<Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου θα επιβαρύνει φέτος 100 εκατ. ευρώ τα αποτελέσματα των εταιριών του κλάδου> δηλώνει στον reporter ο κ Μιχάλης Σακέλλης πρόεδρος ΣΕΕΝ και προσθέτει: <έχουμε ξεφύγει από τις δύσκολες και κακές χρονιές καθώς φέτος αναμένεται στο τέλος του 2018 να έχει αυξηθεί το μεταφορικό έργο του κλάδου από 3% έως 5% σε σύγκριση με την περσινή οικονομική χρήση>. Όπως διευκρινίζει ο κ. Σακέλλης, < η αύξηση της τιμής του πετρελαίου επιβαρύνει τα αποτελέσματα των εταιριών, διότι θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε κάθε τιμή εισιτηρίου το 40% είναι το κόστος πετρελαίου> .
Δεκαετία ανανέωσης του στόλου
Ο κ. Σακέλλης αποκαλύπτει στον reporter ότι <την επόμενη δεκαετία 2020-2030 θα πρέπει να γίνει η ανανέωση του στόλου αφού ο μέσος όρος ηλικίας του 50% των οχηματαγωγών πλοίων θα φθάσει τα 40 χρόνια>.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ < θα χρειαστούμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τις επενδύσεις σε νέα πλοία ή για αναμόρφωση νεότευκτων πλοίων. Θα πρέπει να σας θυμίσω ότι η αξία κτήσης του στόλου στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεπερνά το 1 δις. ευρώ>.
Είναι θέμα πρωθυπουργού για να μην αυξηθούν οι ναύλοι
Ο κ. Σακέλλης αποκαλύπτει ότι <πρέπει και ζητάμε τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 6% που είναι ο ΦΠΑ στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτός ο υψηλός ΦΠΑ διότι αναγκαστικά θα υποχρεωθούμε να προχωρήσουμε σε αυξήσεις στους ναύλους. Είναι μία εξέλιξη που δεν την επιθυμεί κανένας και ήδη το συζητάμε με την κυβέρνηση>.
Στην ερώτηση του reporter εάν υπάρχει λύση για τη μείωση του ΦΠΑ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογραμμίζει χαρακτηριστικά: <Θα ζητήσουμε συνάντηση με τον ίδιο τον πρωθυπουργό, να τον ενημερώσουμε. Πιστεύω ότι τη λύση θα τη δώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός για να υπάρξει αύξηση των ναύλων την επόμενη χρονιά>.
Αναφερόμενος στα προβλήματα με τα λιμάνια σε απομακρυσμένα νησιά ο κ. Σακέλλης δήλωσε ότι <είναι απομακρυσμένα αυτά τα νησιά αλλά καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να καλύψουμε τις ανάγκες τους.Μάλιστα σε πρόσφατο συνέδριο στη Σύρο ο κλάδος έλαβε εύσημα για τις υπηρεσίες του αυτό το καλοκαίρι λόγω της συνέπειας στις αφίξεις και τις αναχωρήσεις αλλά και τη διαχείριση του μεταφορικού έργου>.
Ανέστης Ντόκας
Πηγή: reporter.gr