Η Ryanair δήλωσε στην Επίτροπο Ανταγωνισμού της Ευρώπης, Μαγκρέτε Βεστάγκερ ότι θα προσφύγει στα δικαστήρια με σκοπό να εμποδίσει τη Γαλλία και άλλες χώρες να «δώσουν, επιλεκτικά, δισεκατομμύρια ευρώ στους αναποτελεσματικούς αερομεταφορείς τους».
Ο Μάικλ Ο’λίρι, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, δήλωσε σε επιστολή του στην Επίτροπο Ανταγωνισμού, ότι η ΕΕ θα «αναγκαστεί σε στροφή 180 μοιρών» σε σχέση με την πολιτική της για τις κρατικές ενισχύσεις εν μέσω κορωνοϊού, στην περίπτωση που η Ryanair κερδίσει μία ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη.
Τα εθνικά προγράμματα πρέπει να τροποποιηθούν έτσι ώστε η Ryanair να μπορεί να λάβει μερίδιο από τα πακέτα διάσωσης διασφαλίζοντας ότι οι εγγυήσεις δανείων και άλλα προνόμια είναι διαθέσιμα για «όλες τις αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ ανάλογα με το μερίδιο που κατέχουν στην αγορά σε μια συγκεκριμένη χώρα», δήλωσε ο CEO της Ryanair, σύμφωνα με επιστολή που είδε το Bloomberg.
Η παρέμβαση της Ryanair απειλεί να επιβραδύνει τις κυβερνητικές προσπάθειες χωρών της Ευρώπης να διοχετεύσουν δισεκατομμύρια ευρώ βοήθειας σε αεροπορικές εταιρείες.
Η Γαλλία και η Ολλανδία ετοιμάζουν πακέτα διάσωσης για την Air France-KLM και την Deutsche Lufthansa AG, ενώ στο ίδιο μοτίβο φαίνεται ότι κινείται και η Γερμανία αλλά και η Ιταλία με τη διάσωση της Alitalia.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή, δηλώνοντας μόνο ότι βρίσκεται σε επικοινωνία με αρκετές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι «βρίσκεται σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει σε εγρήγορση και θα μπλοκάρει τυχόν μέτρα ενίσχυσης που ευνοούν τις «εθνικές» αεροπορικές εταιρείες».
Η Ryanair αποτελεί «συχνός πελάτης» στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, πολεμώντας άλλες εταιρείες και συνήθως χάνοντας δεκάδες υποθέσεις οι οποίες αφορούν χρηματική βοήθεια χωρών προς εταιρείες τα τελευταία 30 χρόνια.
Η Ryanair δεν θα λάβει παρόμοια βοήθεια με άλλους αερομεταφορείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ο Ο’λίρι στην Handelsblatt την Πέμπτη. Αυτό θα είναι ρίσκο για την εταιρεία η οποία κινδυνεύει να πέσει πιο πίσω σε σχέση με άλλες εταιρείες καθώς δεν θα έχει πρόσβαση σε δάνεια με κρατικές εγγυήσεις τόσο εύκολα.
Η ΕΕ παραδοσιακά προσπαθεί να αποτρέψει τέτοιους είδους κρατικές ενισχύσεις σε εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές χαλάρωσαν τους κανόνες τον Μάρτιο για να επιτρέψουν στις κυβερνήσεις να δαπανήσουν περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια ευρώ (2,15 τρισεκατομμύρια δολάρια) για να στηρίξουν τις οικονομίες τους εν μέσω της άνευ προηγουμένου πανδημίας.
Η Ryanair υποστηρίζει ότι το γαλλικό πρόγραμμα – και οι εγγυήσεις Σουηδίας και Δανίας για τα δάνεια σε αερομεταφορείς, κάνουν διάκριση έναντι αεροπορικών εταιρειών που δεν διαθέτουν άδεια σε αυτές τις χώρες.
Η Ryanair κάνει περισσότερες διαδρομές από την Air France-KLM για να συνδέσει τη Γαλλία με προορισμούς στην Ευρώπη και την Αφρική, κατέληξε ο CEO της εταιρείας.