Προφανώς και μας ανησυχεί η παρατεταμένη προκλητική στάση της γειτονικής χώρας και μας ευχαριστεί το σαφές μήνυμα που έλαβε η Τουρκία από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τις σχέσεις της με τις γειτονικές χώρες, είπε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Δανάης Μαύρου στον Aegean Voice 107.5, σημειώνοντας παράλληλα ότι σχολιάζει θέματα εξωτερικής πολιτικής μόνο ως πολίτης και όχι ως βουλευτής καθότι αυτά άπτονται της εξωτερικής πολιτικής και του αρμόδιου υπουργείου. Για την ηλεκτρική διασύνδεση και τα επικριτικά σχόλια της αντιπολίτευσης μετά την εγκαινίαση του έργου από τον πρωθυπουργό στη Σύρο, ο κ. Ν. Σαντορινιός υπογράμμισε:
«Η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και δη των Κυκλάδων, είναι ένα μείζον θέμα νησιωτικής πολιτικής, διότι δίνει τις αναπτυξιακές δυνατότητες στα νησιά μας, να λειτουργήσουν με φθηνό και ποιοτικό ρεύμα, που είναι το πιο σημαντικό, και χωρίς το φόβο των μπλακ άουτ. Τέτοια εθνικής σημασίας έργα ανήκουν στο λαό και στους νησιώτες και δεν ανήκουν σε καμία παράταξη, σε κανένα κόμμα και σε καμία κυβέρνηση. Οι ιστορικές ευθύνες που υπάρχουν για το μπλοκάρισμα τέτοιων έργων και οι δράσεις τις οποίες η δική μας κυβέρνηση έκανε για να ξεμπλοκαριστούν τέτοιου είδους έργα νομίζω ότι είναι γνωστές σε όλους. Άρα, παραδίδω στην κρίση των νησιωτών όλους αυτούς που μικροπολιτικά και μικρόψυχα έρχονται να κριτικάρουν, τη στιγμή που η νησιωτικότητα γίνεται πράξη και να προσπαθούν να πάρουν κομμάτι της επιτυχίας. Η επιτυχία δεν ανήκει στην κυβέρνηση, ανήκει στον ελληνικό λαό, ανήκει στους νησιώτες».
Σχετικά με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της α΄ φάσης του έργου και το κόστος που είχε, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, τόνισε, ότι «οι καθυστερήσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια ήταν μεγαλύτερες και περισσότερο κοστοβόρες. Και αυτό το παιχνίδι που παίζεται είναι αυτό που λέμε μικροψυχία»
Σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο τόνισε: «Θα επιδοτούνται όλοι οι κάτοικοι των νησιών.. Δύο τμήματα περιλαμβάνει το μεταφορικό ισοδύναμο… το πρώτο είναι η μεταφορά επιβατών και το δεύτερο η μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά. Το ιδιαίτερα αναπτυξιακό έργο είναι το δεύτερο και μηδενίζει τις διαφορές με τις εμπορικές επιχειρήσεις που είναι στην ηπειρωτική Ελλάδα και διεξάγουν μεταφορές προϊόντων με μικρότερο κόστος.
»Άρα στόχος είναι η επιδότηση μεταφοράς προϊόντων στην τιμή σε αντίστοιχες αποστάσεις στην ηπειρωτική Ελλάδα. Για τους επιβάτες, έχουμε ένα πλαφόν εισιτηρίων που θα δικαιούνται κάθε επιβάτες για να μετακινηθούν είτε προς Αθήνα είτε προς άλλα νησιά. Θα καθορίζεται από έναν συντελεστή νησιωτικότητας… Θα δούμε τις δυνατότητες και ανάγκες και θα έχει δυναμικό χαρακτήρα και θα προσαρμόζεται… Σήμερα η νησιωτικότητα είναι ένα μειονέκτημα που έχει να κάνει με το κόστος μεταφοράς και των επιβατών. Ας το αφήσουμε ανοιχτό και είναι άδικο να το καταδικάσουμε πριν ακόμη ξεκινήσει.
»Σήμερα το μεταφορικό ισοδύναμο είναι στο μηδέν… Στην αρχή θα υπάρχουν προβλήματα… Και δεν περιμένει κανείς ότι με το καλημέρα θα είναι όλα καλά. Θα υπάρχει ένας θεσμός και εδώ είμαστε να το ξαναδούμε και να διορθώσουμε και να κάνουμε αλλαγές. Αυτό θέλουμε να δούμε είναι με πιο τρόπο θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή των κατοίκων…»
Για τα τρία πλωτά ασθενοφόρα που θα εδρεύουν σε Νάξο, Λέρο και Ρόδο, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, υπογράμμισε ότι θα μειώσουν τις ιδιωτικές μετακινήσεις ασθενών, που γίνονται κάτω από δύσκολες και ακριβές συνθήκες.
Επισήμανε ότι στόχος είναι να ολοκληρωθεί άμεσα και γι αυτό συνεργάζονται όλοι, το ΕΚΑΒ, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το υπουργείο Υγείας. Το αργότερο σε 20 ημέρες, δήλωσε, θα βγει η προκήρυξη της αγοράς των πλωτών και του χρόνου τέτοιες ημέρες θα είναι στα νησιά μας.
Στο αναπτυξιακό συνέδριο θα έχουμε συζήτηση επί όλων των ζητημάτων, πρόσθεσε ο υφυπουργός, σημειώνοντας ότι 179 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για έργα σε όλο το Αιγαίο από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και όχι από την Ευρώπη. Και αυτό κάνει τη διαφορά γιατί θα γίνει με εθνικούς όρους.
cycladesvoice.gr