Συνεντεύξεις

Α. Ανδρεάδης: «Θολό ακόμα για φέτος το τοπίο στον τουρισμό»

Συνέντευξη
στη Μαρία Χονδρογιάννη
Θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με την έκβαση της νέας  τουριστικής σεζόν καθώς  αρκετοί εξωγενείς παράγοντες θέτουν σε επαγρύπνηση όσους ασχολούνται με τον τουρισμό.
Στους παράγοντες που θέτουν σε επαγρύπνηση τους ασχολούμενους με τον τουρισμό   αναφέρεται μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στη “δ”, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ.  Ανδρέας Ανδρεάδης και τονίζει πως τη δεδομένη στιγμή είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για τη σεζόν του 2016!
«Σήμερα βρισκόμαστε σε σημείο καμπής. Ο τομέας μας έχει πλέον αγγίξει τα όριά του και είναι έτοιμος, δυστυχώς, να υποχωρήσει στην πίεση που δημιουργούν οι πρωτόγνωρες συνθήκες της ελληνικής επιχειρηματικότητας. H εφαρμογή των προαπαιτούμενων της συμφωνίας, το ασφαλιστικό, η εφαρμογή του νόμου για τα κόκκινα δάνεια, η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής», επισημαίνει ο  κ. Ανδρεάδης και προσθέτει πως «η συνεχής επιβολή φόρων δεν βελτιώνει την εισπραξιμότητα αλλά ενθαρρύνει τη φοροαποφυγή και τη φοροδιαφυγή».
Ο πρόεδρος  του ΣΕΤΕ αναφέρεται και στο ΦΠΑ και δηλώνει ότι  η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το 2017 να επανέλθουν οι συντελεστές ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
«Διαφορετικά, η πραγματικότητα θα είναι αμείλικτη. Για τους νόμιμους επιχειρηματίες που αγωνίζονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Για έναν τομέα με θετική επίδραση σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας», τονίζει ο κ. Ανδρέαδης.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρεται  επίσης στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων αλλά και στην παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον τουρισμό.

