Την ευκαιρία να αναπτύξουν διάλογο για τη γερμανική τουριστική αγορά είχαν κορυφαίοι ξένοι τουριστικοί πράκτορες, ξενοδόχοι και φορείς του νησιού μας, στη διάρκεια του συνεδρίου του περιοδικού FVW, που πραγματοποιήθηκε χθες στο ξενοδοχείο Rodos Palace.
To συνέδριο διοργάνωσαν η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, o EOT, η ΕΞΡ και ο ΠΡΟΤΟΥΡ.
Επισημαίνεται πως το περιοδικό FVW είναι η Νο 1 πηγή πληροφόρησης στα νέα της γερμανικής αγοράς και για πάνω από 40 χρόνια είναι ο ηγέτης στην βιομηχανία εκδόσεων, που αφορά τον τουρισμό και τα επαγγελματικά ταξίδια.
Στόχος του συνεδρίου ήταν βρεθούν λύσεις για τη βελτίωση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων από την αγορά της Γερμανίας. Τα στοιχεία πάντως δείχνουν πως θα είναι φέτος περισσότεροι οι επισκέπτες από τη συγκεκριμένη αγορά ενώ οι ΤΟ δεν εμφανίστηκαν αρνητικοί στο αίτημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, που τέθηκε από τους τοπικούς φορείς. Τόνισαν μάλιστα πως η Ρόδος μπορεί να πετύχει και αυτό το στόχο.
Συντονιστής του συνεδρίου ήταν ο κ. Klaus Hildebrandt, αρχισυντάκτης του περιοδικού fvw.
Συμμετείχαν επίσης ομάδα σύνταξης του fvw, σημαντικός αριθμός από τουριστικά γραφεία, αεροπορικές εταιρείες, δίκτυα ίντερνετ και εκπρόσωποι των μεγάλων tour operators με παρουσιάσεις και συζητήσεις σε πάνελ.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία που πραγματοποίησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας TUI FLY κ. Dieter Nirschl. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Dieter Nirschl στο γεγονός ότι η Ρόδος μπορεί να προσελκύσει τουρίστες το χειμώνα έστω και για διακοπές ολίγων ημερών.
Σε ομιλία του στο συνέδριο ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς τόνισε πως οι εκτιμήσεις που υπάρχουν μέχρι τώρα δείχνουν ότι το 2014 θα κλείσει με αύξηση των αφίξεων από τη Γερμανία σε ποσοστό 10%.
“Γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες της γερμανικής αγοράς και προσαρμοζόμαστε σε αυτές. Οι Γερμανοί στην πλειοψηφία τους αποφασίζουν πολύ νωρίς για τις θερινές διακοπές τους. Η Ελλάδα το έτος 2013, ήδη από τον Φεβρουάριο, ήταν διαδικτυακά παρούσα στα σημαντικότερα κανάλια επικοινωνίας”, δήλωσε ο γραμματέας του ΕΟΤ κ. Πάνος Λειβαδάς και υπογράμμισε πως το έτος 2013 ήταν η χρονιά της επιστροφής των Γερμανών.
“Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν σε 1 δις 900 εκατομμύρια ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 14,9% ενώ οι αφίξεις άγγιξαν τα 2,3 εκατομμύρια (+7,5%). Η Γερμανία αποτέλεσε το 12,7 % του μεριδίου αγοράς”, δήλωσε ο κ. Λειβαδάς.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ οι βασικοί στόχοι της Ελλάδας είναι οι ακόλουθοι:
-Να διατηρήσει τη θέση της στους κορυφαίους δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως και φυσικά στη Γερμανία
-Να δημιουργηθούν ακόμη περισσότερες θέσεις απασχόλησης
-Η δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων καθώς και η περαιτέρω ανάδειξη των μη προβεβλημένων προορισμών της χώρας μας
-Η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών με έμφαση στη σχέση ισορροπίας μεταξύ τιμής και ποιότητας
-Η επέκταση της τουριστικής περιόδου στους πλάγιους μήνες ( Shoulder months).
O κ. Λειβαδάς αναφέρθηκε και στην στρατηγική προώθησης και προβολής της Ρόδου στη γερμανική τουριστική αγορά και ευχαρίστησε για την άριστη συνεργασία τους μεγάλους τουρ οπερέιτορς.
