Επιφυλακτικότητα για την πορεία της φετινής σεζόν, δυσαρέσκεια για τις «τσουχτερές» τιμές λόγω ανεβασμένου ΦΠΑ και προβληματισμός για την παντελή απουσία της δημοτικής αρχής Ρόδου και την άρνησή της να ακούσει τα πραγματικά προβλήματα της περιοχής, εκφράζουν οι επιχειρηματίες και επαγγελματίες της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου.
Παρά το γεγονός πως άνοιξε φέτος νωρίτερα η σεζόν, και παρά τις αυξημένες προσδοκίες για μεγάλα νούμερα στην τουριστική κίνηση, οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται μέσα στο μνημείο –το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για την Ρόδο και την πόλη- είναι πολύ προβληματισμένοι.
Βασικό σημείο προβληματισμού αποτελεί η μείωση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που επιφέρει καίριο πλήγμα στην αγορά.
«Κάθε αρχή είναι πάντα δύσκολη και όταν δεν υπάρχει κόσμος, υπάρχει…. γκρίνια. Πιστεύω ότι σιγά σιγά θ’ ανέβει η κίνηση. Ωστόσο, ο βασικός μας προβληματισμός είναι η μείωση στα κρουαζιερόπλοια. Άλλα περιμένουμε, άλλα έρχονται, οι προσεγγίσεις μειώνονται συνεχώς. Αυτό είναι σοβαρό διότι η αγορά της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου, ζει κυρίως από τον θαλάσσιο τουρισμό» δήλωσε στην «δημοκρατική» ο γνωστός επιχειρηματίας κ. Τζούλης Μαχραμάς που δραστηριοποιείται στην εστίαση.
Σε ερώτηση για την περίφημη «επιμήκυνση» απάντησε πως όλα είναι εφικτά, εάν και εφόσον υπάρξει στήριξη από τους φορείς: «Χρειαζόμαστε κίνητρα όπως η αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και στήριξη. Ήρθε κι έδεσε ο αυξημένος ΦΠΑ. Φτάσαμε στο 24% και προσπαθούμε συνεχώς να τον απορροφήσουμε. Πώς θα τα καταφέρουμε όμως, να πουλήσουμε καλύτερες τιμές, να προσελκύσουμε τους τουρίστες όταν είμαστε αναγκασμένοι να αυξάνουμε τις τιμές μας; Οι γείτονες απέναντί μας, είναι πιο ανταγωνιστικοί και πιο ελκυστικοί. Η Ρόδος μπορεί να αξιοποιήσει το brand name που έχει, αλλά χρειάζεται στήριξη. Προσωπικά, πιστεύω πως η Μεσαιωνική Πόλη μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστική, πιο ελκυστική και σίγουρα να προσελκύσει πολύ καλύτερο κόσμο» τόνισε ο κ. Μαχραμάς.
Πέραν της εστίασης, όμως, και οι επιχειρηματίες της Μεσαιωνικής Πόλης με άλλες εμπορικές δραστηριότητες, αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Κάποιοι που μίλησαν στην «δ» υποστήριξαν πως με μεγάλα λόγια δεν γίνεται τίποτα: «Βρισκόμαστε στο τέλος Απριλίου, και ήδη λειτουργούμε δύο μήνες τα καταστήματά μας, οι περισσότεροι από εμάς. Προσπαθούμε –κυρίως οι ντόπιοι επιχειρηματίες που ζούμε εδώ και εργαζόμαστε για τον τόπο μας- να έχουμε μια καλή εικόνα, να προσφέρουμε καλές υπηρεσίες και να είμαστε ελκυστικοί. Πώς όμως θα λειτουργήσουμε έτσι, μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον; Τα μηνύματα δεν είναι τόσο καλά. Μπορεί να ακούμε για αυξήσεις – ρεκόρ φέτος σε τουρισμό και κίνηση, αλλά εμείς σκεφτόμαστε πώς θα φέρουμε εις πέρας τις υποχρώσεις μας, πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε τις απαιτήσεις με τον αυξημένο ΦΠΑ και φυσικά μας προβληματίζει η μείωση του θαλάσσιου τουρισμού. Η Μεσαιωνική Πόλη ζει κατά βάση από τα κρουαζιερόπλοια. Όσο μειώνονται, είμαστε όλοι χαμένοι».
Οι επαγγελματίες πάντως, επιρρίπτουν πολλές ευθύνες στην δημοτική αρχή Ρόδου, ζητώντας να ενσκήψει με περισσότερο ζήλο και υπευθυνότητα πάνω από τα προβλήματα του μνημείου και να αναζητήσει κίνητρα για να στηρίξει την αγορά.
«Δεν βλέπουμε κανέναν να αναλαμβάνει ευθύνες. Συνεχώς αναζητούν ευθύνες από εμάς και μας θυμούνται όταν έρχονται εκλογές. Δεν μας ακούνε καν. Ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Οι πελάτες δεν είναι της οικονομικής στάθμης που θα θέλαμε και έρχονται για να κάνουν… παζάρι ακόμη και για μισό ευρώ!
Έφυγε και ο Απρίλιος κι εμείς βλέπουμε εξώδικα στα μαγαζιά μας, αν καθυστερήσουμε έναν μήνα να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας. Συν το γεγονός πως έρχονται πολλοί ‘κομήτες’, όπως τους λέμε εμείς, από άλλα μέρη για να κάνουν εδώ την σεζόν και να φύγουν», δηλώνει επιχειρηματίας της εστίασης.
Πάντως, παρά το καλό κλίμα που επικρατεί, τα μηνύματα για αυξήσεις – ρεκόρ στις αφίξεις στην Ρόδο την φετινή σεζόν και τις προσπάθειες για προβολή και επιμήκυνση, το αποτέλεσμα δεν είναι προς το παρόν το αναμενόμενο.
Συνεπώς, χρειάζεται ακόμη πολλή δουλειά. Και όχι μόνον από τους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες, αλλά και τους φορείς σε κοινή συνισταμένη και κοινή πορεία για να «συνέλθει», αφενός, η τοπική αγορά και να αναδειχθεί όσο το δυνατόν καλύτερα, αφετέρου, το σημείο αναφοράς που ονομάζεται Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου.
https://www.dimokratiki.gr/24-04-2018/entonos-provlimatismos-sti-mesaioniki-poli-tis-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.