Συνεντεύξεις

Πρόεδρος fedHATTA:«Οι προϋποθέσεις είναι ευνοϊκές για τον ελληνικό τουρισμό το 2019»

«Η χώρα μας προσφέρει ασφάλεια, ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να σημειώνει επιτυχίες στον τουρισμό», δηλώνει σε συνέντευξή του στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA), κ. Λύσανδρος Τσιλίδης.
Τονίζει ότι ο τουριστικός πράκτορας αποτελεί το βασικό διακινητή του τουρισμού παγκοσμίως και σημειώνει ότι όσο η Πολιτεία αφουγκράζεται τις ανάγκες των τουριστικών γραφείων, τόσο θα βελτιώνονται οι προσφερόμενες υπηρεσίες και θα πολλαπλασιάζονται οι τουριστικές αφίξεις στη χώρα.
Διαβάστε παρακάτω τη συνέντευξη του κ. Τσιλίδη αναλυτικά.

• Από τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι τώρα, ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου; Θα είναι αντίστοιχη αυτής του 2018 που χαρακτηρίστηκε ως «χρονιά ρεκόρ»;
Κάθε χρονιά που καταγράφεται αύξηση των μεγεθών του τουρισμού στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε τη λέξη «ρεκόρ». Όμως θα πρέπει να αλλάξουμε αυτό τον τρόπο σκέψης και να μπούμε στην φιλοσοφία του στόχου για σταθερή αύξηση των αφίξεων, παρά να ερμηνεύουμε τα στατιστικά δεδομένα στη βάση του πρωταθλητισμού.
Οι προϋποθέσεις είναι ευνοϊκές για τον ελληνικό τουρισμό το 2019. Υπάρχει αύξηση στις αεροπορικές θέσεις και προσφέρονται νέες συνδέσεις με μακρινές, ιδιαίτερα, αγορές ενώ ενισχύονται και οι υπάρχουσες. Τουρίστες από νέες αγορές προτιμούν όλο και περισσότερο την Ελλάδα για διακοπές και εντείνεται το ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού και city break από τουρίστες με ειδικά ενδιαφέροντα.
Οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά το πρώτο δίμηνο του 2019 παρουσίασαν μεγάλη αύξηση, και το ενδιαφέρον είναι ότι φέτος έχουμε περισσότερες δυνατότητες διαμονής για τους ταξιδιώτες, αφού έχουμε μεγάλο αριθμό νέων κλινών. Καλό είναι να παρακολουθούμε την εξέλιξη των αγορών, την τιμολογιακή πολιτική τους και να βρισκόμαστε σε ετοιμότητα όσον αφορά τη διατήρηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της χώρας σε σχέση με χώρες που επανέρχονται δυναμικά στη Μεσόγειο.
Η χώρα μας προσφέρει ασφάλεια, ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία, επομένως έχει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να σημειώνει επιτυχίες στον τουρισμό.
Η εκτίμησή μου για το 2019 είναι οτι τα τουριστικά μεγέθη δεν θα είναι κατώτερα από τα επίπεδα του 2018. Επομένως, οποιαδήποτε αύξηση είναι καλοδεχούμενη.
Η FedHATTA υλοποιεί μία σειρά στοχευμένων ενεργειών για την προσέγγιση νέων αγορών. Ποιες αγορές βλέπετε να παρουσιάζουν θετικές προοπτικές;
Πραγματικά εργαζόμαστε συστηματικά για την ενίσχυση των αγορών εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα αλλά και για το άνοιγμα νέων, και έχουμε την προσδοκία ότι η Πολιτεία, οι Περιφέρειες και οι τοπικές αρχές θα είναι στο πλευρό μας.
Εκτός από την αγορά της Ινδίας για την οποία εργαζόμαστε τα πέντε τελευταία χρόνια με συνεργασίες με τους Συνδέσμους Τουριστικών Γραφείων της μεγάλης αυτής αγοράς, στοχεύουμε στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Ν. Αφρικής, της Αυστραλίας και της ΝΑ Ασίας και φυσικά τον Καναδά.
Θα σταθώ ιδιαίτερα στην αγορά της Ιαπωνίας που προσπαθούμε να τονώσουμε ξανά, με κινήσεις όπως ο συντονισμός της Ιαπωνικής Εβδομάδας που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, όπως γνωρίζετε.
Αλλά, κυρίως στην αγορά των Η.Π.Α. που αποτελεί έναν φιλόδοξο στόχο για εμάς. Κάθε πολιτεία των Η.Π.Α. αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση για την Ελλάδα, καθώς είναι ένας κατ’ εξοχήν προορισμός. Έχουμε στενή συνεργασία με την ASTA, για τον σκοπό αυτό, κυρίως μετά την επιτυχία του ASTA Destination Expo που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2018, αλλά και την διοργάνωση των Roadshow σε πολιτείες των Η.Π.Α. σε συνεργασία και με την North Events. Τα Roadshow αυτά θα μας χαρίσουν ένα πλεονέκτημα σε βάθος τριετίας τουλάχιστον.