“Η εποχή μας αλλάζει , το διαδίκτυο και η διάχυση της πληροφορίας μέσω της τεχνολογίας σηματοδοτεί μια νέα εποχή διαφήμισης. Η Ελλάδα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και διαδίδει την εικόνα της μέσω των κυριότερων ταξιωτικών ιστότοπων παγκοσμίως. Οι έρευνες και οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τη νέα τάση. Το 37% των Γερμανών κλείνει τις διακοπές του μέσω του δικδικτύου”, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, που περιέγραψε και τους τρόπους με τους οποίους η χώρα μας προβάλλεται στη Γερμανία.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Λειβαδάς αναφέρθηκε στη Ρόδο που διαθέτει, όπως τόνισε, 600 ξενοδοχεία με πάνω από 150.00 κλίνες και με 1.900.000 αφίξεις ετησίως. ”Είμαστε στη Ρόδο, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις, η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.Είναι έμφυτη η τουριστική κουλτούρα των νέων Ροδίων επιχειρηματιών και οι σχέσεις με τους Γερμανούς είναι ιδιαίτερα ισχυρές κάτι που είναι εμφανές και στο περίπτερο της ΙΤΒ και οφείλεται στον αδιάκοπο αγώνα της ΕΞΡ και του ΠΡΟΤΟΥΡ”, δήλωσε ο κ. Λειβαδάς.
“Η ηγετική θέση μεγάλων τουριστικών οργανισμών της Γερμανίας στον ροδιακό τουρισμό αλλά και οι επενδύσεις γερμανικού ενδιαφέροντος στις ξενοδοχειακές υποδομές της Ρόδου καθιστούν αναγκαίο το να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικής διεύρυνσης των συνεργασιών μας. Αισιοδοξία ναι. Αυτοπεποίθηση ναι, αλλά πρέπει να κοιτάμε και τους αριθμούς. Η Γερμανία υποχώρησε το 2013 σε τρίτη δύναμη για το ροδίτικο τουρισμό και πάρα την αύξηση των αφίξεων τη χρονιά που πέρασε η διαφορά του 2013 με το 2011 είναι το -12,7%. Η μεγάλη κάμψη του 2012 ήταν ένα καμπανάκι που θα πρέπει να μας θέσει όλους σε εγρήγορση”, τόνισε στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΕΞΡ κ.Αντώνης Καμπουράκης και πρόσθεσε πως πρέπει να αναληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
“Να καθίσουμε να δούμε μαζί και να σχεδιάσουμε από κοινού την αναβάθμιση της προβολής του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου στη γερμανική αγορά. Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να αξιοποιήσουμε και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ για κοινές δράσεις προβολής αν θέλαμε να μιλήσουμε για ένα φιλόδοξο σενάριο. Είναι πολύ σημαντικό να δείξουμε στη γερμανική αγορά τι κάνουμε και τι μπορούμε να κάνουμε μαζί στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού, όπου βρισκόμαστε σε πολύ υψηλό επίπεδο”, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΞΡ και πρόσθεσε πως το μήνυμα των καιρών είναι η συνεργασία.
“Η σχέση της Ρόδου με την γερμανική τουριστική αγορά είναι μια σχέση δοκιμασμένη στο χρόνο. Θεμελιωμένη πάνω στη λογική “ κερδίζω – κερδίζεις” η σχέση αυτή έχει πρωταγωνιστική συμμετοχή σε αυτό που καταφέραμε να δημιουργήσουμε”, τόνισε ο κ. Καμπουράκης.
“Είναι η δεύτερη φορά που το συγκεκριμένο συνέδριο διεξήχθη στη Ρόδο. Παρουσιάσαμε τα νησιά της Περιφέρειάς μας και περιγράψαμε τις δυνατότητες που έχουν οι τουρίστες στο νομό μας”, δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Λίτσα Φτακλάκη.
“Θέσαμε το θέμα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν σε πρακτικό επίπεδο. Ο εκπρόσωπος της TUI FLY μας ανακοίνωσε πως το επόμενο έτος θα προστεθούν δύο πτήσεις από την εταιρεία για τη Ρόδο. Αυτό είναι σημαντικό”, δήλωσε η αντιπρόεδρος της ΕΞΡ κ. Α. Καραγιάννη.
Στη γερμανική γλώσσα παρουσίασε την εισήγησή του για τη Ρόδο, τον τουρισμό και την επέκταση της σεζόν, ο αντιπεριφερειάρχης και νέος δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
“Στόχος όλων μας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Στη διάρκεια του καλοκαιριού δεν μπορούμε να δεχθούμε άλλους ταξιδιώτες. Το καλύτερο είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”, δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.