Υψηλός ήταν για τον μήνα Φεβρουάριο ο δείκτης ικανοποίησης των πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία τόσο αυτοτελώς όσο και σε σύγκριση με ανταγωνιστικούς προορισμούς, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ReviewPro που δημοσιοποίησε χθες το Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Ο εν λόγω δείκτης αποτυπώνει το επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών, όπως το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες των διαφόρων περιοχών. Για τον μήνα Φεβρουάριο ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα ανά κατηγορία και ανά περιφέρεια βρίσκεται πάνω από το 80%. Οπως σχολιάζει το Ινστιτούτο, δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία, άρα από τον δείκτη προκύπτει υψηλή βαθμολόγηση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος. Τα σχετικά στοιχεία προέκυψαν από αξιολογήσεις 6.422 πελατών ελληνικών ξενοδοχείων και 45.582 πελατών σε ανταγωνιστικούς προορισμούς. Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης στην Ελλάδα βρέθηκε η Ηπειρος με ποσοστό 88,4% και ακολούθησαν οι Κυκλάδες με ποσοστό 87,4%. Αύξηση παρουσίασαν οι δείκτες σχέσης ποιότητας – τιμής και φαγητού – ποτού, ενώ μικρή μείωση καταγράφηκε στους δείκτες τοποθεσία και εξυπηρέτηση. Η Σαντορίνη και η Μύκονος υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών. Η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης, ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης. Ομως η θέση της ελληνικής πρωτεύουσας έχει χειροτερέψει σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80% και υστερεί έναντι των ανταγωνιστικών της πόλεων.
Το ΙΝΣΕΤΕ σημειώνει ότι η τουριστική χρονιά ξεκίνησε θετικά για την Ελλάδα με αύξηση των αεροπορικών αφίξεων κατά 27,2% και 23,1% σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2014. Εξάλλου, επικαλούμενο εκτιμήσεις της ΙPK International τονίζει ότι ο αριθμός των ταξιδιών σε διεθνές επίπεδο αναμένεται φέτος να αυξηθεί κατά 4%. Στην Ευρώπη αναμένεται ανάπτυξη σε ποσοστό 3%. Το 2014, η Ελλάδα πραγματοποίησε ρεκόρ τουριστικών αφίξεων φθάνοντας, περίπου, στα 24 εκατ. Η χώρα μας βρέθηκε στην 7η θέση της επιλογής των Ευρωπαίων με μερίδιο αγοράς 4%. Πέρυσι, ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιών σε όλο τον κόσμο αυξήθηκε κατά 4,7% ξεπερνώντας το 1,1 δισ. Αποτέλεσμα αυτού του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης ήταν σε παγκόσμιο επίπεδο να δημιουργηθούν 1 εκατ. πρόσθετα δωμάτια, επιπλέον 3 εκατ. θέσεις εργασίας και πρόσθετη συνεισφορά κατά 200 δισ. δολ. στο παγκόσμιο ΑΕΠ. Επίσης, οι ταξιδιωτικές δαπάνες παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 6% στα 1,75 τρισ. δολάρια.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περυσινής σεζόν ήταν η αύξηση των διαδικτυακών κρατήσεων σε όλο τον κόσμο. Περίπου το 66% των κρατήσεων έγινε μέσω Διαδικτύου. Οι κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων έφθασαν το 26%. Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τρόπος κρατήσεων το 2014 διεθνώς και ιδιαίτερα εκτός Ευρώπης ήταν μέσω smartphone. Η Κίνα διατήρησε την πρώτη θέση, διπλασιάζοντας το ποσοστό της σε 8% και ακολούθησαν οι ΗΠΑ με μερίδιο 6% και η Ιαπωνία επίσης με 6%.
Καθημερινή