Ικανοποιημένος για την κατάσταση με τα κενά στα νησιά του Νομού Δωδεκανήσου, εμφανίσθηκε με δηλώσεις του στην «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Νίκος Ράπτης.
«Μπορώ να πω ότι είναι από τις λίγες φορές που θα σας μεταφέρω ευχάριστες ειδήσεις. Αυτή την περίοδο, δεν υπάρχουν κενά. Όποια υπάρχουν, δημιουργούνται σε ανθρώπινο επίπεδο και εφόσον υπάρξει έκτακτη ανάγκη στα 15 νησιά που φιλοξενούν σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτή την στιγμή ο αριθμός των αναπληρωτών αγγίζει περίπου τους 1.000 συναδέλφους και συναδέλφισσες. Δεν έχουμε κενά, η αναλογία δασκάλων – μαθητών είναι η καλύτερη που υπήρξε ποτέ και τα κενά αντιμετωπίζονται άμεσα. Παρ όλα αυτά, ο,τιδήποτε εμφανισθεί είναι άμεσα αντιμετωπίσιμο. Είναι η τρίτη χρονιά που βρίσκομαι σε αυτή την θέση και μπορώ να γνωρίζω πολύ καλά τα πράγματα σε όλη την περιοχή της Δωδεκανήσου. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτή, θα είναι μια από τις καλύτερες χρονιές αναφορικά με την στελέχωση των σχολικών μας μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί και στις τέσσερις περιφέρειες (από φέτος έχουμε τέσσερις περιφέρειες: Ρόδος, Κως, Κάλυμνος και όλα τα υπόλοιπα νησιά μαζί). Οι σχολικές μονάδες σε όλα τα νησιά, είναι επαρκώς στελεχωμένες σε ποσοστό σχεδόν 99%», όπως είπε.
Ο κ. Ράπτης, υπογράμμισε πως ιδιαίτερο βάρος έχει δώσει εξ αρχής η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου στην «ειδική αγωγή» κάτι που απασχόλησε επί μακρόν πολύ τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους γονείς:
«Όταν μιλάμε για ‘ειδική αγωγή’ εννοούμε τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες δεξιότητες και ικανότητες και απαιτούν ξεχωριστή στήριξη. Εκεί έχουμε ρίξει πολύ βάρος με τις παράλληλες στηρίξεις -όπου μαθητές και μαθήτριες χρειάζονται έναν εκπαιδευτικό δίπλα τους. Αυτή την στιγμή, για τις παράλληλες στηρίξεις, από τα 160 άτομα που χρειάζονται, έχουν καλυφθεί οι θέσεις για τα 159! Και πέρσι είχαμε πρόβλημα αλλά τα καταφέραμε. Επίσης να σας αναφέρω πως επειδή είμαστε μια ‘δυσπρόσιτη’ περιοχή, πολλές φορές οι αναπληρωτές δάσκαλοι και δασκάλες, δεν δέχονται τον διορισμό» όπως ανέφερε.
Κληθείς να σχολιάσει το ζήτημα της ‘κινητικότητας’ που απασχολεί πολύ τον κλάδο, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου διαβεβαίωσε πως το 50% των αναγκών στελεχώνονται από αναπληρωτές και αναπληρώτριες με συνέπεια, αφενός οι σχολικές μονάδες να μην έχουν μόνιμο προσωπικό και αφετέρου οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να εργάζονται κατά μέσο όρο δέκα χρόνια με την σχέση του αναπληρωτή και της αναπληρώτριας. Δυστυχώς, ο Νομός Δωδεκανήσου παραμένει ο δυσκολότερος Νομός αναφορικά με την κινητικότητα των εκπαιδευτικών».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση σχετικά με το πρόβλημα που προέκυψε με τα ‘δυσπρόσιτα’ σχολεία στην Ρόδο, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου ξεκαθάρισε τα εξής: «Το πρόβλημα δημιουργήθηκε στο νησί της Ρόδου. Ήταν μία κατάφωρη αδικία για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο νησί. Εμείς ως Διεύθυνση σε συνεργασία και με τον συνδικαλιστικό χώρο, προσπαθήσαμε να αναδείξουμε το πρόβλημα καθώς με τον όρο ‘δυσπρόσιτα’ έδιναν μόνον δύο…. μόρια! Δηλαδή, όσα θα έπαιρνε κάποιος εκπαιδευτικός στο Μαρούσι Αττικής! Με δική μας παρέμβαση και πρόταση, τελικά καταφέραμε με κοινή σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και τους συνδικαλιστές να αλλάξουμε την αδικία και να παίρνουν πλέον, 7 μόρια. Φανταστείτε ότι η Κως δίνει 7 μόρια, η Κάλυμνος δίνει 8 μόρια ενώ είχαμε προτείνει να γίνουν δυσπρόσιτα όλα τα σχολεία στην Λέρο. Με την επανορθωτική διαδικασία όμως, τα καταφέραμε».
Τέλος, ερωτηθείς σχετικά με την φοίτηση των προσφυγόπουλων αλλά και των ΡΟΜΑ στα σχολεία της Δωδεκανήσου (και κυρίως σε νησιά όπου υπάρχουν hotspots, όπως η Λέρος και η Κως), ο κ. Ράπτης δήλωσε: «Η Ρόδος δεν αντιμετωπίζει κανένα τέτοιο ζήτημα. Στην Λέρο υπάρχουν ήδη δομές που εξυπηρετούν τις ανάγκες των προσφυγόπουλων. Στην Ρόδο το πρόβλημα είναι η φοίτηση των ΡΟΜΑ, καθώς προσπαθούμε να τα εντάξουμε σε μια σχολική πραγματικότητα για ευνόητους λόγους. Το κυριότερο είναι να πείσουμε τους γονείς των παιδιών αυτών –και γίνεται ήδη μια πολύ καλή προσπάθεια από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου- προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο, εμείς ως Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου προσπαθούμε να μην καλύπτονται ‘ομαδικά’ ανά σχολική μονάδα οι θέσεις για τα προσφυγόπουλα και τους ΡΟΜΑ –ειδάλλως θα δημιουργηθούν άλλα θέματα. Όλα τα παιδιά, τα δεχόμαστε στα σχολεία, ως νομική και ηθική υποχρέωση αλλά τα μοιράζουμε στις σχολικές μονάδες».