Η πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και άλλων σημαντικών κρατικών στοιχείων θα προχωρήσει, όπως αναφέρεται στην πρόταση που έχει αποστείλει η ελληνική πλευρά προς τους δανειστές.
Ουσιαστικά, στο αγγλικό κείμενο που παρουσιάζει η “Καθημερινή”, επισημαίνεται ότι οι ελληνικές αρχές θα πραγματοποιήσουν μη αναστρέψιμα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού και για την ολοκλήρωση των όρων πώλησης των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπάρχει ακόμη η δέσμευση για παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Είναι αξιοσημείωτο ότι για πρώτη φορά η κυβέρνηση δεσμεύεται στο πλαίσιο γραπτής πρότασης προς τους θεσμούς ότι θα προχωρήσει άμεσα τις μεγάλες, εν εξελίξει, ιδιωτικοποιήσεις.
Αναλυτικά, το κείμενο της πρότασης αναφέρει ότι:
“προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις υπό τον όρο ότι διασφαλίζεται:
– ένα ελάχιστο επίπεδο επενδύσεων
-προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα
-υπάρχουν δεσμεύσεις για τη διασφάλιση ωφέλων στις τοπικές οικονομίες
-η συμμετοχή με μειοψηφικό ποσοστό του Δημοσίου στις ιδιωτικοποιήσεις
-η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς
Οι ετήσιοι στόχοι εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις (εξαιρουμένων των συμμετοχών σε τράπεζες) είναι για το 2015, το 2016 και το 2017 1,4 δις, 3,7 δις και 1,2 δις αντίστοιχα. Οι αρχές θα πραγματοποιήσουν άμεσα αμετάκλητα βήματα (will take immediate irreversible steps) για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, του Ελληνικού και για την ολοκλήρωση των όρων πώλησης των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα προχωρήσουν επίσης σε συνεργασία με τον πλειοδότη (tender) στην παράταση της συμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Για τα έργα ακίνητης περιουσίας, το ΤΑΙΠΕΔ θα θέσει ετήσιους στόχος προσόδων που θα συνάδουν με το συνολικό στόχο εσόδων από τις αποκρατικοποιήσεις”.
Βέβαια δεν γίνεται ξεκάθαρο εάν ο όρος της συμμετοχής του Δημοσίου στις αποκρατικοποιήσεις με μειοψηφικό ποσοστό, θα αφορά αυτές που θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον ή όσες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ωστόσο, συνάγεται λογικά, δεδομένης της δέσμευσης της κυβέρνησης να προχωρήσουν άμεσα οι μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί, ότι η συμφωνηθείσα μετοχική σύνθεση στο σχήμα αξιοποίησης του Ελληνικού και των περιφερειακών αεροδρομίων δεν θα μεταβληθεί.
capital.gr Δημ.Δελεβέγκος