Ολο και πιο εφευρετικοί γίνονται πλέον οι επιτήδειοι απατεωνίσκοι που προσπαθούν με κάθε τρόπο και κάθε μέσο, να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους συμπολίτες μας.
Όπως κατήγγειλε στη «δ» μια 33χρονη συμπολίτισσά μας, λίγο έλειψε να κάνουν… φτερά από το λογαριασμό της χρήματα, όταν αποφάσισε να ενοικιάσει για μερικές ημέρες σπίτι στη Θεσσαλονίκη μέσω γνωστής πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης κατοικίας. Εξάλλου, δεν ήταν η πρώτη φορά που έμπαινε στη διαδικασία αυτή, καθώς λόγω της φύσης της εργασίας της, κάνει πολλά επαγγελματικά ταξίδια και επιλέγει την ενοικίαση κατοικίας μέσω γνωστής πλατφόρμας.
Όπως κάθε φορά, επέλεξε για την ολιγοήμερη διαμονή της στη Θεσσαλονίκη ένα σπίτι, που προσφάτως είχε καταχωρηθεί και η τιμή ήταν αρκετά δελεαστική. Αφού έκανε την κράτηση συμπληρώνοντας τα στοιχεία της στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, επικοινώνησε μαζί της ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης του σπιτιού και προφασιζόμενος ότι υπάρχει πρόβλημα με την αποδοχή της πιστωτικής της κάρτας της ζήτησε επιπλέον στοιχεία μεταξύ των οποίων και τον κωδικό επαλήθευσης της κάρτας της (CVC) τον οποίον η ίδια γνωστοποίησε χωρίς να υποψιαστεί το παραμικρό.
Ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης την ευχαρίστησε για την συνεργασία και στη συνέχεια την διαβεβαίωσε ότι το πρόβλημα είχε αντιμετωπιστεί και το σπίτι θα ήταν στη διάθεσή της, για το χρονικό διάστημα που είχε επιλέξει η 33χρονη.
Μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας, η 33χρονη δέχθηκε τηλεφώνημα από την Τράπεζα με την οποία συνεργάζεται κι ενημερώθηκε ότι σε δύο διαφορετικά σημεία από το εξωτερικό επιχειρείται ανάληψη χρημάτων και χρέωση της κάρτας της. Αφού διαβεβαίωσε το αρμόδιο τμήμα της Τράπεζας πως δεν πρόκειται για την ίδια, αμέσως δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για την ακύρωση της κάρτας της και την επανέκδοση νέας.
Όπως κατήγγειλε στη «δ», ο επιτήδειος ήταν πολύ πειστικός γι αυτό και η ίδια έσπευσε να του δώσει τα στοιχεία που ζήτησε παρ΄ό,τι εκ των υστέρων διαπίστωσε πως αυτό θα μπορούσε να της στοιχίσει χιλιάδες ευρώ.
Η ίδια όπως λέει, γλίτωσε τα παρατράγουδα χάρις στην άμεση κινητοποίηση της Τράπεζας, παρ΄ό,τι ήταν αργά το βράδυ, και εφιστά μέσω της «δ» την προσοχή των χρηστών, επισημαίνοντας ότι οι επιτήδειοι καραδοκούν στο διαδίκτυο για να αποσπάσουν χρήματα με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο.
Συνηθισμένα
παραδείγματα απάτης
-Απάτη προκαταβολής: Κάποιος προσφέρεται να σας πληρώσει ή να σας δώσει κάτι αν πληρώσετε μέσω υπηρεσίας εκτός της πλατφόρμας.
-Απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing): Κάποιος στέλνει ένα email ή κάποιον σύνδεσμο που φαίνεται σαν να προέρχεται από την Airbnb ή κάποια άλλη έμπιστη ιστοσελίδα. Αυτά τα μηνύματα έχουν σχεδιαστεί για να σας εξαπατήσουν να στείλετε εμπιστευτικές πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης ή άλλες διευθύνσεις email. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος ενδέχεται να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό που αποκτά πρόσβαση στον υπολογιστή σας και συλλέγει τα προσωπικά στοιχεία σας, συμπεριλαμβανομένων των κωδικών σας.
-Ταξιδιωτική απάτη: Κάποιος σας κάνει μία τέλεια προσφορά για μια καταχώρηση αν πληρώσετε ή στείλετε προκαταβολή μέσω τραπεζικού εμβάσματος. Αφού λάβει τα χρήματα, δεν σας κάνει την κράτηση που υποσχέθηκε.
-Απάτη υπερπληρωμής: Κάποιος προσφέρεται να πληρώσει στον οικοδεσπότη περισσότερα από την τιμή της κράτησης και μετά ζητάει από τον οικοδεσπότη να του δώσει μετρητά για να καλύψει τη διαφορά.
-Απάτη κράτησης μέσω τρίτων: Κάποιος προσφέρεται να κάνει κράτηση και να πληρώσει για μία καταχώρηση στην πλατφόρμα μέσω άλλης ιστοσελίδας ή υπηρεσίας, ισχυριζόμενος ορισμένες φορές ότι έχει έκπτωση ή κουπόνι. Αυτές οι κρατήσεις πληρώνονται συνήθως με χρήση κλεμμένων πιστωτικών καρτών.