Σε μία περίοδο που σημαντικό μέρος των λιανεμπορικών επιχειρήσεων ποντάρει και στην εκπτωτική ζέση της Black Friday και των εκπτωτικών ημερών που την περιβάλλουν με αποτέλεσμα η χρονική περίοδος των εν λόγω εκπτώσεων να παρατείνεται σημαντικά, οι επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών είναι εμφανείς, όπως τουλάχιστον σημειώνουν τόσο ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East, Γιάννης Βασιλάκος, όσο και ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης των καταστημάτων ένδυσης, Vardas, Θεόδωρος Βάρδας, μιλώντας στο Capital.gr.
Θυμίζουμε πως με βάση τα νέα μέτρα που τέθηκαν σε ισχύ από τη Δευτέρα 22 Νοεμβρίου για τα καταστήματα λιανικού εμπορίου, δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά έχουν οι εμβολιασμένοι ή όσοι νόσησαν τους τελευταίους έξι μήνες από τη νόσο Covid-19 καθώς και οι ανεμβολίαστοι ενήλικοι πολίτες που έχουν υποβληθεί σε διαγνωστικό έλεγχο με PCR ή rapid test πριν από την παρουσία τους στο κατάστημα.
Γιάννης Βασιλάκος: Σε περιοχές με χαμηλό ποσοστό εμβολιασμού έχουμε σημαντικά μικρότερη επισκεψιμότητα
Επίδραση ανά περιοχή και με βάση το ποσοστό εμβολιασμού που καταγράφεται, όπου διατηρεί δραστηριότητα αλυσίδα, σφιγμομετρά η Κωτσόβολος, όπως επισημαίνει στο Capital.gr ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος.
“Σε περιοχές που παρατηρείται χαμηλό ποσοστό εμβολιασμού, έχουμε σημαντικά μικρότερη επισκεψιμότητα, δεδομένου ότι απέχουν από τα καταστήματα λιανικής οι μη εμβολιασμένοι πολίτες.
Το γεγονός που εν μέρει αντισταθμίζει τα δεδομένα, είναι πως εκείνοι που επισκέπτονται τα καταστήματά μας είναι περισσότεροι αποφασισμένοι για αγορές”.
Σύμφωνα με τον κύριο Βασιλάκο υπάρχουν περιοχές στις οποίες το ποσοστό μείωσης της επισκεψιμότητας μπορεί να φτάνει ακόμα και το 20%. “Ένα μέρος της κατανάλωσης που χάνεται από τα φυσικά καταστήματα λόγω των ανεμβολίαστων πελατών, μεταφέρεται στο online κανάλι πωλήσεων.
Το πιο σύνηθες είναι αρκετοί πελάτες μας να εξυπηρετούνται μέσω του συστήματος collect-at-store. Αυτό σημαίνει ότι παραγγέλνουν ηλεκτρονικά και στη συνέχεια παραλαμβάνουν τα προϊόντα από τα ειδικά διαμορφωμένα παράθυρα στους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων (quick points), αλλά και στο σπίτι.
Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι μειωμένος ο αριθμός των επισκεπτών που δεχόμαστε στα καταστήματά μας, για να δουν τα προϊόντα και να κάνουν τη βόλτα τους πριν αποφασίσουν την αγορά τους.
Και είναι γεγονός ότι αυτή η εικόνα αποτυπώνεται στο σύνολο της αγοράς. Κατ’ επέκταση η μείωση της επισκεψιμότητας στα φυσικά καταστήματα επηρεάζει και το τζίρο μας”, αναφέρει ο επικεφαλής της Κωτσόβολος.
Ως αντίμετρο η αλυσίδα έχει δώσει βαρύτητα στην εξυπηρέτηση των πελατών της μέσω διαδικτύου αλλά και τηλεφωνικά. “Στόχος μας είναι να κάνουμε άμεσα παραδόσεις είτε μέσα στην ημέρα, είτε εντός 24ώρου αναλόγως με την παραγγελία που θα δώσει ο εκάστοτε καταναλωτής”.
“Αυτό που διαπιστώνουμε σε γενικές γραμμές πάντως, είναι ότι οι ανεμβολίαστοι προσεγγίζουν δυσκολότερα τα φυσικά καταστήματα. Κι αυτό γιατί δεν διαθέτουν όλοι rapid test. Όσοι δεν έχουν rapid ή μοριακό τεστ δεν μπορούν να μπουν καθόλου.
Μάλιστα το να διαθέτει κανείς PCR ή rapid test είναι δυσκολότερο ιδίως εάν βρίσκεται εκτός αγοράς εργασίας – κυρίως οι ηλικιωμένοι -, δεδομένου ότι για τους εργαζόμενους αποτελεί συμβατική υποχρέωση η διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου”.
Θεόδωρος Βάρδας: Πτώση τζίρου από 15% έως 20%
Από την πλευρά του ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Βάρδας, αναφέρει ότι στον τομέα του τζίρου και των πωλήσεων τα μέτρα έχουν ήδη επηρεάσει την δραστηριότητα της εταιρείας του, δεδομένου ότι όπως λέει, “οι ανεμβολίαστοι δεν επισκέπτονται τα καταστήματά μας”.
O ίδιος επισημαίνει ότι “μία μερίδα κόσμου παρουσιάζει άρνηση στην διενέργεια ελέγχου στα καταστήματα και στην υποχρέωση επίδειξης των απαιτούμενων υγειονομικών πιστοποιητικών, αδυνατώντας ίσως να κατανοήσει ότι βρισκόμαστε εν μέσω μίας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης.
Η πτώση του τζίρου κατά μέσο όρο υπολογίζεται στα επίπεδα του 15%-20% και μένει να φανεί εάν τα νέα μέτρα θα επηρεάσουν την αγορά ακόμα περισσότερο από τα προϋπάρχοντα”.
“Σε καταστήματα όπως είναι τα δικά μας, το κοινό είναι περισσότερο δεκτικό στους ελέγχους. Θα έλεγα ότι η πελατεία μας είναι λίγο πιο συντηρητική και υπέρ των μέτρων και κατανοεί ότι είναι απαραίτητη η επίδειξη της ταυτότητας και του πιστοποιητικού εμβολιασμού, νόσησης ή του πιστοποιητικού εργαστηριακού ελέγχου”.
Πηγή capital.gr