Το νέο πρότζεκτ, μέσω Vision Pro, για τη διαφήμιση της χώρας μας
Μια νέα τάση παγκοσμίως έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της μέσω της οποίας «παντρεύεται» η τελευταία λέξη της τεχνολογίας με τον κλάδο του τουρισμού. Πρόκειται για τη δυνατότητα κάποιος να «επισκεφθεί» ένα μέρος μέσω Vision Pro, της συσκευής που τοποθετείται στο κεφάλι και αντικαθιστά πλήρως την όραση μεταφέροντας τον «επισκέπτη» σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που βρίσκεται στην πραγματικότητα.
Οι «επισκέπτες» θα μπορούν να περιηγηθούν στη βυζαντινή Ελλάδα και στα κάστρα της, να κάνουν ανάβαση στον Ολυμπο και σκι στα χιονοδρομικά κέντρα – Απώτερος στόχος ο δωδεκάμηνος τουρισμός.
Τι περιλαμβάνει
Το πρότζεκτ, που δουλεύεται εδώ και αρκετό καιρό, εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική του ΕΟΤ που έχει συγκεκριμένη στόχευση, επιδιώκοντας, πρώτον, να δημιουργήσει τουρισμό 12 μηνών στην Ελλάδα και, δεύτερον, να διαφημίσει μέρη εκτός από τα νησιά, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν φθάσει στο όριο του κορεσμού. Σε αυτό το πλαίσιο ο ΕΟΤ θέλει να δημιουργήσει διαφήμιση Αrtificial Reality και Μixed and Enhanced Reality, με απλά λόγια εικονικής πραγματικότητας, με τουλάχιστον δέκα θεματικές ενότητες οι οποίες θα ενταχθούν με ένα νέο app στο ήδη υπάρχον Visit Greece. Oι θεματικές θα διαφημίζουν μια «άλλη Ελλάδα», πλην της γνωστής παγκοσμίως των ελληνικών νησιών. Ετσι, ο ψηφιακός τουρίστας θα μπορεί να περιηγηθεί στην ελληνική μυθολογία και σε βασικούς σταθμούς της, να περπατήσει στους ελληνικούς δρόμους κρασιών και τους δρόμους της ελιάς, να ακολουθήσει τα βήματα του Αποστόλου Παύλου και να περιηγηθεί στη βυζαντινή Ελλάδα και στα κάστρα της, να δει πώς φτιάχνονται τα προϊόντα ΠΟΠ, να κάνει ανάβαση στον Ολυμπο, να κάνει σκι στα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας και να δει πώς είναι να τρως δίπλα στο κύμα.
Τα παραπάνω μόνο θεωρητικά δεν είναι. Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης κατά το πρόσφατο ταξίδι του στις ΗΠΑ βρέθηκε στα κεντρικά γραφεία της Apple, η οποία είναι η πρώτη που εφαρμόζει τη μέθοδο, όπου είχε συνάντηση με την κ. Καρολάιν Γου, Head of international and diplomatic affairs της εταιρείας, με την οποία συζητήθηκε η προοπτική δημιουργίας τέτοιου περιεχομένου για την Ελλάδα, κάτι που ήδη κάνει ο αμερικανικός κολοσσός.
Το Ταμείο Ανάκαμψης
Την ίδια ώρα, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης έχει κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να δεσμευθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης ένα ποσό της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο. Συνεπώς η συνάντηση με την επικεφαλής της Apple δεν ήταν μόνο θεωρητική, αλλά έγινε για να αποκτήσει η Ελλάδα επιπλέον τεχνογνωσία για το πώς μπορεί να λειτουργήσει το συγκεκριμένο πρότζεκτ. «Στρατηγικός στόχος του ΕΟΤ είναι η επέκταση του τουρισμού σε λιγότερο “γνωστές” περιοχές της χώρας και σε χρονικές περιόδους χαμηλής ζήτησης όπως ο Νοέμβριος ή ο Μάρτιος», λέει στην «Κ» ο κ. Φραγκάκης, εξηγώντας τη φιλοσοφία του νέου πρότζεκτ του «ψηφιακού τουρισμού» που θα διαφημίζει τη χώρα ώστε ο ψηφιακός τουρίστας να γίνει κανονικός.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός κ. Κυρανάκης θύμισε πως η συνεργασία με τον αμερικανικό κολοσσό είναι στρατηγικής σημασίας καθώς «η Apple προσφάτως επένδυσε στην Ελλάδα ανοίγοντας γραφείο με 22 εργαζομένους, εκ των οποίων το 50% προέρχονται από τη γενιά του brain gain, δηλαδή Ελληνες που έφυγαν στο εξωτερικό εν μέσω κρίσης και τώρα επέστρεψαν», τονίζοντας πως ο στόχος είναι «να ενδυναμώσουμε και άλλο τη συνεργασία μαζί της προς όφελος της πατρίδας μας» και καταλήγοντας πως το Μixed and Enhanced Reality μπορεί να αποτελέσει ένα νέο όπλο σε πολλούς τομείς και στον τουρισμό. Ο στόχος του σχεδίου είναι να αρχίσει να υλοποιείται εντός του έτους και από το 2025 να είναι σε πλήρη λειτουργία.
Πηγή kathimerini.gr