• Στη Ρόδο, συνδιοργανώνετε με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου το ετήσιο συνέδριο της Ένωσης Αμερικανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων. Ποιος είναι ο στόχος και ποια η σπουδαιότητα του συνεδρίου; Πιστεύετε ότι η Ρόδος και γενικώς τα Δωδεκάνησα μπορούν να «ξεκλειδώσουν» την τουριστική αγορά των ΗΠΑ;
H διοργάνωση του συνεδρίου στη Ρόδο, μετά την επιτυχία που σημείωσε το συνέδριο ASTA ADE το 2018 στην Αθήνα, ήταν μεγάλος στόχος μας, καθώς το Ν. Αιγαίο αποτελεί μεγάλο προορισμό για τους αμερικανούς τουρίστες και ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα. Η συνεργασία μας και η ενεργός συμμετοχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τον σκοπό αυτό είναι πολύ εποικοδομητική, καθώς και η συνεργασία μας με την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, που είναι ένα από τα μέλη της Ομοσπονδίας. Φυσικά αναφέρω και την σπουδαιότητα της συνεργασίας μας με τον ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού.
Νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Νάξος έχουν ενταχθεί πολύ δυναμικά στα προγράμματα των Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων, αλλά και μικρότερα ελληνικά νησιά, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες στους Αμερικανούς ταξιδιώτες.
Επιπλέον, με το νέο προϊόν του yachting, αποτέλεσμα της συνεργασίας FedHATTA και ΣΙΤΕΣΑΠ, τρία έως και έξι ζευγάρια μπορούν να ενοικιάζουν μικρά ιστιοπλοϊκά σκάφη για να περιηγούνται σε λιγότερο γνωστά νησιά και ακτές, απολαμβάνοντας την ελληνική πολυνησία.
Ας μην ξεχνάμε επίσης, ότι μεγάλος αριθμός ομοεθνών που κατοικούν στο εξωτερικό επιστρέφει στην Ελλάδα για διακοπές, αποτελώντας τους καλύτερους πρεσβευτές της ελληνικής φιλοξενίας στον τόπο διαμονής τους.
Δεν είναι τυχαίο που οι τουριστικοί πράκτορες – μέλη της ASTA ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας, και επέλεξαν για 2η συνεχή φορά την Ελλάδα για τις διεθνείς ετήσιες συναντήσεις τους. Μετά το ASTA Destination Expo, οι αφίξεις των Αμερικανών ταξιδιωτών στην Ελλάδα παρουσίασαν αυξητική τάση, (πάνω από το 30%), γι’ αυτό και εντείνουμε τις προσπάθειές μας. Στις δράσεις μας σε αυτή την κατεύθυνση περιλαμβάνεται και η τρίτη έκδοση του ηλεκτρονικού περιοδικού On Air, το οποίο απευθύνεται στα διεθνή μέλη της ASTA, προωθώντας τον δωδεκάμηνο τουρισμό και προσελκύοντας τους ταξιδιώτες της Βόρειας Αμερικής. Είναι ένα εργαλείο πληροφόρησης και ενημέρωσης για τους επαγγελματίες του τουρισμού των Η.Π.Α. και για εμάς ένα ακόμα πλαίσιο προβολής και ουσιαστικής προώθησης.
Θα έλεγα λοιπόν, ότι το συνέδριο θα αποτελέσει μία πολύ καλή ευκαιρία για τη Ρόδο, τα Δωδεκάνησα και το Ν. Αιγαίο να προσεγγίσουν την αμερικανική τουριστική αγορά. Θέλω με την ευκαιρία να ευχαριστήσω ιδιαίτερα την Αντιπεριφερειάρχη, Μ. Παπαβασιλείου και οπωσδήποτε τον Περιφερειάρχη, Γ. Χατζημάρκο για την εποικοδομητική μας συνεργασία και την τόσο μεγάλη υποστήριξη σε αυτό το πρότζεκτ.
• Ο 12μηνος τουρισμός αποτελεί για τη Ρόδο στοίχημα που περιμένει να κερδηθεί. Η FEDHATTΑ έχει αναπτύξει την πρωτοβουλίας “Δώδεκα”. Το πρόγραμμα «Δώδεκα» έτυχε θερμής υποδοχής. Ποια είναι η πορεία του προγράμματος; Έχει συμβάλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;
Η πλατφόρμα Δώδεκα βρίσκεται σε πορεία εκπλήρωσης του μεγάλου οράματός της, δηλαδή να συμβάλλει στην επιμήκυνση της σεζόν προωθώντας λιγότερο γνωστούς ελληνικούς προορισμούς, δραστηριότητες και αυθεντικές εμπειρίες από την Ελλάδα.
