Ειδήσεις

Μειώθηκε κατά 3% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2015

Με μείωση του τζίρου κατά 3% εκτιμάται ότι έκλεισε το 2015 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP. Η υποχώρηση αυτή έρχεται έπειτα από μία χρονιά όπως το 2014, όπου –σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ICAP– ο κλάδος είχε ανακάμψει κατά 1,6%, ύστερα από την τετραετία 2010-2013, όπου ο μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης του τζίρου ήταν 4,1%.

Για το 2016 η ICAP προβλέπει περαιτέρω μείωση των πωλήσεων, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το 2015, άποψη την οποία συμμερίζονται και επιχειρηματίες του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Η ICAP προχωρά και σε μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη για το 2017 και το 2018, εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις θα παρουσιάσουν οριακή μεταβολή σε ετήσια βάση, αύξηση ή μείωση κατά 1%. Με βάση τις παραπάνω προβλέψεις, αλλά και τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου, η συγκέντρωση, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2014 και τις τελευταίες εβδομάδες εντατικοποιήθηκε, αναμένεται να συνεχισθεί. Το 2014 το 60% του τζίρου των σούπερ μάρκετ έγινε από τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες.

Βασική αιτία για την υποχώρηση του τζίρου είναι οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οι οποίες, με τη σειρά τους, δημιούργησαν νέες τάσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά, τάσεις που αποκτούν πιο μόνιμα χαρακτηριστικά. Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς εκδηλώνεται κυρίως με τη στροφή σε λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα, όπως, για παράδειγμα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον, συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών ελαχιστοποιεί τις παρορμητικές αγορές και συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων στα καταστήματα, αναζητώντας τον βέλτιστο συνδυασμό μεταξύ κόστους και αξίας (value for money).

Η πολιτική τιμών, οι συνθήκες και οι όροι συνεργασίας με τους προμηθευτές αποτελούν τις βασικές συνιστώσες μέσω των οποίων οι επιχειρήσεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ διαφοροποιούν τη θέση τους στην αγορά και αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό. Εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης και της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, οι μεγάλες αλυσίδες έχουν επιδοθεί σε «αγώνα» ή μάλλον σε «πόλεμο» προσφορών και εκπτώσεων. Οι εταιρείες επενδύουν σημαντικά ποσά για την προώθηση των πωλήσεών τους και προσπαθούν να δημιουργούν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, με σκοπό την προσέλκυση και τη διατήρηση των καταναλωτών, αλλά και την απόσπαση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου