Ειδήσεις

Απορρίφθηκαν δύο προδικαστικές προσφυγές για την ανάθεση της καθαριότητας

Mε απόφαση, που έλαβε χθες η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου, απορρίφθηκαν δύο προδικαστικές προσφυγές που ασκήθηκαν από τις εταιρείες «ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ Α.Ε.» και «Δ. ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.», με διακριτικό τίτλο «ΤΕΧΝΙΚΗ DION E.E.», κατά της νομιμότητας της διενέργειας του διαγωνισμού με τίτλο «Αποκομιδή  – μεταφορά και διαχείριση ΑΣΑ, σάρωση (μηχανική και χειρονακτική), χορτοκοπή – κλαδοκοπή (μηχανική και χειρονακτική) καθώς και αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας του Δήμου Ρόδου».
Η Οικονομική Επιτροπή, έκανε συγκεκριμένα δεκτές ισάριθμες εισηγήσεις της τριμελούς επιτροπής  εξέτασης προδικαστικών προσφυγών ενώ κατά της αποφάσεως, που ελήφθη χωρεί η υποβολή αιτήσεως ακύρωσης της ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά.
Η άσκηση των ένδικων μέσων που προβλέπει ο νόμος δεν αναστέλλει τον προγραμματισμένο για την 30η Δεκεμβρίου 2016 διαγωνισμό αλλά μέχρι εκδόσεως απόφασης δεν επιτρέπεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.
Εν πάση περιπτώσει η πρώτη εταιρεία παραπονείται για τεχνητό περιορισμό του ανταγωνισμού, κατά παράβαση του άρθρου 18 παρ. 1 του Ν. 4412/16 και θέσπιση κριτηρίων καταλληλότητας κατά παράβαση της αρχής αναλογικότητας.
Υποστήριξε συγκεκριμένα ότι η διακήρυξη περιλαμβάνει καταχρηστικούς και φωτογραφικούς όρους και αιτιάται ότι απαιτείται άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων, ότι αυτά στο σύνολό τους οφείλουν να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Εuro 6, ότι πρέπει να είναι συγκεκριμένων διαστάσεων.
Ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας εξέθεσε μάλιστα ενώπιον της επιτροπής ότι μόνο μια εταιρεία διαθέτει στην Ελλάδα απορριμματοφόρα τεχνολογίας Εuro 6.
Η επιτροπή εξέτασης των ενστάσεων και κατ’ επέκταση η Οικονομική Επιτροπή, που έκανε δεκτή την εισήγηση της, έκρινε ωστόσο ότι οι ισχυρισμοί δεν ευσταθούν οι διαστάσεις δεν αφορούν στο σύνολο των οχημάτων αλλά μόνο σε ποσοστό 50% και οι διαστάσεις δεν παρατίθενται στη διακήρυξη κατά τρόπο περιοριστικό και δεσμευτικό, ώστε να αποκλείονται αυτοί που διαθέτουν μεγαλύτερης χωρητικότητας ή μεικτού βάρους απορριμματοφόρα.
Περαιτέρω απέρριψε και τον ισχυρισμό ότι αποστερούνται δικαιώματος συμμετοχής οι ημεδαποί υποψήφιοι, για τους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης τύπου, ταξινόμησης και χορήγησης αδείας κυκλοφορίας, διότι, δεν απαιτείται από τη διακήρυξη έγκριση τύπου, παρά μόνο άδεια κυκλοφορίας, ως αποδεικτικό μέσο της καταλληλότητας του εξοπλισμού.
Απορρίφθηκε και ο ισχυρισμός της εταιρείας ότι αποκλείονται οι υποψήφιοι εκείνοι οι οποίοι ναι μεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν παρόμοια, των ζητούμενων, οχήματα, πλην όμως δεν τους παρέχεται το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης τύπου και τούτο διότι δεν απαιτείται από τη διακήρυξη έγκριση τύπου, παρά μόνο άδεια κυκλοφορίας.
Απορρίφθηκε τέλος και ο ισχυρισμός περί φωτογραφικής διάταξης της διακήρυξης, και συγκεκριμένα ο ισχυρισμός της ότι έγκυρα και παραδεκτά συμμετέχει μόνο ο διαγωνιζόμενος ο οποίος διαθέτει οχήματα, τα οποία δεν είναι δεσμευμένα σε άλλο έργο, καθόσον η διακήρυξη πουθενά δεν απαιτεί κάτι τέτοιο, τουναντίον, οι φορείς έγκυρα και παραδεκτά μετέχουν εφόσον διαθέτουν τα ζητούμενα οχήματα και αποδεικνύουν επαρκώς κατοχή και λειτουργική κατάσταση, ανεξαρτήτως εάν αυτά ήδη απασχολούνται ή όχι σε άλλα έργα.
Ομοίως απορρίφθηκαν και οι ισχυρισμοί της δεύτερης προσφεύγουσας εταιρείας που παραπονείται για τεχνητό περιορισμό του ανταγωνισμού, κατά παράβαση του άρθρου 18 παρ. 1 του Ν. 4412/16 και φωτογραφικότητα ως προς τη θέσπιση του κριτηρίου τεχνικής επάρκειας.
Κρίθηκε συγκεκριμένα ότι ο συντάκτης της διακήρυξης απαιτώντας η τεχνολογία Εuro 6 να συνέχεται μόνο σε ποσοστό 50% εκ του συνολικού αριθμού των οχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν και όχι σε ποσοστό 100%, δίδει την δυνατότητα ευρείας συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία, δοθέντος ότι η δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων διευρύνεται, καταλαμβάνοντας και τους υποψηφίους εκείνους, οι οποίοι διαθέτουν αριθμό οχημάτων τεχνολογίας Εuro 6 τέτοιον, όσο και το ζητούμενο ποσοστό 50%, και οι οποίοι, στην αντίθετη περίπτωση, ήτοι, στην περίπτωση που η διακήρυξη απαιτούσε περιοριστικά στο σύνολό τους τα οχήματα να είναι ιδίας τεχνολογίας Εuro 6 θα αποστερούντο, άνευ ετέρου,  του δικαιώματος υποβολής προσφοράς στον διαγωνισμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου