Ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει τα περισσότερα likes στη σελίδα του στο Facebook, αλλά ο Κ. Μητσοτάκης τα περισσότερα reactions. Το Ποτάμι «ανεβάζει» τα περισσότερα posts, αλλά έχει το μικρότερο μερίδιο σε σχόλια, ενώ στο Twitter η Φώφη Γεννηματά είναι η πιο δραστήρια πολιτική αρχηγός, αλλά με τους λιγότερους followers. Το ΚΚΕ και ο Δ. Κουτσούμπας, πάντως, διατηρούν με έναν τρόπο «συνεπή» στάση: δεν διατηρούν προφίλ ούτε στο Facebook ούτε στο Twitter.
Το συμπέρασμα από την έρευνα της εταιρείας About People για την παρουσία των κοινοβουλευτικών κομμάτων και των ηγετών τους στα social media είναι ότι… δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα. Η δημοφιλία ενός κόμματος στις κοινωνικές πλατφόρμες δεν παραπέμπει ευθέως στη δυναμική του στο εκλογικό σώμα, τα likes και οι followers δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε ψήφους, ενώ από τα πιο σταθερά εκλογικά ποσοστά διατηρούν όσοι απέχουν εντελώς από την online κοινότητα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διεξήχθη την περίοδο 16/2-16/3, ο λογαριασμός του ΣΥΡΙΖΑ στο Facebook μετρά τα περισσότερα likes (111.973), έναντι 74.784 της Ν.Δ., 35.313 του ΠΑΣΟΚ, 35.655 του Ποταμιού, 8.920 των ΑΝΕΛ και… 23.656 της Ενωσης Κεντρώων. Ταχύτερα «αναπτυσσόμενος», πάντως, εμφανίστηκε ο λογαριασμός της Ν.Δ., που την εβδομάδα 10-17 Μαρτίου μέτρησε 240 νέα likes, έναντι 174 του ΣΥΡΙΖΑ. Τις περισσότερες αναρτήσεις κάνει το Ποτάμι (261 σε ένα μήνα, 8,7 την ημέρα κατά μέσο όρο), με την Ενωση Κεντρώων να ακολουθεί με 184 posts (6,13 την ημέρα). Τις λιγότερες αναρτήσεις κάνει η Νέα Δημοκρατία (μόλις 36 τον τελευταίο μήνα), ωστόσο συγκεντρώνει τα περισσότερα reactions, σχόλια και shares (508,47 ανά post), έναντι 154,58 του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ό,τι αφορά τους ηγέτες των κομμάτων, τα περισσότερα likes συγκεντρώνει και πάλι ο λογαριασμός του πρωθυπουργού (451.962), που ωστόσο ακολουθείται από αυτόν του Π. Καμμένου (109.321). Ο Κ. Μητσοτάκης βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 74.125 likes, η κ. Γεννηματά μετρά 17.594 likes, ενώ ο κ. Λεβέντης, που δεν διατηρεί σελίδα αλλά προφίλ, έχει περίπου 5.000 φίλους και 2.500 followers (οι Ν. Μιχαλολιάκος, Δ. Κουτσούμπας και Στ. Θεοδωράκης δεν διατηρούν επίσημη σελίδα στο Facebook). Και εδώ, περισσότερα reactions διατηρεί ο λογαριασμός του προέδρου της Ν.Δ. (2.566 ανά post), έναντι 1.661 του Αλ. Τσίπρα. Εντυπωσιακό είναι ότι το προφίλ του Π. Καμμένου δεν σημείωσε καμία ανάρτηση τη συγκεκριμένη περίοδο της έρευνας. Υπενθυμίζεται ότι το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων είχε δημιουργηθεί μέσω Facebook.
Στο Twitter, περισσότερους followers έχει ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ πιο δραστήριος (περισσότερα tweets) είναι ο λογαριασμός της Χ.Α. και αμέσως μετά ακολουθούν το Ποτάμι και η Ενωση Κεντρώων. Περισσότερα retweets και hearts, πάντως, συγκεντρώνουν οι λογαριασμοί της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ. Ανάμεσα στους ηγέτες, περισσότερους followers διατηρεί ο κ. Τσίπρας, ενώ πολύ κοντά στη δεύτερη και τρίτη θέση έρχονται οι κ. Μητσοτάκης και Καμμένος. Πιο δραστήρια είναι η Φώφη Γεννηματά, αλλά τα περισσότερα retweets παίρνουν τα «τιτιβίσματα» του Π. Καμμένου. Περισσότερα hearts και εδώ μαζεύει ο λογαριασμός του Κ. Μητσοτάκη.
«Ολοι πια αντιλαμβάνονται την ανάγκη παρουσίας στα social media και της αδιαμεσολάβητης επαφής με τους πολίτες», σχολιάζει στην «Κ» ο υπεύθυνος για την έρευνα, πολιτικός αναλυτής κ. Πέτρος Ιωαννίδης. «Ενώ όμως όλοι τα χρησιμοποιούν, δεν είναι απαραίτητο ότι το κάνουν με τον κατάλληλο τρόπο ή ότι καθρεφτίζεται η δική τους δυναμική».
Καθημερινή