Οι κριτικές που γράφουμε μετά από κάθε ταξιδιωτική μας εμπειρία σε κάποια από τις διεθνούς φήμης τουριστικές πλατφόρμες, επηρεάζουν όχι μόνο την επιλογή των υπόλοιπων ταξιδιωτών αλλά και την τύχη των εκάστοτε επιχειρήσεων. Ένα από τα φαινόμενα που παρατηρούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια είναι και οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές οι οποίες κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια στην τουριστική βιομηχανία.
Η έρευνα που δείχνει την άμεση σχέση των ψευδών κριτικών και της ζημιάς στην τουριστική βιομηχανία
Μια νέα μελέτη του CHEQ και του Πανεπιστημίου της Βαλτιμόρης, που ονομάζεται «Το Οικονομικό Κόστος των Κακών Ηθοποιών στο Διαδίκτυο: Ψεύτικες Διαδικτυακές Κριτικές 2021» διαπίστωσε ότι οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές ταξιδιωτών θα επηρεάσουν άμεσα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια στις καταναλωτικές δαπάνες μόνο για το 2021, αναφέρει το ταξιδιωτικό site Travel Pulse.
Η έκθεση δημιουργήθηκε από τον CHEQ, τον ηγέτη στην ασφάλεια απόκτησης πελατών (CAS) και τον καθηγητή Roberto Cavazos, εκτελεστικό στέλεχος στο Merrick School of Business του Πανεπιστημίου της Βαλτιμόρης.
Η έρευνα έδειξε ότι περίπου το 89% των καταναλωτών βασίζονται σε κριτικές άλλες καταναλωτών, επηρεάζοντας σχεδόν 4 τρισεκατομμύρια δολάρια στις διαδικτυακές δαπάνες. Πόσες από αυτές τις κριτικές, ωστόσο, στις οποίες πολλοί από εμάς βασίζουμε τις επιλογές μας για κράτηση ξενοδοχείων, επιλογή προορισμών και εστιατορίων ή αγορές προϊόντων είναι ψεύτικες; Τουλάχιστον το 4%, απαντά η έρευνα, επηρεάζοντας περίπου 21,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγορές σε όλες τις κατηγορίες του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι σημαντικότεροι ιστότοποι κριτικών, ωστόσο, διαφέρουν ως προς το συγκεκριμένο ποσοστό ψευδών κριτικών. Περίπου το 8% των κριτικών της Yelp είναι ψεύτικες -το μεγαλύτερο ποσοστό στους τέσσερις κορυφαίους ιστότοπους κριτικής-, η οποία ακολουθείται από το Trust Pilot με 5,7%, το Trip Advisor με 0,6% και το Amazon με λιγότερο από 1%.
Ενώ οι ψεύτικες κριτικές γράφονται συνήθως από ανθρώπους, οι κριτικές που προέρχονται από bots -μια εφαρμογή λογισμικού που εκτελεί αυτοματοποιημένες εργασίες μέσω του Διαδικτύου πολύ γρηγορότερα από ό,τι ένας άνθρωπος θα μπορούσε- είναι πιο διαδεδομένες σε ταξιδιωτικούς ιστότοπους, γι’ αυτό και ορισμένοι ιστότοποι ζητούν από τους χρήστες τους με διάφορες ερωτήσεις ή κουίζ να αποδείξουν ότι δεν είναι bots.
Πώς οι ψεύτικες κριτικές ευνοούν το επάγγελμα των ταξιδιωτικών συμβούλων
Οι ψεύτικες διαδικτυακές κριτικές και η τάση των καταναλωτών να μην εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές είναι ακόμη ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι ταξιδιώτες πρέπει να κάνουν κράτηση με έναν ταξιδιωτικό σύμβουλο, αναφέρει το Travel Pulse.
Εκτός από το να προσέχουν απάτες και να παρέχουν στους ταξιδιώτες τις τελευταίες πληροφορίες για την υγεία και την ασφάλεια, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι έχουν τους καλύτερους πόρους στη διάθεσή τους και θα πρέπει να είναι σε θέση να προλάβουν τους ταξιδιώτες από τη λήψη λανθασμένων αποφάσεων βάσει διαδικτυακών κριτικών.
Ακόμη και αν ένας σύμβουλος δεν έχει πάει στον προορισμό ή στα καταλύματα που σκέφτεται ο ταξιδιώτης να επιλέξει, γνωρίζει πολύ καλά πού θα βρει αξιόπιστες πληροφορίες για τον εκάστοτε πελάτη του. Ενώ το διαδίκτυο, λοιπόν, καταλήγει το δημοσίευμα, είναι ένας μεγάλος πόρος, η ανθρώπινη επαφή εξακολουθεί να είναι η καλύτερη μέθοδος εύρεσης πληροφοριών όταν πρόκειται για ταξίδια, ειδικά με έναν εμπειρογνώμονα ταξιδιού.
Πηγή newsbeast.gr