Από το 2013… μπαινοβγαίνει από τα συρτάρια του Δήμου Ρόδου, η συγκοινωνιακή μελέτη που ψηφίστηκε από την δημοτική αρχή του κ. Στάθη Κουσουρνά, με σκοπό να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης και να καταστεί πιο λειτουργικό για τους οδηγούς.
Παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή της συγκεκριμένης μελέτης έχει χαρακτηρισθεί ως η προσφορότερη λύση για το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πράξη και λίγους μήνες πριν το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου, η συζήτηση άνοιξε ξανά, τόσο από τη δημοτική αρχή όσο και από τους φορείς.
Μάλιστα, το κυκλοφοριακό, αποτέλεσε εκ νέου θέμα συζήτησης κατά την πρόσφατη συνάντηση του δημάρχου Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκου με την διοίκηση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, τον πρόεδρο κ. Γιάννη Πάππου, τους αντιπροέδρους κ.κ. Νίκο Παπασταματίου και Γιώργο Αντώνογλου, τη γενική γραμματέα κ. Φαίδρα Σπανού, και τον οικονομικό επόπτη κ. Αποστόλη Ασπράκη.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κυκλοφοριακή μελέτη που βρίσκεται στα συρτάρια του Δήμου Ρόδου, είχε περάσει από 40 κύματα πριν ψηφιστεί και τελικά με την σύμφωνη γνώμη και του τότε επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου κ. Γιώργου Χατζημάρκου, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα αυτό που ταλανίζει επί δεκαετίες την πόλη και κάθε χρόνο οξύνεται περισσότερο.
Μάλιστα, πριν από περίπου έναν χρόνο, η κυκλοφοριακή μελέτη είχε μπει στην τελική ευθεία για την εφαρμογή της από τον τότε αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Δ. Κωνσταντίνου εντέλει όμως… ξαναμπήκε στο συρτάρι.
Η συγκοινωνιακή μελέτη για τις κεντρικές περιοχές της πόλης της Ρόδου, εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο το έτος 2013 με δήμαρχο τον κ. Στάθη Κουσουρνά και πέρυσι επρόκειτο να εφαρμοστεί σε πρώτο στάδιο το τμήμα κυκλοφοριακής που αφορά στην αποσυμφόρηση του κέντρου, και τις αλλαγές στις θέσεις στάθμευσης, όπου προβλέπεται διατήρηση κάποιων εκ των ήδη υφισταμένων θέσεων, απαγόρευση στάθμευσης σε κάποιες μέχρι τώρα επιτρεπόμενες περιοχές και δημιουργία νέων θέσεων.
Σύμφωνα με την μελέτη, στόχος είναι να οδηγηθούν τα οχήματα που κινούνται περιμετρικά σε μεγάλες αρτηρίες, ώστε να αποφευχθούν οι κάθετες ροές εντός του κέντρου.
Η πρώτη φάση της μελέτης αφορά στην πεζοδρόμηση δρόμων στο κέντρο της πόλεως, μεταξύ των οποίων η απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και η πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Εθνάρχου Μακαρίου από τα Δικαστήρια της Ρόδου έως και την πλατεία Κύπρου.
Οι κυριότερες αλλαγές που προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη είναι:
α. Η οδός «Παπαλουκά» γίνεται μονόδρομος και επιτρέπεται μόνο η έξοδος των οχημάτων,
β. Στην οδό «Παπανικολάου» γίνεται αμφιδρόμηση και επιτρέπεται τόσο η είσοδος, όσο και η έξοδος των οχημάτων
γ. Στις οδούς «Ηρώων Πολυτεχνείου», «Ερυθρού Σταυρού», «Σοφοκλή Βενιζέλου» και «Αμερικής» αλλάζουν οι κατευθύνσεις
δ. Το τμήμα της οδού Αλ. Διάκου από τον σταθμό ταξί μέχρι και τα φανάρια στα Πλατανάκια μονοδρομείται με κατεύθυνση τα Πλατανάκια.
Σε ό,τι αφορά στους πεζοδρόμους, βάσει μελέτης προβλέπεται:
α. Να ενωθεί ο πεζόδρομος της οδού «Δημητρίου Θέμελη» με τμήμα πεζοδρόμου στην οδό «Αμερικής»,
β. Να μετατραπεί η οδός «25ης Μαρτίου» σε πεζόδρομο και
γ. Να πεζοδρομηθεί τμήμα της οδού «Εθνάρχου Μακαρίου», η οδός «Γρίβα» καθώς και οι οδοί μπροστά από το ξενοδοχείο «Σεβαλιέ» όπως επίσης και μπροστά από το Κινηματοθέατρο «Ρόδον».
Η πρακτική εφαρμογή των εν λόγω αλλαγών προϋποθέτουν αναδιαμόρφωση των κόμβων και αλλαγή στις ρυθμίσεις των φωτεινών σηματοδοτών. Αρκετές είναι οι αλλαγές που προβλέπει η νέα μελέτη σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης.
Κι ενώ το θέμα επρόκειτο να προχωρήσει από τη σημερινή αρχή με κανονιστική διάταξη που θα προσδιορίζει τις πρώτες αλλαγές στην κυκλοφορία, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τίποτα νεότερο, με τα προβλήματα συνεχώς να διογκώνονται.
Η εν λόγω μελέτη συντάχθηκε από συγκοινωνιολόγους της εταιρείας Denco, μετά από απόφαση του τότε δημάρχου κ. Στάθη Κουσουρνά και τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, και είχε παρουσιαστεί σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο και μάλιστα είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από την ψήφισή της.
Παραγωγικοί φορείς της πόλης, λίγο πριν το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου, επαναφέρουν το θέμα, σημειώνοντας ότι εφ΄όσον υπάρχει έτοιμη μελέτη η οποία μάλιστα έχει καταρτιστεί πρόσφατα, είναι απαραίτητο να ληφθεί απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να εφαρμοστεί ώστε να αντιμετωπιστεί ένα τεράστιο ζήτημα που ταλανίζει τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες, την τελευταία τουλάχιστον 20ετία.
https://www.dimokratiki.gr/24-01-2018/sta-syrtaria-tou-dimou-apo-2013-kykloforiaki-meleti-gia-tin-poli/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.