους τομείς:
Νέα Ελληνικά
Άλγεβρα
Φυσική και
3 «Μαθήματα Τομέα» για κάθε έναν από τους 9 τομείς των Επαγγελματικών Λυκείων.
Μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 (από 14 έως 22 μαθήματα, ανάλογα με τον τομέα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γ΄ ΤΑΞΗ :
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες:
Νέα Ελληνικά
Άλγεβρα και
4 «Μαθήματα Ειδικότητας» (εκ των οποίων τα δύο είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα) για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων (7 από τις 35 ειδικότητες εξετάζονται σε 5 μαθήματα, 2 «Γενικής Παιδείας» και 3 «Μαθήματα Ειδικότητας»).
Μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 (από 13 έως 18 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γ΄ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗ ΤΕΤΡΑΕΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑ.Λ. (σχολικού έτους 2018 – 2019) ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΗ ΤΕΤΡΑΕΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (σχολικού έτους 2019 – 2020)
Κατά τις Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις, οι μαθητές/-τριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ., εξετάζονται σε έξι (6) μαθήματα, θεωρητικά ή σχεδιαστικά ή εργαστηριακά ως εξής:
Γ΄ ΤΑΞΗ :
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες:
Νέα Ελληνικά
Άλγεβρα και
4 «Μαθήματα Ειδικότητας» για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων (3 από τις 35 ειδικότητες εξετάζονται σε 5 μαθήματα, 2 «Γενικής Παιδείας» και 3 «Μαθήματα Ειδικότητας»).
Μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 (από 10 έως 15 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Δ΄ ΤΑΞΗ :
2 «Μαθήματα Γενικής Παιδείας» κοινά για όλες τις ειδικότητες,
Νέα Ελληνικά
Άλγεβρα και
4 «Μαθήματα Ειδικότητας» (εκ των οποίων τα δύο είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα) για κάθε μία από τις 35 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων.
Μείωση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 (από 10 έως 13 μαθήματα, ανάλογα με την ειδικότητα, που εξετάζονταν πριν τις αλλαγές που ξεκίνησαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018).
Γραπτές δοκιμασίες τετράμηνων
Σε όλες τις τάξεις του Ημερησίου και του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου, για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα» (κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις), διενεργούνται δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετράμηνου, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή» καθώς και τα Μαθήματα Προσανατολισμού και το μάθημα Επιλογής «Αγωγή Υγείας» της Α΄ τάξης. Για τα μαθήματα αυτά οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται με βάση τις εργασίες που καταθέτουν στον εκπαιδευτικό του μαθήματος.
Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα» (κατά τις τελικές γραπτές Προαγωγικές, Απολυτήριες και Πτυχιακές εξετάσεις), διενεργείται μία υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου ή κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετράμηνου, σε περίπτωση που αυτή δεν πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο λόγω αντικειμενικού προβλήματος.