Ειδήσεις

Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», στα σχολεία της Δωδεκανήσου

1η Περιφερειακή Επιμορφωτική Συνάντηση των Εκπαιδευτικών για τον Εθελοντισμό, την Αλληλεγγύη και την ενεργό πολιτειότητα.

 Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες, φορείς και τοπική κοινωνία συμμετέχουν στο πανελλαδικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», το οποίο καλλιεργεί, μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις, πηγαίες και βιώσιμες δράσεις ενεργού κοινωνικής προσφοράς, με στόχο την ανάπτυξη της κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στα παιδιά και στους νέους.

Το πρόγραμμαείναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και έχει αξιολογηθεί με πάρα πολύ θετικά αποτελέσματα από τα Πανεπιστήμια Πατρών και Πελοποννήσου, έχει διακριθεί για τη σύνδεση που επιτυγχάνει μεταξύ σχολείων και κοινωνίας, με δύο βραβεία των θεσμών Education in Business Awards (κατηγορία «Δεσμός με την Κοινωνία») και BravoSustainabilty Awards του QualityNetFoundation (κατηγορία “BravoSociety”), ενώ πολλές πρωτοβουλίες μαθητών/τριών, στο πλαίσιο του προγράμματος, έχουν διακριθεί σε σχολικούς και άλλους σχετικούς διαγωνισμούς.

Πάνω από 36.300 μαθητές/τριες και από τις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης, 2.700 εκπαιδευτικοί, 1053 διαφορετικοί εταίροι και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και 365 σχολεία, τα τρία χρόνια εφαρμογής, έχουν εμπλακεί στο πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το «Δεσμό» και το «Ίδρυμα Λαμπράκη», δωρητές είναι το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», το «Κοινωφελές Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη», το «Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη» και το «Ίδρυμα Μποδοσάκη», υποστηρίζεται από το πρόγραμμα crowdfunding Act4Greece,την Aegean Airlines S.A., τηνBlueStarFerries και την Hyatt Greece.

Φέτος στο Νομό Δωδεκανήσου το «Νοιάζομαι και Δρω»υλοποιείταισε οκτώ σχολικές μονάδες της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα συμμετέχουν:

Α/θμια Εκπαίδευση

  • 5ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου(δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά)
  • 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
  • 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου
  • Δημοτικό Σχολείο Μασσάρων

Β/θμια Εκπαίδευση

  • Γυμνάσιο- Λ.Τ. Αστυπάλαιας(τρίτη συνεχή σχολική χρονιά)
  • Γυμνάσιο Ζηπαρίου Κω(δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά)
  • Γενικό Λύκειο Αφάντου
  • 1ο Γυμνάσιο Ρόδου

1η Περιφερειακή Εισαγωγική, Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπαιδευτικών

Στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπ/κων και των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι συντονιστές στο Νομό Δωδεκανήσου, κ. Αδαμαντία Φατσέα και κ. Πέτρος Σπανός, τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017,υλοποίησαν την 1ηΠεριφερειακή, Εισαγωγική, Επιμορφωτική Συνάντηση, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλάμβανε αναλυτική ενημέρωση για τη φιλοσοφία, τους στόχους και τις διαδικασίες υλοποίησης του προγράμματος καιβιωματικά εργαστήρια,από τους Συντονιστές.

Ακολούθησε παρουσίαση των μαθητικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν τις προηγούμενες χρονιές, στο πλαίσιο του προγράμματος και κατάθεση της εμπειρίας που αποκομήθηκε. Από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, μίλησαν η κ. Ανθή Παπαζαχαρίου, η κ. Ελισάβετ Κυρίτση και η κ. Ειρήνη Μαλακωνάκη. Η παρουσίαση των δράσεων του Γυμνασίου Αστυπάλαιας έγινε από την Δ/ντρια του σχολείου,κ. Λαμπρινή Γρηγόρη, μέσω σύνδεσης skype.

Στην Επιμορφωτική Συνάντηση, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και συμμετείχαν, ως εξωτερικοί συνεργάτες, από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων(ΚΠΕ), ο υπεύθυνος του κέντρουκ. Χάρης Συργιάνης, από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων &Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΔΙΟΔΟΣ», η κ. Μαρία Φάκακαι από τηνΕταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων Ρόδου(ΕΥΘΥΤΑ)κ. Ελένη Καρύδη.

Η 1η Συνάντηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία.Το όμορφο εθελοντικό ταξίδι ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο συνεργατικών/ομαδικών εκπαιδευτικών μεθόδων στις σχολικές τους μονάδες και με βάση τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική του κάθε σχολείουθα αναπτύξουν βιωματικές δράσεις και καινοτόμες πρακτικές με πρωταγωνιστές τα παιδιά. Το πρόγραμμα δεν αρκείται στο να εφοδιάσει τους μαθητές και τις μαθήτριες με στείρες θεωρητικές γνώσεις. Κάθε παιδί παίρνει πρωτοβουλίες, διεκδικεί αυτό που επιθυμεί και έχει ενεργό ρόλο στις τελικές αποφάσεις. Έτσι όλη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι φορείς και η τοπική κοινωνία συνεργάζονται και λειτουργούν ως ομάδα για να φέρουν μία ουσιαστική αλλαγή.

Ευχαριστούμε θερμά όλους και όλεςτους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν με ενδιαφέρον, τους φορείς που ανταποκρίθηκαν πρόθυμα και τον Δ/ντη του 5ου Δημοτικού Σχολείου κ. Δημήτρη Ποιμενίδη για τη ζεστή φιλοξενία.

 

Οι Συντονιστές του Προγράμματος στα Δωδεκάνησα

Μάντα Φατσέα, Σχολική Σύμβουλος Φυσικής ΑγωγήςΑ/θμιας& Β/θμιαςΕκπ/σηςΝ. Δωδ/σου

Πέτρος Σπανός, Σχολικός Σύμβουλος 3ης Εκπ/κήςΠεριφέρειας Δημοτικής Εκπ/σηςΝ. Δωδ/σου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου