Ρεπορτάζ

Με πολύ μεγάλη καθυστέρηση θα «ανοίξει» η κρουαζιέρα στη Ρόδο

Με καθυστέρηση αναμένεται να ανοίξει η κρουαζιέρα στα Δωδ/νησα, με σημείο αιχμής την Ρόδο.
Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων με δηλώσεις του στην «δ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, ο οποίος τόνισε πως βρισκόμαστε ακόμη σε αναμονή της έκδοσης των απαραίτητων πρωτοκόλλων για να προχωρήσει σιγά σιγά το άνοιγμα της κρουαζιέρας.

«Οι πρώτες πληροφορίες μας, αναφέρουν πως στις 7 Σεπτεμβρίου 2020, θα προσεγγίσει την Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο ‘Marella Explorer’ που ανήκει σε θυγατρική της TUI Cruises. Αν και οι κρουαζιέρες θα ξεκινήσουν μέσα στον Αύγουστο, η Ρόδος δεν περιλαμβάνεται στις πρώτες αυτές προσεγγίσεις. Εμείς σαν Λιμενικό Ταμείο, βρισκόμαστε σε αναμονή της έκδοσης των απαραίτητων οδηγιών και των πρωτοκόλλων τα οποία θα κληθούμε να εφαρμόσουμε για να υποδεχτούμε τα πρώτα κρουαζιερόπλοια και να ανοίξουμε την κρουαζιέρα –έστω και με πολύ αργούς ρυθμούς», υπογράμμισε ο κ. Παπαοικονόμου.
Τα ελληνικά πρωτόκολλα, τα οποία αναμένεται να εκδοθούν, μέχρι τις αρχές Αυγούστου, βασίζονται στις ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Αυτό κατέστησε σαφές ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης ενώ για την εφαρμογή τους, η κάθε χώρα θα πρέπει να τα ετοιμάσει, να εγκριθούν και κατόπιν να ξεκινήσουν να εφαρμόζονται.

Τα πρωτόκολλα αφορούν εφαρμογή μιας σειράς από κανονισμούς για τους επιβάτες –τόσο για το λιμάνι απόπλου όσο και για το λιμάνι προσέγγισης και φυσικά, τις προϋποθέσεις που απαιτούνται (παρουσία ιατρού, δωμάτιο περιορισμού, εξοπλισμός κ.λπ. στο πλαίσιο των μέτρων ασφαλείας και προστασίας από τον κορωνοϊό). Για τις επόμενες προσεγγίσεις, όπως έγραψε η «δ», στις 24 Σεπτεμβρίου 2020 αναμένεται στη Ρόδο το «Celebrity Edge» προερχόμενο από τη Ρώμη και στις 30 Σεπτεμβρίου το «Mein Schiff 5» προερχόμενο από τη Μάλτα. Τα συγκεκριμένα κρουαζιερόπλοια θα συνεχίσουν πλόες μέχρι το τέλος του έτους, όμως με προορισμούς άλλα λιμάνια της Μεσογείου. Το 2020 θα κλείσει με μόλις τρεις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ενώ αναμενόντουσαν περισσότερες από 350 αλλά λόγω της κρίσης που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού, σταμάτησαν όλα.
Ο ΞΥΛΙΝΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΣΥΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον κ. Παπαοικονόμου, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες του έργου της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου από το Λιμάνι της Ακαντιάς μέχρι τη συμβολή της οδού Αυστραλίας. Το έργο με πρ/μό ύψους 600.000 ευρώ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης, με φορέα υλοποίησης το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2021.
«Έχουμε κάνει ήδη εργασίες συντήρησης στον υφιστάμενο ξύλινο πεζόδρομο και προχωράμε.
Επιπλέον από το Λ.Τ. ολοκληρώθηκε η μελέτη για την χάραξη – καθορισμό του λιμανιού της Σύμης και θα αποσταλεί προς έγκριση ενώ για το λιμάνι της Καρπάθου, θα κάνουμε μία μελέτη για να μπορέσει να δέχεται κρουαζιερόπλοια», κατέληξε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.
Σημειώνεται πως το λιμάνι της Καρπάθου, επειδή έχει καθοριστεί ως πύλη εισόδου – εξόδου (Σένγκεν) για έξι μήνες τον χρόνο απαιτείται μία μελέτη για να γίνουν κάποια έργα με στόχο την δυνατότητα να γίνονται προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Το θέμα αυτό, θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου