Ειδήσεις

H πολυεθνική που θα μοιραστεί τα κέρδη της με τους εργαζομένους της

Με το δεξί φαίνεται πως μπήκε το 2015 για τον όμιλο Inditex, τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο ένδυσης παγκοσμίως, αφού τα οικονομικά αποτελέσματα σε επίπεδο α΄ τριμήνου δείχνουν τις πωλήσεις «ανεβασμένες» κατά 13%.

Τα θετικά στοιχεία έρχονται σε συνέχεια του ενισχυμένου τζίρου της προηγούμενης χρονιάς, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 18,12 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 8%. Τόσο οι πωλήσεις καταστημάτων, όσο και τα καθαρά κέρδη κινήθηκαν ανοδικά κατά 5%, με το ποσό στην δεύτερη περίπτωση να αγγίζει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως το καταναλωτικό κοινό της γνωστής πολυεθνικής που έχει στην κατοχή της το brand Zara, παραμένει πιστό, επιβεβαιώνοντας τα σενάρια πως ακόμη και σε περιόδους κρίσης η κατανάλωση αγαθών που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των ειδών πρώτης ανάγκης, όπως είναι η ένδυση, εξακολουθεί να μην είναι προνόμιο μόνο των λίγων. Ο όμιλος, συμφερόντων του γνωστού Ισπανού επιχειρηματία, Αμάνσιο Ορτέγκα, που καταλαμβάνει την 3η θέση μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, με 64 δισ. ευρώ στον τραπεζικό του λογαριασμό, προέβη το 2014 σε επενδύσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, η είδηση που προξένησε αυτή τη φορά μεγαλύτερη εντύπωση, δεν ήταν τόσο τα αυξημένα οικονομικά μεγέθη της Inditex, όσο ο τρόπος με τον οποίο η διοίκησή της σκοπεύει να τα διαχειριστεί, καθώς στη διανομή των κερδών από τις πωλήσεις εμπλέκεται και ένας σημαντικός αριθμός εργαζομένων. Ειδικότερα, η Inditex παρουσίασε ένα πρόγραμμα μοιράσματος κερδών, στο οποίο θα συμμετάσχουν περί τους 70.000 εργαζόμενους μέσα στα δυο επόμενα χρόνια. Το εν λόγω πρόγραμμα εκτιμάται ότι θα είναι προς όφελος όλων όσων εργάζονται σε καταστήματα, εργοστάσια, logistics και θυγατρικές του ομίλου ένδυσης, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτόν για δυο τουλάχιστον έτη.

Από τους 137.054 εργαζόμενους που απασχολούνται συνολικά στην Inditex, υπό την σκέπη της οποίας βρίσκονται αναγνωρισμένες μάρκες όπως ZaraHome, Massimo Dutti, Stradivarious, Bershka, Oysho, Pull&Bear και Uterque, οι τυχεροί θα είναι σχεδόν οι μισοί εξ’ αυτών και θα προέρχονται από 54 διαφορετικές αγορές του εξωτερικού.

Σημειώνεται πως ο όμιλος άνοιξε 343 καταστήματα σε 54 αγορές ανεβάζοντας το σύνολο των καταστημάτων του στα 6.683, με την προτεραιότητα να δίνεται στην εφαρμογή επεκτατικής πολιτικής σε αγορές όπως εκείνη της Μαδρίτης, του Χονγκ-Κονγκ, της Μπαρτσελόνα, της Ζυρίχης, του Μαϊάμι και της Σαγκάης. Μολονότι το 65% των πωλήσεων πραγματοποιείται στην Ευρώπη, ειδικό βάρος έχει δοθεί στην ασιατική Ήπειρο, και κυρίως στην Κίνα, στην οποία λειτουργούν σήμερα 500 σημεία πώλησης σε 60 πόλεις.

Ο στόχος που έχει τεθεί για φέτος είναι το άνοιγμα άνω των νέων 400 καταστημάτων και η ενοποίηση περίπου άλλων 100 που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Οι δαπάνες που έχουν προϋπολογιστεί για την υλοποίηση του project ανέρχονται σε 1,35 δισ. ευρώ.

fortunegreece.com

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου