• 126 αποβολές στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου για χρήση κινητών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι 62 στα Γυμνάσια και Λύκεια της Δωδεκανήσου • «Αναγκαίο να έχουμε νέες κτηριακές υποδομές στα νησιά μας», δηλώνει ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
Εκατόν είκοσι έξι ημερήσιες αποβολές για χρήση κινητού τηλεφώνου στα σχολεία, στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου επιβλήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων που δεν είχαν συμμορφωθεί με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Το κινητό τηλέφωνο απ’ ότι φαίνεται δεν μπήκε στην τσάντα των μαθητών σε όλη την Ελλάδα και για τον λόγο αυτό οι αποβολές έπεσαν βροχή μέσα σε ένα μήνα και κάτι από την εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης των κινητών στην τάξη. Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «θεαματικά καλό» το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, και όπως είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.
Στα Δωδεκάνησα δόθηκαν συνολικά 62 αποβολές και στις Κυκλάδες 64 από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα, όπως δήλωσε ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Παπαδομαρκάκης. «Και τη Δευτέρα που είχα πάρει τα στοιχεία για το θέμα της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, διαπίστωσα ότι το νούμερο αυτό δεν είναι αυξανόμενο δηλαδή μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα που έκανα μία έρευνα, 62 και 64 παρέμειναν σταθερά που σημαίνει ότι τα παιδιά συνετίστηκαν και έχουν καταλάβει το νόημα”.
Οι περισσότερες αποβολές που επιβλήθηκαν ήταν στα λυκειόπαιδα και όχι στα γυμνασιόπαιδα, όπως εξήγησε ο κ. Παπαδομαρκάκης και είναι ημερήσιες, ενώ άμεσα ενημερώνονται και οι γονείς “την ίδια στιγμή και κατανοούν και αυτοί το πρόβλημα και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι από τη στιγμή που υπάρχει και υπήρχε ο νόμος αλλά φέτος είναι πιο αυστηρά, ότι το κινητό θα το χρησιμοποιούνε μόνο εκτός σχολείου”.
Για τα περιστατικά βίας σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες εντός, αλλά κι εκτός σχολικών συγκροτημάτων, που συγκλονίζουν το πανελλήνιο με τα όσα έχουμε δει να εκτυλίσσονται, ο περιφερειακός προϊστάμενος Εκπαίδευσης τόνισε ότι “πάντα υπήρχαν, υπάρχουνε κι εύχομαι να μην υπάρχουν στο μέλλον αυτά τα περιστατικά βίας σε ανήλικα παιδιά”, ενώ επισημάνθηκε ότι πλέον έχει κατέβει το όριο των ηλικιακών ομάδων, αφού καταγράφονται περιστατικά μέχρι και σε νηπιακές ηλικίες!! “Και στην Πρωτοβάθμια, αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ισχύει αυτό. Ωστόσο αυτό που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι ότι στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες που έχω αρμοδιότητα, δεν έχουμε έντονα περιστατικά βίας. Αυτό είναι το παρήγορο για μας, αλλά οτιδήποτε προκύπτει αμέσως παρεμβαίνουμε με τις δομές που έχει η Πολιτεία θεσπίσει όπως οι ψυχολόγοι, οι κοινωνικοί λειτουργοί δεν είναι ότι δίνουμε λύση, αλλά τουλάχιστον εντοπίζουμε το πρόβλημα και προσπαθούμε να δώσουμε λύση στο θέμα”.
Ο κ. Παπαδομαρκάκης ερωτήθηκε μετά από τέτοια μακροχρόνια εμπειρία στο χώρο της Εκπαίδευσης που αποδίδει αυτό το φαινόμενο, επεσήμανε ότι “ένα θέμα σοβαρό είναι η οικογένεια που παίζει σημαντικό ρόλο και το άλλο θέμα είναι οι “μιμητές”, γιατί ακούνε, βλέπουν από το διαδίκτυο, από διάφορα μέσα και μιμούνται τέτοιες εικόνες. Πιστεύω λοιπόν ότι εάν υπάρχει υποδομή έστω από την οικογένεια ή γενικά ένα παιδί είναι λίγο ατίθασο και με τη μίμηση πιστεύω ότι φτάνουν να κάνουν τα ίδια και ίσως χειρότερα στα δίκτυα που παρακολουθούν οι μαθητές μας. Για αυτό το κινητό ειδικά στο σχολείο πρέπει να μην υπάρχει κι έξω από το σχολείο να το χρησιμοποιούν μόνο για λόγους τέτοιους που είναι προς όφελος δικό τους. Συναισθηματικά ηθικά υπόλογοι είμαστε όλοι μας και οι γονείς και εκπαιδευτικοί”, είπε χαρακτηριστικά.
Για το θέμα και ο υπουργός στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.
Για το πώς εξελίσσεται η σχολική χρονιά στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου ο κ. Παπαδομαρκάκης επεσήμανε ότι “Εκπαιδευτικά είμαστε σε όλα πάρα πολύ καλά. Τα ελάχιστα εναπομείναντα κενά είναι εκείνα τα οποία δεν έχουν προσέλθει λόγω εγκυμοσύνης, άδεια ανατροφής και τα λοιπά. Ωστόσο τώρα θα υπάρχει και η γ’ φάση και θα καλύψουμε τα ελάχιστα κενά που έχουν δημιουργηθεί από αυτές τις περιπτώσεις”.
Τέλος, για τις σχολικές υποδομές και την αναγκαιότητα νέων σχολικών μονάδων, αφού τα περισσότερα κτήρια είναι πάνω από έναν αιώνα, ο κ. Παπαδομαρκάκης επεσήμανε ότι συγκροτήματα όπως το Βενετόκλειο και το Καζούλειο είναι σχολεία καλά συντηρημένα, όπως και το Ιπποκράτειο Λύκειο στην Κω, το οποίο έχει επισκευαστεί πρόσφατα και έχει γίνει πολύ καλή δουλειά.
Χρειάζονται νέα κτήρια, έχουν καταγραφεί οι ανάγκες και προχωρεί η ανέγερση νέων κτηρίων, αλλά δεν ξέρω για ποιο λόγο τώρα λόγω του ΕΣΠΑ λόγω προγραμμάτων, έχουν καθυστερήσει. Είναι τα καινούργια μεταλλικά κτήρια που είναι και οικολογικά και λοιπά. Επομένως έχουμε ανάγκη προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να πιέσουμε όλοι μας, γονείς, εκπαιδευτικοί, οι τοπικοί παράγοντες οι οποίοι και αυτοί δίνουν μάχη για να φτιαχτούν σχολεία, γιατί ποιος δεν θέλει να φτιάξει ένα καινούργιο σχολείο στον τόπο του; Επομένως θα πρέπει να βρούμε λύσεις για αυτό. Είναι πολύ σοβαρό το θέμα.