Η συνέντευξη του κ. Ανδρεάδη, αναλυτικά:
• Ποιες μπορεί να είναι οι προοπτικές της νέας τουριστικής σεζόν καθώς υπάρχουν δυσμενείς εξελίξεις σε άλλους προορισμούς, όπως για παράδειγμα η Αίγυπτος και η Τουρκία; Ποιοί χειρισμοί θα πρέπει να γίνουν για την προσέλκυση τουριστών από τη Ρωσία;
Είναι δεδομένο ότι η επόμενη χρονιά θα είναι ιδιαίτερα καθοριστική για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία και αυτό γιατί εκδηλώνεται μια σειρά εξωγενών παραγόντων που μας κάνει να είμαστε σε επαγρύπνηση.
Οι εξωγενείς αυτοί παράγοντες, είναι:
• Ο διεθνής προβληματισμός νέων τρομοκρατικών επιθέσεων, ιδιαίτερα σε μέσα μεταφοράς,
• Η σχέση Ρωσίας – Τουρκίας και η βελτίωση ή η περαιτέρω επιδείνωσή της,
• Η διαχείριση του κρισιμότατου προσφυγικού ζητήματος, η εξέλιξη των προσφυγικών ροών και η διαχείρισή τους – ιδιαίτερα στη περίπτωση περαιτέρω ανάφλεξης στη Συρία
• Η νέα διαδικασία χορήγησης βιομετρικών θεωρήσεων βίζα Σένγκεν για τους πολίτες σημαντικών αγορών, όπως η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα κ.α. Είναι μία νέα κατάσταση στην οποία πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα οι κρατικές μας υπηρεσίες.
Τη στιγμή αυτή είναι δύσκολο να κάνουμε πρόβλεψη για το 2016. Για την στοχοθέτηση της επόμενης τουριστικής περιόδου, θεωρούμε ότι θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα στο τέλος Φεβρουαρίου.
• Σας ικανοποίησαν  τα δεδομένα της τουριστικής σεζόν του 2015 σε αριθμό αφίξεων αλλά και σε έσοδα;
Καταφέραμε με πολλές δυσκολίες να επιτύχουμε τους στόχους που είχαμε θέσει. Ξεπεράσαμε τον στόχο συνολικών αφίξεων – είναι βέβαιο ότι θα κλείσουμε το έτος με 26 εκατ. – και αγγίξαμε τα 14,5 δισ. ευρώ σε άμεσα έσοδα, ενισχύοντας το ΑΕΠ με μια επιπλέον μονάδα.
Επιπλέον αυτών, εκτίμησή μας είναι ότι το 2015:
• Αυξήσαμε 6% τον όγκο απασχόληση των μισθωτών,
• Οι συνολικές αποδοχές των μισθωτών του τομέα θα αγγίξουν τα 4 δισ. ευρώ, αυξημένες σχεδόν κατά 200 εκατ. σε σχέση με το 2014.
• Οι συνολικές εισφορές του τομέα προς το ΙΚΑ θα αγγίξουν το 1,7 δισ. ευρώ, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ την άμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας
 • Πόσο μπορούν ακόμη οι τουριστικές επιχειρήσεις να αντέξουν στην επιβολή μέτρων και φόρων προκειμένου να ανακάμψει η ελληνική οικονομία;
Σήμερα βρισκόμαστε σε σημείο καμπής. Ο τομέας μας έχει πλέον αγγίξει τα όριά του και είναι έτοιμος, δυστυχώς, να υποχωρήσει στην πίεση που δημιουργούν οι πρωτόγνωρες συνθήκες της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
H εφαρμογή των προαπαιτούμενων της συμφωνίας, το ασφαλιστικό, η εφαρμογή του νόμου για τα κόκκινα δάνεια, η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Παράλληλα, η υπερφορολόγηση του τομέα παραμένει ως το πλέον σημαντικό εμπόδιο για τη θωράκιση μας έναντι των ανταγωνιστών μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο όπου βρισκόμαστε στην περίοδο των πρώτων κρατήσεων και των συμφωνιών με τους Τour Operators. Η συνεχής αύξηση φόρων είναι μια πολιτική που αποδεδειγμένα, πλέον, ενθαρρύνει τη φοροαποφυγή και τη φοροδιαφυγή και οδηγεί σε χαμηλότερα δημόσια έσοδα. Αυτό θα συμβαίνει όσο το ελληνικό κράτος δεν δίνει απόλυτη προτεραιότητα και δεν εξαντλεί κάθε διαθέσιμο σύγχρονο μέσο και εργαλείο για την  επίτευξη του ενός κομβικού στόχου, την «πηγή», όλης αυτής της κατάστασης: τη διασφάλιση της εισπραξιμότητας. Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το 2017 να επανέλθουν οι συντελεστές ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Διαφορετικά, η πραγματικότητα θα είναι αμείλικτη. Για τους νόμιμους επιχειρηματίες που αγωνίζονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Για έναν τομέα με θετική επίδραση σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
• Τα περιφερειακά αεροδρόμια τελικά παραχωρήθηκαν στην κοινοπραξία Fraport.  Θα είναι  θετικές  οι επιπτώσεις στον τουρισμό;
Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει τη συμφωνία η οποία αναμένεται να συμβάλει στην αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία χρήζουν σημαντικών επενδύσεων. Η αναβάθμιση θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό, την περιφερειακή ανάπτυξη των νησιών και των λοιπών προορισμών που καλύπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και για τις τοπικές κοινωνίες.
 • Στις 26 Ιανουαρίου θα παρουσιαστεί η στρατηγική που θα ακολουθήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  για τον τουρισμό. Ποια είναι η άποψή σας καθώς το εγχείρημα  αγκαλιάζει Δωδεκάνησα και Κυκλάδες;
Ο ΣΕΤΕ, σε συνεργασία με την Περιφέρεια θεωρούμε ότι έχει παίξει  βασικό ρόλο στη διαμόρφωση της στρατηγικής marketing .Πρόκειται για μια  περιφέρεια της οποίας η ποικιλομορφία των προορισμών και η μοναδικότητα κάθε νησιού ξεχωριστά δημιουργούν ένα σύνθετο, αλλά ταυτόχρονα ανταγωνιστικό και μοναδικό παζλ. Μέσα σε αυτό το σχέδιο περιγράφονται οι ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν από κάθε νησί ξεχωριστά και ανά προσφερόμενο προϊόν, δημιουργώντας ένα αναλυτικό οδικό χάρτη έως το 2020. Αναλύονται τα στοιχεία ζήτησης και προσφοράς, οι ανταγωνιστικοί προορισμοί, το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών προϊόντων που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν, καθώς και η επικοινωνιακή πλατφόρμα η οποία θα προωθήσει τον προορισμό διεθνώς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου