Ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου με αγωγή αποζημίωσης κατά συστημικής τράπεζας προσέφυγε μια κάτοικος της Ρόδου θύμα ηλεκτρονικής απάτης τύπου phishing διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 40.340 ευρώ.
Θυμίζουμε ότι τη δυνατότητα αποζημίωσης των καταναλωτών από τις τράπεζες σε περίπτωση που αυτοί πέσουν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, μέσω, για παράδειγμα, της υπεξαίρεσης των κωδικών της χρεωστικής τους κάρτας, ακόμη και αν αυτό οφείλεται σε δική τους αμέλεια, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.
Η αποζημίωση θα δίνεται υπό προϋποθέσεις και για ποσό άνω των 1.000 ευρώ, καθώς μέχρι το ποσό αυτό την ευθύνη θεωρείται ότι φέρει ακέραια ο κάτοχος της κάρτας.
Η ρύθμιση αυτή θεωρείται ότι θα ανακουφίσει αρκετούς καταναλωτές, ειδικά καθώς τα φαινόμενα των ηλεκτρονικών απατών μέσω κυρίως της υπεξαίρεσης των κωδικών (phishing) παρουσιάζουν αυξητική τάση.
Εν πάση περιπτώσει, η ημεδαπή θύμα phishing αναφέρει στην αγωγή της ότι την 28η Οκτωβρίου 2022 μετά την 10.00 το πρωί, επιθυμώντας να εισέλθει ηλεκτρονικά με χρήση του προσωπικού της υπολογιστή στον τραπεζικό λογαριασμό στην τράπεζα προκειμένου να προβεί σε εκτέλεση εμβάσματος πληκτρολόγησε, τον διακριτικό τίτλο της για να εμφανιστεί στη συνέχεια ιστοσελίδα με ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που εμφανίζονταν πάντα στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της με την τράπεζα.
Έτσι εισήγαγε στην ιστοσελίδα που της εμφανίστηκε και ήταν ίδια με αυτή της συστημικής τράπεζας τους κωδικούς της για να λάβει στη συνέχεια στο κινητό της τηλέφωνο τον αναμενόμενο οκταψήφιο κωδικό τον οποίο και πληκτρολόγησε στο ειδικό πεδίο που εμφανίστηκε στην οθόνη.
Αμέσως, όμως, μετά την ενέργειά της αυτή, η ιστοσελίδα ακινητοποιήθηκε με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει το έμβασμα.
Μην γνωρίζοντας τι είχε γίνει τηλεφώνησε στην εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας για να αναφέρει το πρόβλημα και εκεί ενημερώθηκε ότι «μόλις πριν λίγο» είχαν πραγματοποιηθεί 4 εμβάσματα από το λογαριασμό της συνολικού ύψους 37.340 €, προς λογαριασμό σε τράπεζα της Ιρλανδίας.
Επιδιώκοντας να προβεί στις νόμιμες ενέργειες για να αμφισβητήσει τη συναλλαγή με έκπληξη ενημερώθηκε από την εκπρόσωπο της τράπεζας ότι λόγω της αργίας της 28ης Οκτωβρίου, το μόνο που μπορούσε να γίνει εκείνη τη στιγμή ήταν να ενημερωθεί «το σύστημα» για το τηλεφώνημα της, ενώ την συμβούλευσε να απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για υποβολή μήνυσης κατ’ αγνώστου!
Μετά την παρέλευση του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου, τη Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου, επισκέφθηκε την τράπεζα και με έκπληξη άκουσε ότι τρεις ολόκληρες μέρες μετά το συμβάν είχε προβεί στην αποστολή αιτήματος για την ακύρωση των συγκεκριμένων εκροών από τον λογαριασμό της!
Την 16η Δεκεμβρίου 2022, έλαβε δε ηλεκτρονικό μήνυμα, στο οποίο, η τράπεζα της επέρριψε όλη την ευθύνη για την απάτη εις βάρος της!!
Την υπόθεση χειρίζονται οι δικηγόροι κ.κ Νίκος Σκούρτος και Εφη Τσατταλιού.