Ειδήσεις

Το Πεκίνο ανοίγει το κεφάλαιο συνεργασίας στον τουρισμό

Κινεζική επιχειρηματική αποστολή με περισσότερους από 100 αξιωματούχους έρχεται αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα σε αναζήτηση συνεργασιών με Ελληνες και ξένους επιχειρηματίες από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού. Η αύξηση των Κινέζων τουριστών προς την Ελλάδα και η μεγάλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ασία αποτελούν τη θρυαλλίδα των επιχειρηματικών συνεργασιών που επιδιώκει το Πεκίνο. Η ανάδυση μια νέας μεσαίας τάξης στην Κίνα έχει δημιουργήσει μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται πολλές ελληνικές επιχειρήσεις.

Ως πεδία συνεργασίας κατονομάζονται ναυτιλία, ναυπηγοεπισκευή, λιμάνια, ενέργεια, προστασία του περιβάλλοντος, εφοδιαστική αλυσίδα, εμπόριο και εκπαίδευση προσωπικού. Γιατί πέραν του στόχου της Αθήνας να προσελκύσει περισσότερους Κινέζους τουρίστες, το Πεκίνο επιδιώκει να αναπτύξει τη δική του βιομηχανία θαλάσσιου τουρισμού και η Ελλάδα διαθέτει την τεχνογνωσία.

Οι συναντήσεις θα λάβουν χώρα στο πλαίσιο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum που διοργανώνεται αυτήν την Τρίτη και Τετάρτη στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Αθηνών. Το forum συνδιοργανώνεται από την κινεζική πρεσβεία, το υπουργείο Εμπορίου και τον οργανισμό τουρισμού της επαρχίας Χαϊνάν και της λιμενικής της αρχής. Να σημειωθεί πως η επαρχία Χαϊνάν είναι το μεγαλύτερο νησί της Κίνας, έχει πληθυσμό 8 εκατομμυρίων και θεωρείται κομβικό σημείο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Συνολικά τρεις επιχειρηματικές αποστολές από την Κίνα, και ειδικότερα τη Σαγκάη, τη Χαϊνάν και το Τιαντζίν θα συμμετάσχουν στο Posidonia Forum.

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό για τουρισμό και ο αριθμός τους το 2014 ξεπέρασε τα 100 εκατ. με κατά κεφαλήν δαπάνη 3.000 δολαρίων, η υψηλότερη παγκοσμίως.

Ολο και περισσότεροι επιλέγουν την Ελλάδα. Οπως έχει επισημάνει ο πρέσβης της Κίνας Zou Xiaoli με δηλώσεις του στην «Κ», «η Σαντορίνη είναι ο πιο αγαπημένος προορισμός για τους Κινέζους νιόπαντρους, ενώ η Κρήτη έγινε πασίγνωστη μετά τον απεγκλωβισμό Κινέζων από τη Λιβύη το 2011. Το 2014 μετά την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου, η Ρόδος έχει γίνει γνωστή σε εκατοντάδες εκατομμύρια. Η επιτυχής επένδυση της Cosco στον Πειραιά έκανε τους Κινέζους να ενδιαφερθούν για τα νησιά».

Θεωρεί πως ο θαλάσσιος τουρισμός «αποτελεί ευκαιρία για την ενίσχυση συνεργασίας των δύο χωρών στη ναυτιλία, τη ναυπηγοεπισκευή, τα λιμάνια, την ενέργεια, την προστασία του περιβάλλοντος, τις πιστωτικές υπηρεσίες, την εφοδιαστική αλυσίδα, το εμπόριο και την εκπαίδευση προσωπικού: Η Κίνα είναι εκ των κορυφαίων δυνάμεων στη ναυπήγηση, αλλά δεν κατέχει τεχνογνωσία και εμπειρία στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και ιδιωτικών σκαφών. Οι μεγάλες παραθαλάσσιες πόλεις της Κίνας προγραμματίζουν να κατασκευάσουν λιμάνια έδρας των κρουαζιερόπλοιων και αναζητούν ευρωπαϊκούς εταίρους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρέσβης. Κινεζικές εταιρείες έχουν πρόθεση να επενδύσουν σε μεγάλα καταστήματα στην Ελλάδα, ώστε να συνδέσουν τον τουρισμό με τα ψώνια, συμπληρώνει. «Εάν οι Κινέζοι έρθουν στην Αθήνα με την Air China και επιβιβαστούν σε ένα κρουαζιερόπλοιο στον Πειραιά για να περιηγηθούν σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη Νότια Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή, σύντομα και με μικρό κόστος. Η υλοποίηση αυτής της ιδέας θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας στην κινεζική τουριστική αγορά».

kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου