Από τον «πυρετό» της Black Friday έχει «προσβληθεί»(!) η τοπική αγορά με τους καταναλωτές να βρίσκονται στο κυνήγι των προσφορών. Η ξενόφερτη προωθητική ενέργεια έχει ξεκινήσει από τις αρχές της εβδομάδας και κορυφώνεται σήμερα με τη συμμετοχή του συνόλου των τοπικών επιχειρήσεων, των πολυκαταστημάτων και των μεγάλων αλυσίδων.
Είναι η τρίτη φορά που στην Ελλάδα και στη Ρόδο εφαρμόζεται η Black Friday, φέτος όμως συμμετέχουν περισσότερες επιχειρήσεις, από καταστήματα με είδη ένδυσης και υπόδησης έως σούπερ μάρκετ! Την τιμητική τους έχουν βέβαια οι αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών με τις τηλεοράσεις, τα tablets και τα smartphones να φεύγουν σαν ζεστό καρβέλι ψωμί!
Σύμφωνα με εκπροσώπους των πολυκαταστημάτων, οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, παρακολουθούν τις προσφορές μέσω των ηλεκτρονικών σάιτ και κάνουν προκράτηση των εμπορευμάτων που τους ενδιαφέρουν. Ήδη έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα ηλεκτρονικών ειδών πριν φθάσει η «μαύρη Παρασκευή».
Και ενώ τα ηλεκτρονικά είδη έχουν την τιμητική τους οι ντόπιοι καταστηματάρχες ευελπιστούν στην ενίσχυση της ρευστότητας σε μία «νεκρή» περίοδο. Η αγορά αναμένεται να πάρει μπρος λίγες ημέρες πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και η Black Friday αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να «ρευστοποιήσουν» και να «απαλλαγούν» από παλιό στοκ. Ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου, ενθαρρύνει τη συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια, που μόνο οφέλη μπορεί να αφήσει στην αγορά.
Όπως σημειώνει ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Νίκος Παπασταματίου, η καθολική σχεδόν συμμετοχή της τοπικής αγοράς φανερώνει ότι έχει γίνει πλέον συνειδητό ότι τη συγκεκριμένη ημέρα μπορεί να ενισχυθεί η ρευστότητα, πράγμα που έχουν ανάγκη όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις σε μία περίοδο που οι ρυθμοί είναι υποτονικοί.
«Όντως παρατηρείται αυτή τη φορά μία πολύ μεγάλη συμμετοχή των τοπικών εμπορικών επιχειρήσεων στην Black Friday. Προφανώς είναι κοινή συνείδηση πλέον ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία να ρευστοποιήσουν σε μία περίοδο που η ρευστότητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Από την άλλη, οι καταναλωτές οι οποίοι έχουν κάνει κάποιες οικονομίες για αγορές κατά την εορταστική περίοδο, θα σπεύσουν τώρα να εκμεταλλευτούν τις προσφορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης και γενικότερα σε δώρα. Με λίγα λόγια επωφελούνται και οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Black Friday, είναι συνδεδεμένη με μεγάλες εκπτώσεις από 50% και άνω. Οπότε κάπου εκεί θα πρέπει να κυμανθούν τα ποσοστά των εκπτώσεων, διαφορετικά μιλάμε για απλές προσφορές που δεν ξέρω αν σταθούν ικανές να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πιστεύω όμως ότι τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλά και κυρίως για τα καταστήματα με είδη ένδυσης και υπόδησης», δήλωσε ο κ. Παπασταματίου.
«Ελπίζω να βοηθήσει η Black Friday. Οι τιμές είναι πολύ καλές για την εποχή. Πέρυσι η ανταπόκριση ήταν πολύ καλή και ευελπιστούμε σε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα φέτος. Προς το παρόν οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς και αναμένεται να ψωνίσουν ό,τι τους ενδιαφέρει την Παρασκευή. Πάντως αυτή την περίοδο, η κίνηση είναι εξαιρετικά χαμηλή… Πολύ μικρότερη σε σύγκριση με πέρυσι. Συνεπώς αυτή η προωθητική ενέργεια αποτελεί μία καλή ευκαιρία για την τόνωση της εμπορικής κίνησης ενώ δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να προμηθευτούν τα είδη που χρειάζονται σε πολύ συμφέρουσες τιμές».