Ρεπορτάζ

Το ατέρμονο κυνήγι της «μαϊμούς» και οι νέες μέθοδοι ελέγχου των καταστημάτων

Μπορεί στην αγορά της Ρόδου το κυνήγι της «μαϊμούς» να συνεχίζεται με αυξανόμενους ρυθμούς, όμως οι ίδιοι οι καταναλωτές δεν έχουν σταματήσει ούτε μια στιγμή να επιζητούν τα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ που αποτελούν καλά αντίγραφα των επωνύμων εταιρειών. Οι ίδιοι οι έμποροι, ομιλώντας προς τη «δημοκρατική», εξήγησαν ότι τελικά το κέρδος για τα καταστήματα, πολλές φορές προκύπτει μόνο από την πώληση των συγκεκριμένων, κλεψίτυπων εμπορευμάτων.
«Τα ρούχα, τα οποία είναι αντίγραφα γνωστών εταιρειών, τα βάζουμε στα καταστήματά μας όχι γιατί αφήνουν μεγαλύτερο κέρδος, αλλά γιατί τα ζητάνε οι καταναλωτές» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ένας από τους γνωστούς, Ρόδιους εμπόρους, που δραστηριοποιούνται στην αγορά του νησιού. Ο ίδιος τόνισε ότι «η διάθεση αυτών των εμπορευμάτων δεν συνιστά παραπλάνηση του πελάτη, διότι ο πελάτης ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά ότι με 15 ευρώ, δεν πρόκειται ποτέ να αγοράσει μια μπλούζα, που υπό κανονικές συνθήκες θα την πλήρωνε 60 ή ακόμα και 80 ευρώ».
«Το ρίσκο είναι μεγάλο», αναγνώρισε ο καταστηματάρχης. «Είναι μια πράξη που θίγει εμπορικές επωνυμίες και αυτό είναι παράνομο, όμως στο αγοραστικό κοινό έχει καλλιεργηθεί η συνείδηση ότι πρέπει να αγοράσει μόνο επώνυμο ρούχο, παπούτσι ή αξεσουάρ. Το αγοράζει γιατί νιώθει καλύτερα, φορώντας το. Εχουμε δει πελάτες να φοράνε το «μαϊμού» ρούχο, έστω κι αν αυτό έχει κάποιο ελάττωμα, κάποιο σκίσιμο ή ακόμα κι αν τους είναι στενό, ή δυο νούμερα μεγαλύτερο από αυτό που φοράνε».
Οι πελάτες, είτε είναι Ροδίτες, είτε είναι τουρίστες, όλοι τους ανεξαιρέτως θέλουν να αγοράσουν κάτι που να παραπέμπει σε μια επωνυμία. Είναι σπάνιο το φαινόμενο, όπως εξηγούν οι έμποροι, να μας ζητάνε ελληνικά σχέδια. «Εχω να σας πω ότι υπάρχουν ελληνικά ρούχα φανταστικής ποιότητας. Ρούχα με σχέδια εμπνευσμένα από τα νησιά, από τη θάλασσα, από την ιστορία, από την τέχνη. Όλα μένουν στα ράφια, αζήτητα, διότι ο πελάτης θέλει φίρμα. Είναι έτσι δομημένη η αγορά που αναγκαστικά θα πρέπει να ρισκάρεις, να παρανομήσεις για να μπορέσεις να κρατήσεις την επιχείρησή σου σε λειτουργία».
Αλλάζουν στάση
οι επώνυμες εταιρείες
Επειδή έχει γίνει αντιληπτό ότι είναι αδύνατο να ελεγχθούν όλα τα καταστήματα που λειτουργούν σε μια αγορά, οι εταιρείες επωνύμων προϊόντων έχουν ξεκινήσει έναν εντελώς νέο τρόπο προσέγγισης και πάταξης της συγκεκριμένης παρανομίας. Οι ελεγκτές τους κυκλοφορούν στην αγορά και κάθε φορά που εντοπίζουν κατάστημα που να διαθέτει προς πώληση εμπορεύματα «μαϊμού», προχωρούν στην αγορά ενός τεμαχίου από τα κλεψίτυπα (π.χ, μίας μπλούζας) και κατόπιν αποστέλλουν επιστολή προς τον καταστηματάρχη. Στην επιστολή του επιδεικνύουν την παρανομία του και του ζητούν δύο πράγματα: Πρώτον, να προχωρήσει σε άμεση απόσυρση όλων των κλεψίτυπων εμπορευμάτων και δεύτερον, να τους υποδείξει τους προμηθευτές του.
Εάν ο καταστηματάρχης υποδείξει ποιοι είναι οι προμηθευτές ή ο προμηθευτής, τότε απαλλάσσεται από κάθε περιπέτεια. Εάν δεν το πράξει, τότε θα έρθει αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη.
Τέτοιου είδους «τηλεγραφήματα» έχουν δοθεί αρκετά στην αγορά της Ρόδου. Το τι τελικώς πράττουν οι ίδιοι οι έμποροι, το εάν αποκαλύπτουν τους προμηθευτές τους ή όχι, αποτελεί το δικό τους μυστικό, το οποίο και προφανώς δεν πρόκειται να αποκαλύψουν. Το μόνο σίγουρο είναι πως στόχος των εταιρειών είναι πια το να περιορίσουν τις δικαστικές δαπάνες κυνηγώντας εμπόρους και να επικεντρωθούν στην πηγή του προβλήματός τους, η οποία βρίσκεται στις βιοτεχνίες.
Μερική αντιγραφή
επωνύμων εταιρειών
Το καινούργιο που έχει αρχίσει να εισάγεται στην αγορά της Ρόδου λέγεται «κακέκτυπο». Πρόκειται για εμπορεύματα που φέρουν μεν λογότυπα μεγάλων εμπορικών οίκων, όμως δεν αποτελούν πιστά αντίγραφα (όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία). Αυτά τα λογότυπα έχουν μικρές ή μεγάλες διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με τα πραγματικά, έτσι ώστε να διατίθενται ανοικτά στην αγορά, χωρίς να υπάρχει ρίσκο για τον έμπορο.
Η μεγάλη χώρα παραγωγής των «κακέκτυπων» είναι η Κίνα. Η εισαγωγή τους γίνεται με νόμιμη διαδικασία μέσω του τελωνείου και διατίθενται τόσο από τα κινεζικά καταστήματα, όσο και από άλλα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης της Ρόδου. Οι τιμές τους δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλές, δεδομένου ότι πρόκειται για χαμηλής ποιότητας εμπορεύματα, τα οποία απλώς μοιάζουν με εκείνα των επωνύμων οίκων.
Αντίστοιχα εμπορεύματα έχουν αρχίσει να παράγονται μαζικά και στην Τουρκία. Από το Μαρμαρίς και κυρίως από τη Σμύρνη έχουν αποσταλεί προς τη Ρόδο εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες τέτοιου είδους εμπορευμάτων και αυτά ήδη διατίθενται από τα εμπορικά καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί όταν κάνουν αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης, καθώς είναι πραγματικά σοβαρή παρανομία ένα κακέκτυπο, να διατίθεται ως γνήσιο, επειδή ο αγοραστής δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου