Για την πρωτοβουλία της Google “Grow Greek Tourism Online”, για τις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων μέσω του διαδικτύου και στοιχεία για την χρήση του διαδικτύου από ταξιδιώτες στην επιλογή των διακοπών τους, μίλησε, σε συνέντευξή της στη «δημοκρατική», η κ. Δήμητρα Χριστοδούλου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Google στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα.
H Google σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου διοργανώνει σήμερα, στο ξενοδοχείο Rodos Palace, και ώρα 17.00-21.00, δωρεάν εκδήλωση για να εκπαιδεύσει και να υποστηρίξει τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις σε εργαλεία που θα τις βοηθήσουν να αναπτυχθούν μέσω του διαδικτύου
Έως τώρα μέσω της πρωτοβουλίας περισσότερες από 1,100 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε διαδικτυακά εργαλεία που τις βοηθούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του διαδικτύου για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.
Η εκπαίδευση αφορά όλες τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και όλους όσοι συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό. Στόχος είναι η ενημέρωση σχετικά με τις διαδικτυακές τάσεις αναζήτησης των βασικών διεθνών τουριστικών αγορών της Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα του Νοτίου Αιγαίου καθώς και η ενημέρωση σχετικά με βέλτιστες τεχνικές μάρκετινγκ.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα έχουν υποστήριξη σχετικά με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ και πωλήσεων τα οποία μπορούν να τις βοηθήσουν να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους χάρτες της Google και θα ενημερωθούν για τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης.
Αναλυτικά η συνέντευξη της κ. Χριστοδούλου:
• Τι αφορά η πρωτοβουλία της Google “Grow Greek Tourism Online”;
Το “Grow Greek Tourism Online” είναι μία πρωτοβουλία της Google σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ και έχει ως στόχο την ανάπτυξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων μέσω του διαδικτύου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ο τρόπος που θα επιτευχθεί αυτή η ανάπτυξη είναι μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο των οποίων, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις θα μπορέσουν να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να ενισχύσουν τη διαδικτυακή τους παρουσία με την χρήση των αντίστοιχων εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ και πωλήσεων. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα ξεκίνησαν από την Κρήτη το Σεπτέμβριο του 2014, επεκτάθηκαν τον περασμένο μήνα σε Καλαμάτα, Μύκονο, Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη, και συνεχίζουμε τώρα στη Ρόδο και την Αθήνα. Επιπλέον, μέσω της ιστοσελίδας μας g.co/GrowGreekTourism, μπορούν όλοι να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό και χρήσιμα εργαλεία σχετικά με το διαδίκτυο και τον τουρισμό. Συγκεκριμένα για τις επιχειρήσεις που θα θελήσουν να ξεκινήσουν διαδικτυακή διαφήμιση, υπάρχει και δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη από ομάδα της Google με εξειδίκευση στον τουρισμό, στο 00800 4414 2656 (από σταθερό) χωρίς χρέωση.
• Το διαδίκτυο είναι ένα μέσο πληροφόρησης που πλέον κυριαρχεί στην καθημερινότητά μας. Εν τούτοις υπάρχουν ακόμα μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως, που δεν το χρησιμοποιούν ως μέσο επικοινωνίας και διαφήμισης του προϊόντος τους. Κατά τη γνώμη σας πόσο σημαντικό είναι να υπάρξει μια «στροφή» προς το διαδίκτυο;
Η υιοθέτηση των καλών πρακτικών του διαδικτύου στη χώρα μας και πιο συγκεκριμένα στην καθημερινότητα των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων παρουσιάζει κάποια καθυστέρηση σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τον δείκτη DESI (Digital Economy & Society Index), ο οποίος συγκεντρώνει στοιχεία ευρυζωνικότητας, ψηφιακών δεξιοτήτων, χρήσης του διαδικτύου και ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα, η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Η επιτάχυνση είναι σημαντική μιας και τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ΜμΕ που έχουν ισχυρή online παρουσία, μεγαλώνουν με ρυθμό διπλάσιο σε σχέση με τις Μμε που έχουν μικρή ή καθόλου παρουσία στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα για τον κλάδο του τουρισμού, η διαφορά μεταξύ του πόσο χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες το διαδίκτυο και του πόσο το χρησιμοποιούν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, είναι μεγάλη και αυτό το κενό έχει σκοπό να καλύψει η πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online.
• Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που να δείχνουν πόσο ποσοστό ταξιδιωτών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για την επιλογή των διακοπών του;
Τα νούμερα είναι πλέον εντυπωσιακά. Περισσότεροι από το 65% των ταξιδιωτών, αρχίζουν πλέον το ταξίδι τους με μία online αναζήτηση. Συγκεκριμένα για κρατήσεις διαμονής, το 83% έχουν αναζητηθεί αρχικά μέσω του διαδικτύου και 91% των αεροπορικών κρατήσεων να αναζητήθηκαν αρχικά μέσω του διαδικτύου. Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και ΗΠΑ είναι οι χώρες που αναζητούν περισσότερο την Ελλάδα στο διαδίκτυο. Μία άλλη σημαντική τάση που βλέπουμε είναι η αύξηση των αναζητήσεων σχετικών με διακοπές και μία συγκεκριμένη δραστηριότητα, πχ διακοπές και yoga ή οργανωμένες πεζοπορίες. Με βάση τα στοιχεία αυτά μπορούν να αναπτυχθούν μέσω της online προβολής και επιμέρους επιχειρηματικές δραστηριότητες στους ελληνικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς.
Aυτά και άλλα πολλά στοιχεία και προτάσεις θα είναι μεταξύ των όσων θα συζητηθούν στο σεμινάριό μας που θα γίνει στη Ρόδο στις 24 Απριλίου στις 5.30μμ στο Rodos Palace. Για πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής, μπορείτε να απευθυνθείτε στο g.co/GrowGreekTourism.