Ιδιαίτερη απήχηση έχουν στη χώρα μας δραστηριότητες υπαίθρου, οι οποίες διαχέουν το τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και πέρα από την υψηλή σεζόν.
Για να δώσω ένα παράδειγμα, ακόμα και καθιερωμένοι ελληνικοί προορισμοί, όπως η Σαντορίνη, με 9 μήνες τουρισμό το χρόνο, προσφέρουν στους ταξιδιώτες γνήσιες εμπειρίες από το πώς είναι η ζωή σε ένα ελληνικό νησί και εξοικείωση με την καθημερινότητα των φιλόξενων κατοίκων του. Παράλληλα, προορισμοί όπως η Κρήτη αποδεικνύονται ταυτόχρονα και μοναδικοί χειμερινοί προορισμοί, για επισκέπτες που ανταποκρίνονται στο κάλεσμά μας.
Τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία διεθνώς, τόσο αναφορικά με τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών, όσο και με την προσφορά των υπηρεσιών. Αναγκαζόμαστε να γίνουμε πιο ευέλικτοι και να εμπλουτίζουμε το τουριστικό μας προϊόν, το ευτυχές όμως είναι ότι η Ελλάδα μας παρέχει απλόχερα αυτή την δυνατότητα, καθώς αποτελεί προορισμό -στην κυριολεξία- 12 μηνών.
Κλείνοντας κύριε Τσιλίδη, στην εποχή του διαδικτύου και της τεχνολογίας, ποιος είναι ο ρόλος των τουριστικών γραφείων και πως αυτά προσαρμόζονται, όσον αφορά στην Ελλάδα; Είναι το επάγγελμα του τουριστικού πράκτορα ένα επάγγελμα με μέλλον; Θα παροτρύνατε νέους επαγγελματίες να ασχοληθούν με τον κλάδο;
Το διαδίκτυο ποτέ δεν αποτέλεσε απειλή για τα σοβαρά τουριστικά γραφεία. Αυτό που προκαλεί την ανησυχία μας συνεχίζουν να είναι οι παράνομες τουριστικές δραστηριότητες που βρίσκουν εφαρμογή στο διαδίκτυο, οι επιτήδιοι οι οποίοι εξαπατούν το ταξιδιωτικό κοινό οικειοποιούμενοι αθέμιτες πρακτικές και δημιουργούν παραοικονομία και λανθασμένες εντυπώσεις για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.
Μάλιστα, τα τουριστικά γραφεία ήταν -και είναι- η πρώτη επαγγελματική κατηγορία επιχειρήσεων στην Ελλάδα που προσαρμόστηκε στο διαδίκτυο.
Παροτρύνουμε τους νέους να ασχοληθούν με το επάγγελμα του τουριστικού πράκτορα, που αποτελεί το βασικό διακινητή του τουρισμού παγκοσμίως. Δεν είναι λίγες οι φορές που -στις συναντήσεις μας με σπουδαστές του κλάδου- συζητούμε ανοιχτά πάνω σε αυτό το θέμα, και με μεγάλη μας χαρά λύνουμε απορίες και ασάφειες που αφορούν το επάγγελμά μας.
• Ποιοι είναι οι στόχοι και το όραμα της FedHATTA;
Σε αντίθεση με το παρελθόν, όλοι πλέον μιλούν για τον τουρισμό, τη συμβολή του στην οικονομία, στην απασχόληση, στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Οι παλαιότεροι επαγγελματίες – τουριστικοί πράκτορες στην Ελλάδα, κάναμε μεγάλο αγώνα για να αποδείξουμε την ζήτηση των διεθνών ταξιδιωτών για την Ελλάδα, και τώρα, επιτέλους, φαίνεται ότι η Πολιτεία αντιλήφθηκε την σπουδαιότητα του αγώνα του κλάδου μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, χρειάζεται να γίνει αντιληπτή η αξία του κλάδου στα αποτελέσματα του ελληνικού τουρισμού, να λυθούν χρόνια προβλήματα και εκκρεμότητες που μπορούν να ρυθμιστούν από συναρμόδια υπουργεία.
Όσο η Πολιτεία αφουγκράζεται τις ανάγκες των τουριστικών γραφείων, τόσο θα βελτιώνονται οι προσφερόμενες υπηρεσίες και θα πολλαπλασιάζονται οι τουριστικές αφίξεις στη χώρα. Πρόκειται άλλωστε για τον τομέα που στηρίζει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον την ελληνική οικονομία, τις επενδύσεις και εν τέλει την ανάπτυξη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου